اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت اول)
اسفند ۱۷, ۱۳۹۸
طراحی لوگوی بیمه تخصصی در صنعت خودرو
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹

اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت دوم)

لوگوهای مذهبی از جمله لوگوهایی هستند که به ویژه در کشورهای مذهبی ، بیشتر از سایر کشورها کاربرد دارند.

طراحی لوگو ی مذهبی را شاید بتوان یکی از دشوارترین طراحی های دانست ، چرا که در طراحی این نوع لوگوها باید به اصول و قوانینی توجه کنیم که بتوانیم لوگویی مناسب با اهداف خود طراحی کنیم. زیرا الگوهای خارجی چندانی برای اینکه اصول طراحی این لوگوها را یاد بگیریم نداریم و از طرفی طراحی آن با سایر لوگوها تفاوتهایی دارد که ممکن است حتی در برخی از موارد کاملاً برعکس آنها باشد. در نتیجه این ویژگیها موجب شده است تا در طراحی لوگوهای مذهبی با یکی از دشوارترین طراحی ها مواجه باشیم. در قسمت دوم اصول طراحی لوگوی مذهبی قصد داریم به نکات مهمی که در طراحی این لوگوها باید رعایت شود بپردازیم.

یک) عدم تکیه بر تصویرها و نمادها

در طراحی لوگوهای مذهبی مهم است که لوگوی شما تنها از تصاویر و نمادها تشکیل نشده باشد. چرا که ممکن این گونه لوگوها به شدت تحت تأثیر عوامل فرهنگی هستند و ممکن است تصاویر و نمادهایی که شما به عنوان یک موضوع مذهبی انتخاب می کنید تنها مختص فرهنگ یا موقعیت جغرافیایی شما باشد و این تصاویر و نمادها برای سایر افرادی که خارج از این فرهنگ هستند نا آشنا و غیر قابل درک باشد. پس بهتر است لوگوهای خود را ترکیبی از حروف و تصاویر و نمادها انتخاب کنید تا منظور شما یا لوگویی که برای کسب و کار یا فعالیتهای فرهنگی یا مذهبی خود انتخاب می کنید گویاتر و مناسب تر باشد.

دو) انتخاب فونتهای نستعلیق

در طراحی لوگوهای مذهبی نباید از هر فونتی استفاده کنید. هر چند یکی از روشهای جذابیت در لوگوها این است که از فونتهای جذاب استفاده کنیم ؛ ولی این مسئله در لوگوهای مذهبی متفاوت است. در لوگوهای مذهبی تا جایی که امکان دارد باید از فونتهایی که تم جدی و پختگی در آنها بالاست استفاده کرد که فونت نستعلیق از مناسب ترین آنها به شمار می آید.

سه) محدودیت در استفاده از رنگها

اگر یک لوگوی مذهبی حرفه ای قصد دارید طراحی کنید باید بدانید که محدودیت در استفاده از رنگها از ویژگیهای اصلی لوگوهای مذهبی است. بهتر است از رنگهایی که نماد مذهبی دارند استفاده کنید. همه ما می دانیم که یکی از رنگهایی که بیش از سایر رنگها نماد مذهبی دارد رنگ سبز است ، در لوگویتان حتماً در جاهای مناسب از رنگ سبز استفاده کنید. بعد از رنگ سبز ، رنگهای سیاه و قرمز نیز از رنگهای مناسب برای طراحی لوگوهای مذهبی هستند. حتی اگر به بسیاری از لوگوهای مذهبی دقت کرده باشید معمولاً از یکی از این رنگها یا ترکیب دو یا سه تایی از این رنگها استفاده کرده اند.

چهار) طراحی در اندازه های بزرگتر

سعی کنید لوگوهای مذهبی را نسبت به سایر لوگوها کمی بزرگتر طراحی کنید یا به گونه ای طراحی کنید که اگر لازم باشد در بنرها یا پرچم های بزرگ یا در فضاهای بزرگتر چاپ شوند ، قابلیت چاپ شدن را داشته باشند و به خوبی مشخص و برجسته باشند.

پنج) خوانا بودن لوگو

در لوگوهای مذهبی باید خوانا بودن حروف و کلماتی که در آن طراحی شده است کاملاً رعایت شود. شاید در برخی از لوگوها ، طراحی معماگونه یا به هم ریخته حروف برای لوگوی ما جذاب باشد. اما در لوگوهای مذهبی باید اصل خوانا بودن حروف لوگو کاملاً رعایت شود.

شش) طراحی متفاوت

به این مسئله دقت داشته باشید که طراحی لوگوی مذهبی باید متفاوت باشد. هر آن چیزی که ممکن است طراحی سایر لوگوها را جذاب تر کند ، ممکن است برای طراحی آرم مذهبی مناسب نباشد. پس سعی کنید قبل از طراحی این لوگو ، اطلاعات مناسب و بیشتری را جمع آوری کنید و سپس به طراحی این لوگو بپردازید.

اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت اول)

دیدگاه ها بسته شده است