نشانه هایی که به شما می گوید باید لوگویتان بازسازی شود (بخش دوم)
آبان ۲۱, ۱۳۹۹
تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای آشپزخانه های تهیه غذا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹

طراحی لوگوی اسمی با نام شخصی

بسیاری از افراد تمایل دارند برای کسب و کاری که مشغول فعالیت در آن هستند یک لوگو با نام شخصی خود طراحی کنند.

تجربه نشان داده است در برخی از مشاغل ، استفاده از نام شخصی افراد در برندسازی و طراحی لوگو نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت. چرا که افراد احساس صمیمیت بیشتری با این لوگوها دارند. نام افراد از آنجایی که یکی از جنبه های خصوصی آنهاست بنابراین به اشتراک گذاری آن با دیگران می توان نشان دهنده صمیمت آنها با دیگران باشد. به عنوان مثال می توانیم کسب و کارهایی مانند طراحی لباس ، آرایشگری ، طراحی جواهرات و غیره را از این نوع مشاغل نام برد.

در مشاغلی که نام برده شد از آنجایی که این مشاغل یکی از نزدیکترین مشاغل به سلیقه افراد هستند و باید سلیقه ها و روحیات مختلف را بشناسند بنابراین داشتن نامهای رسمی برای این مشاغل ، آنها را از مشتریانشان دور می کند. به همین دلیل ، لوگوهای اسمی با نام شخصی اشخاص ، گزینه خوبی برای این مشاغل است. برای طراحی لوگو با نام شخصی افراد می توانیم از عوامل و عناصر بسیاری استفاده کنیم که در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

یک) طراحی نام با حروف فارسی یا انگلیسی

برخی از افراد تمایل دارند لوگوی اسمی آنها با حروف فارسی طراحی شود. استدلال آنها این است که این لوگو می تواند ارتباط بهتری با مخاطبان و مشتریان برقرار کند. به عنوان مثال برخی از افراد که در کسب و کارهای مربوط به طراحی یا فروش جواهرات و زیورآلات هستند بهتر است از حروف فارسی و با خط نستعلیق استفاده شود.

زیرا تجربه نشان داده است این نوع طراحی نشان از توجه به زیبایی ظاهری دارد. استفاده از حروف انگلیسی و با خطوط رسمی تر به هیچ عنوان نمی تواند لوگوی مناسبی برای این نوع کسب و کارها باشد. از طرفی زمانی که با کسب و کارهایی سر و کار دارید که مربوط به تکنولوژیهای روز دنیا مانند خدمات کامپیوتری یا موبایلی و غیره است بهتر است از حروف انگلیسی استفاده کنید. از آنجایی که تکنولوژی به نوعی یک محصول وارداتی است در ذهن مخاطبان این واقعیت شکل گرفته که برندهایی که نام انگلیسی دارند کارشان در این حوزه تخصصی تر است.

پس بهتر است متناسب با کسب و کار خودتان لوگوی اسمی را با حروف مناسب برای آن طراحی کنید. علاوه بر این ، برای مشاغل مرتبط با جواهرات نیز چون محصولات لوکس را عرضه می کند بهتر است از حروف انگلیسی برای آنها استفاده شود.

دو) رنگ لوگوی اسمی

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگی که متناسب با کسب و کار شماست استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که در کارهای خدماتی مانند فعالیتهای حوزه بهداشت و آرایش و غیره هستید رنگ سفید می تواند بهترین انتخاب باشد. چرا که رنگ سفید در عین زیبایی ، القاء کننده رعایت بهداشت و پاکی است. از طرفی لوگوی اسمی معمولاً با رنگ سفید یا نقره ای گزینه های خوبی برای رنگ لوگوهای اسمی با نام اشخاص است.

سه) خوانا بودن حروف

برخی از افراد به نوشته های آشفته علاقه دارند. آشفته نویسی اشاره به سبکی از نوشته دارد که در آن حروف یک کلمه از یکدیگر جدا هستند و در جای مناسب خود قرار نگرفته اند. هر چند این نوع نوشته می تواند ظاهری زیبا داشته باشد ولی به این مسئله توجه کنید که این نوع نوشته ناخواناست و نمی تواند ارتباط مناسبی با مشتریان شما برقرار کند.

برخی از افراد به محض مواجه شدن با این دسته از لوگوها معمولاً به سرعت جهت نگاه خود را عوض می کنند و این نوع نوشته را گیج کننده می دانند. اگر تمایل دارید تصویر لوگوی خود را به عنوان معرف نام و برند خود به دیگران معرفی کنید بهتر است تصویر لوگوی خود را یک تصویر خوانا معرفی کنید.

موضوع مرتبط :

طراحی انواع لوگو تایپ ها

دیدگاه ها بسته شده است