طراحی لوگوی موسسه انتشارات کتاب
آذر ۲۸, ۱۳۹۹
تکنیکهای طراحی لوگوی خلاقانه دندانپزشکی
بهمن ۷, ۱۳۹۹

طراحی لوگو برای خدمات کامپیوتری

با گسترش دنیای دیجیتال و انجام بسیاری از ورود کامپیوترها به زندگی مردم نیاز گسترده ای به خدمات کامپیوتر به وجود آمد. از طرفی ، بسیاری از فعالیتها و کارهایی که انسانها انجام می دادند امروزه توسط کامپیوترها انجام می شود.

گسترش کامپیوتر در زندگی مردم به حدی بود که امروزه کمتر خانواده ای وجود دارد که در منزل خود کامپیوتر نداشته باشد. علاوه بر این ، بسیاری از کارها و فعالیتها نیز به شکل کامیپوتری در آمده اند و حالت آنالوگ و سنتی ندارند. به عنوان مثال ، طراحی بسیاری از پرچم ها ، بنرها ، پوسترها ، طراحی کارتهای ویزیت توسط کامپیوترها و برنامه های کامپیوتری انجام می شود. همچنین الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات نیز موجب گسترش کاربرد کامپیوترها در زندگی مردم شده است.

بنابراین ، خدمات و مشاغل مرتبط با کامپیوتر نیز بیشتر شده است و افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. با وجود آمدن این مشاغل و مطرح شدن رقابت و کیفیت خدمات آنها ، این حوزه از فعالیت نیز چهره ای حرفه ای به خود گرفته است. یکی از ویژگیهایی که به کسب و کار شما چهره و ظاهر حرفه ای می بخشد ، طراحی لوگو یا یک تصویر نمادین به عنوان سمبل فعالیت و کسب و کار شماست. برای وارد شدن به دنیای رقابت و به دست آوردن مشتریان و جذب آنها ناچار باید از قوانین آن که یکی از آنها طراحی لوگو هست پیروی کنید.

طراحی لوگو برای این مشاغل از اهمیت زیادی برخوردار است و باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کنید تا بتوانید یک لوگوی حرفه ای ، مناسب و جذاب طراحی کنید. در این مقاله نکاتی که به شما در رسیدن به این هدفتان کمک می کند اشاره می کنیم.

یک) طراحی لوگو برای تعمیر سخت افزار و نرم افزار

مشاغل مرتبط با خدمات کامپیوتری به دو دسته تقسیم می شوند. بخشی از مشاغل به خدمات تعمیرات سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری می پرادزند و برخی به ارائه خدمات کامپیوتری. بنابراین با توجه به هدف و ماهیت شغلتان باید لوگوی مناسبی برای آن تهیه کنید.

اگر شغل شما با تعمیر سخت افزار و نرم افزار سر و کار دارد بهتر است لوگوی شما ویژگیهای زیر را دارا باشد.

۱)نمادهای تعمیر و اصلاح

استفاده از نمادهای تعمیر و اصلاح می تواند مخاطبان شما را سریعاً متوجه نوع خدمات شما نماید. به عنوان مثال می توانید از نمادهای آچار و پیچ گوشتی برای نشان دادن خدمات سخت افزای یا حتی نرم افزای استفاده کنید.

۲)رنگ مناسب

برای این دسته از خدمات از رنگهای متنوع و بسیاری می توان استفاده کرد. به عنوان مثال از رنگ آبی ، قرمز ، زرد تا رنگ سیاه برای طراحی لوگوی این مشاغل مناسب است ولی رنگ زرد را نسبت به سایر رنگها به لحاظ اینکه با تعمیر کردن تناسب بیشتری دارد مناسب تر می دانند.

۳)لوگوی تصویری یا ترکیبی

برای این دسته از خدمات هم می توانید صرفاً از لوگوهای تصویر استفاده کنید و هم می توانید ترکیبی از عکس و نوشته استفاده کنید. از آنجایی که برخی از افراد ترجیح می دهند نام خود یا شرکت خدماتیشان یا حروف اختصاری آن را نیز در کنار لوگو داشته باشند تا تمایز بیشتری با سایرین داشته باشد می توانید از لوگوهای ترکیبی بهتر از سایرین استفاده کنید.

دو) لوگوهای مرتبط با ارائه خدمات الکترونیکی

برخی از خدمات کامپیوتری مربوط به ارائه خدمات الکترونیکی مانند چاپ ، تکثیر و طراحی است. برای این دسته از خدمات بهتر است لوگوی شما ویژگیهای زیر را داشته باشد:

۱)سمبل های طراحی

اگر کسب و کار شما مرتبط با طراحی های کامپیوتری مانند طراحی پوستر و بنر و کارت ویزیت و غیره است می توانید از نمادهای مرتبط با این خدمات یا تصویر نرم افزارهای طراحی استفاده کنید.

۲)رنگ مناسب

سعی کنید از رنگهای مناسب برای طراحی لوگوی این خدمات استفاده کنید. به عنوان مثال ، رنگ قرمز را مناسب ترین رنگ برای این دسته از خدمات می دانند. از طرفی ترکیب این رنگ با رنگهایی مانند زرد یا بنفش نیز رنگهای مناسب برای این دسته از لوگوهاست.

۳)لوگوی ترکیبی

همانطور که در خدمات مرتبط با تعمیر گفته شد ، لوگوهای ترکیبی که هم تصویر و هم نوشته داشته باشند مناسب ترین طراحی لوگو برای این هدف است.

دیدگاه ها بسته شده است