نکات مهم در طراحی لوگو برای مراکز رشد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹
تکنیکهای طراحی لوگوی مالی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹

اصول و قواعد طراحی لوگوهای انتزاعی

لوگوها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای جذابیت هایی هستند و برای هدفی طراحی می شوند.

لوگویی که قصد داریم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم لوگوی انتزاعی است. لوگوهای انتزاعی ، نوعی از لوگوها هستند که در آنها به جای اینکه از حروف یا تصاویر استفاده شود همواره از اشکال هندسی مختلف استفاده می شود و سعی می کنند ماهیت و هدف یک شرکت یا کمپانی را با اشکال هندسی به مخاطبان خود منتقل کنند. بسیاری از لوگوهای بزرگ و معروف در دنیا هستند که فقط از اشکال هندسی برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند و هیچ نشانی از نام یا تصاویر مربوط به این شرکت ها در این لوگوها دیده نمی شود.

از طرفی ، جذابیت این لوگوها برای مخاطبان نیز بسیار بیشتر است. مهمترین مسئله ای که در طراحی لوگوهای انتزاعی وجود دارد این است که طراحی این لوگوها دشوارتر از سایر لوگوهاست ؛ زیرا قرار است تنها با استفاده از اشکال و در کنار آن رنگها بتوانیم منظور خود را به مخاطبان برسانیم و جذابیت بصری و مفهومی برای آنها ایجاد کنیم. لوگوهای انتزاعی مشهوری که هر کدام برای هدف و محصول متفاوتی طراحی شده است می توانیم از آن جمله به لوگوی گوگل کروم ، لوگوی آدیداس ، لوگوی تویوتا  و پپسی اشاره کنیم.

طراحی لوگو ی گوگل کروم تنها از اشکال هندسی تشکیل شده که هر کدام به یک رنگ است. شکل دایره بزرگ که دایره کوچکی را در برگرفته است و خطوط وسط که نشان دهنده چرخش هستند می تواند به خوبی مرورگر بودن این لوگو را به مخاطبان القا کند.

در لوگوی پپسی نیز ، یک طرح دایره ای شکل با سه رنگ می بینیم که رنگ سفید وسط که کمی باریکتر از سایر قسمت هاست به گونه ای طراحی شده است که گویا به مخاطبان و مشتریان خود لبخند می زند. لوگوی انتزاعی که پپسی برای برند خود انتخاب کرده است یکی از پیچیده ترین لوگوهاست. پیچیده نه به معنای ظاهری ، بلکه به معنای مفهوم ، زیرا این لوگو قصد دارد پیامهای مختلفی را به مخاطبان خود منتقل کند که پیام لبخند از همه آنها مهمتر است. از طرفی ، شکل هندسی دایره ، یکی از منعطف ترین اشکال است که از نظر بسیاری از مخاطبان یکی از اشکال هندسی جذاب برای طراحی لوگو یا نشان های تجاری است.

اگر بخواهید یک لوگوی انتزاعی جذاب و تأثیر گذار طراحی کنید باید با اصول اولیه ای که برای طراحی لوگو مناسب است آشنایی کافی داشته باشید و بدانید که دقیقاً باید چه رنگ هایی را با هم ترکیب کنید و از چه اشکال هندسی در کنار هم استفاده کنید که یک لوگوی زیبا ، جذاب و تأثیر گذار طراحی کنید. بهتر است قبل از طراحی لوگوی انتزاعی حتماً در این سه بخش تسط کافی کسب کنید. نکته مهم دیگر این است که در لوگوهای انتزاعی شما فقط از چند شکل هندسی در کنار هم استفاده می کنید که قرار است هم ماهیت و هویت فعالیت شما و هم اهداف شما را نشان دهد پس در انتخاب اشکال هندسی و چگونگی قرار گرفتن آنها در کنار هم بسیار دقت کنید.

سعی کنید در این زمینه جستجوی کافی در اینترنت داشته باشید و دقت بالایی به خرج دهید. اگر می خواهید نشان دهید که لوگوی شما یک لوگوی با قدرت و با صلابت است و یا قصد جهانی کردن آن را دارید شکل هندسی دایره به شما پیشنهاد می شود. چرا که اشکال دایره ای شکل در اکثر جوامع پذیرفته شده تر و قابل درک تر هستند. از طرفی همانطور که گفته شد شکل دایره ، از جمله شکلهای منعطفی است که در مغز تمامی انسانها یکی از محبوب ترین اشکال است و توجه را بیش از سایر اشکال به خوب جلب می کند.

دیدگاه ها بسته شده است