طراحی لوگو برای صنعت پوشاک زنانه
مهر ۵, ۱۳۹۹
نشانه هایی که به شما می گوید باید لوگویتان بازسازی شود (بخش اول)
مهر ۲۷, ۱۳۹۹

طراحی لوگو برای فروشگاه ساعت فروشی

ساعتهای مچی یا حتی ساعتهای دیواری از دسته محصولاتی هستند که لوکس و زیبا بودن آنها بسیار مورد توجه و علاقه افراد است.

افراد سعی می کنند معمولاً ساعتهایی که ظاهر لوکس تر ، گران قیمت تر و زیباتری دارد را انتخاب کنند. از طرفی ، سلیقه های مختلفی هم در بازار وجود دارد و در انتخاب نوع ساعت به ویژه ساعت مچی سن و جنسیت افراد نیز مطرح است. به عنوان مثال ، ساعتی که یک پسر نوجوان انتخاب می کند با ساعتی که یک خانم میانسال یا جوان انتخاب می کند بسیار متفاوت است. اما چیزی که بین همه آنها مشترک است لوکس و زیبا بودن ساعت است.

تحقیقات نشان می دهد ساعتها جزء اشیائی هستند که لوکس و زیبا بودن آن برای بسیاری از افراد مهم است. به همین دلیل ، طراحی کردن یک لوگوی مناسب برای افرادی که در این کسب و کارها مشغول فعالیت هستند بسیار موضوع مهمی است. برای طراحی یک لوگوی زیبا و جذاب برای فروشگاه ها و کسب و کارهایی که با فروش ساعت سر و کار دارند بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

یک) سمبلهای نشانگر زمان  

لوگویی که انتخاب می کنید باید به خوبی نشان دهد که چیزی که مهم است زمان است. اهمیت زمان از هر جنبه ای برای نشان دادن یک ساعت بیشتر است. برای نشان دادن این موضوع می توانید از نمادها و نشانه های مختلف مانند عقربه ، اعداد و حتی نشان دادن یک صفحه دایره ای استفاده کنید ؛ چرا که زمان چیزی است که مدام تکرار می شود و حول یک محور اتفاق می افتد. پس نمادهای مناسبی که می توانید استفاده کنید بهتر است در این مجموعه قرار بگیرند. از طرفی ، مهم است که هر یک از این نمادها را با توجه به سن افراد و موقعیتهای اجتماعی و اقتصادی آنها طراحی کنید.

دو) رنگ لوگو

همیشه رنگ لوگو جزء مهمترین عناصر است. در طراحی لوگو به این عامل مهم توجه کنید. لوگوهایی که برای فروشگاه ساعت انتخاب می کنید معمولاً رنگهای طلایی و نقره ای در اولویت هستند چرا که این دو رنگ هم نشان دهنده لوکس و گران قیمت بودن آن کالاست و هم اینکه به طور غیر مستقیم اشاره به آلیاژی که در اکثر اوقات یک فلز  گران قیمت است می کند.

تجربه نیز نشان داده است این دو رنگ طرفداران زیادی دارد. البته لازم به ذکر است اگر فروشگاه شما ساعتهای دیجیتالی و هوشمند را بیشتر عرضه می کند از نمادهای به روز تر و رنگهای مشکی و حتی سایر رنگها نیز می توانید استفاده کنید. چرا که در این ساعتها رنگهای بیشتری به کار می رود و به دلیل رنگی بودن دنیای دیجیتال بهتر است از تنوع رنگ بیشتری استفاده شود.

سه) نام لوگو

در طراحی لوگو معمولاً نام لوگو از اهمیت و جایگاه زیادی برخوردار است. غالباً سعی می کنند نام لوگو را در جای مناسبی از طرح اصلی لوگو بنویسند که بر زیبایی و جذابیت طراحی آنها بیافزاید. قسمت پائین تصویر یا نماد طراحی شده ، مناسب ترین محل برای نوشتن نام لوگو است. همچنین حروفی که برای نوشتن آن استفاده می شود نیز بسیار مهم است. استفاده از حروف انگلیسی می تواند برای لوگوهای ساعت بسیار جذاب باشد.

حروف انگلیسی را در فونتهای مختلفی که متناسب با نوع محصول است طراحی کنید. به عنوان مثال برای ساعتهای لوکس و گرانقیمت کلاسیک بهتر است از فونتهای سنتی تر و شکیل تر استفاده شود ولی برای ساعتهای هوشمند از فونتهای متناسب برای این محصولات استفاده کنید.

چهار) سمبلهای مربوط به لوکس بودن

سمبل ها و نمادهایی که لوکس بودن یک شیء را نشان می دهند برای لوگوهای ساعت بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال ، نمادهایی مانند نماد تاج ، الماس و نمادهایی که به گران قیمت و لوکس بودن یک چیز اشاره می کند می تواند برای لوگوهای مربوط به ساعت بسیار مناسب باشد.

دیدگاه ها بسته شده است