تکنیکهای طراحی لوگوی خلاقانه دندانپزشکی
بهمن ۷, ۱۳۹۹
نکاتی در طراحی لوگوی مرتبط با فناوری
اسفند ۳, ۱۳۹۹

تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای فروشگاه اسباب بازی

امروزه تنوع محصولات و فروشگاه های مختلف موجب افزایش رقابت بین تمامی اصناف شده است.

بنابراین ، برای اینکه خودتان را به مشتریان معرفی کنید راه تقریباً پیچیده و دشوارتری نسبت به گذشته دارید. باید سعی کنید همواره روشهای متنوع و مطلوبی برای معرفی خود بیابید و در اجرای آنها ثبات داشته باشید. در میان عوامل مختلفی که به معرفی شما در نزد مشتریان کمک می کند ، طراحی لوگوی مناسب است. لوگوها به عنوان سمبل ها یا آرم های مرتبط با مشاغل ، یکی از مولفه های مهم برای معرفی نوع فعالیت به مشتریان است. در این میان ، برخی از مشاغل نسبت به گذشته توسعه بیشتری داشته اند.

به عنوان مثال ، مراکز خرید یا فروشگاه هایی که اختصاصاً به عرضه محصولات مرتبط با کودک بپردازد در سالهای اخیر افزایش داشته است. از طرفی این فروشگاه ها مشتریان و طرفداران زیادی نیز دارند. به همین دلیل ، امروزه انواع فروشگاه هایی که به عرضه محصولات مرتبط با کودکان می پردازند را در سطح شهر می بینیم. به عنوان مثال ، اسباب بازیها ، لباس و انواع وسیله های تفریحی و سرگرمی و غیره که می توان در این فروشگاه ها پیدا کرد. در گذشته فروشگاه هایی که مختص کودکان باشند یا وجود نداشت یا تعداد آنها بسیار کم بود.

اما امروزه بر تعداد این فروشگاه افزوده شده است. به همین دلیل ، اگر در این زمینه مشغول فعالیت هستید به شما پیشنهاد می شود حتماً یک لوگوی مناسب برای معرفی و شناساندن خودتان و فروشگاهتان به مشتریان طراحی کنید. برای طراحی یک لوگوی مناسب در این زمینه ، تکنیکهایی که در ادامه گفته می شود را رعایت کنید.

یک) تصاویر لوگو

در لوگوهایی که برای فروشگاه های مربوط به کودکان طراحی می کنید حتماً از تصاویر استفاده کنید. این تصاویر هم می توانند تصاویر انیمیشنی باشند یا تصاویر واقعی ، ولی چیزی که مهم هست این است که از تصاویر استفاده کنید. زیرا هم کودکان و هم بزرگسالان با این تصاویر ارتباط بیشتری برقرار می کنند و تصاویر می تواند تأثیر زیادی در احساس آنها داشته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم از تصاویر انیمیشنی یا عروسکی استفاده کنید ؛ زیرا این تصاویر جذابیت بیشتری را ایجاد می کنند و تناسب بیشتری با گروه هدف شما دارند.

دو) شاد بودن لوگو

لوگوها می توانند احساسات مختلفی را به مخاطبان القا کنند. برخی از آنها می توانند احساس منحصر به فرد بودن یا در اوج بودن ، برخی می توانند احساس انعطاف و راحتی ، برخی می توانند احساس تمیزی یا غیره را در مخاطبان ایجاد کنند. در این میان در لوگوهای مربوط به کودکان ، مناسب است که شما حتماً احساس شادی را در مخاطبان ایجاد کنید. هم کودکان و هم والدین آنها به تصاویری که شاد هستند بسیار مجذوب خواهند شد. احساس شادی را با کمک تصاویر و رنگهای مناسب می توانید ایجاد کنید.

سه) رنگ لوگو

در هر لوگویی ، رنگ یکی از ارکان اصلی است. یکی از روشهایی که مفاهیم یا هدف شما را می تواند به مخاطبان نشان دهد رنگهایی است که برای طراحی لوگو از آن استفاده کرده اید. سعی کنید از رنگهای مناسب برای طراحی لوگوی کودکان استفاده کنید. به عنوان مثال ، رنگهای صورتی ، آبی و زرد از مناسب ترین رنگها برای این دسته از لوگوهاست. هر سه این رنگها به خوبی می توانند احساس شادی و سرخوشی را القا کنند. بنابراین ، انتخاب آنها می تواند شما را به این هدفتان که تمایل دارید شاد بودن را القا کنید کاملاً تأمین کند.

چهار) نوشتار

بهتر است از نوشتار نیز در لوگوهای مربوط به فروشگاه های لوازم کودک استفاده کنید. نوشته ها اگر با فونت و قلم مناسب نوشته شوند می توانند بسیار جذاب باشند و بر محبوبیت لوگو بیافضایند. از فونتهای فانتزی برای این نوشتار استفاده کنید. ضمناً توجه داشته باشید که حتماً تعداد حروف استفاده شده در نوشتار لوگو کم باشد.

دیدگاه ها بسته شده است