نشانه های ضعف در طراحی لوگو و نشانه های یک لوگو ضعیف
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸
لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)
تیر ۸, ۱۳۹۸

نمادهای مناسب برای طراحی لوگوی خدمات پزشکی

خدمات پزشکی شامل خدماتی است که در بیمارستانها ، داروخانه ها ، درمانگاه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی ارائه می شود.

طراحی لوگوی مناسبی که تداعی کننده این دسته از خدمات باشد بسیار مهم است. به ویژه برای افرادی که اداره کردن بیمارستان های خصوصی یا مراکز خدمات پزشکی خصوصی را بر عهده دارند این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که رقابت در بخش خصوصی بسیار بیشتر از بخشهای دولتی است و این خود زمینه ساز اهمیت مسائلی مانند طراحی لوگو و برندسازی می شود. شاید به محض اینکه به خدمات پزشکی فکر می کنیم به یاد علامت صلیب سرخ یا هلال احمر بیافتیم. هر کدام از این نمادها و لوگوها نشان دهنده صلح و آرامش است. این نمادها توسط نهادهای بین المللی به عنوان نماد و لوگوی خدمات انسان دوستانه و پزشکی انتخاب شده است.

هر کجای دنیا که باشیم با دیدن این لوگو ، به یاد هدف این سازمان ها که همان خدمات انسان دوستانه و پزشکی است می افتیم. بنابراین ، به وضوح می توان درک کرد که تعیین و طراحی لوگو برای این دسته از خدمات بسیار مهم است. در هر زمینه ای که مربوط به خدمات پزشکی باشد و شما فعالیت داشته باشید باید لوگوی مناسب آن را طراحی کنید. نمی توانید برای یک مرکز خدمات فیزیوتراپی یا کاردرمانی ، نماد یا لوگویی شبیه به داروخانه یا بیمارستان را انتخاب کنید.

هر چند اگر یک لوگوی کلی که نشان دهنده این خدمات باشد انتخاب کنید نیز مناسب است ولی بهترین لوگوها لوگوهایی هستند که تخصصی تهیه شده اند. زیرا با دیدن این نماد یا لوگو ، مخاطبان شما فقط به یاد خدماتی که شما ارائه می دهید می افتند و بهتر و راحت تر تصمیم می گیرند. از نمونه های جذابی که برای خدمات پزشکی انتخاب می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک) انتخاب تصویر اعضای بدن

می توانید در طراحی لوگوهای پزشکی از تصویر اعضای بدن ، همچون قلب ، مغز ، عضلات بدن استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که همانطور که شما قصد استفاده از این تصاویر و نمادها را دارید ، رقیبهای شما نیز به اولین نمادهایی که فکر می کنند همین تصاویر هستند. پس بهتر است به تصاویر خلاقانه ای که از این نمادها گرفته شده است فکر کنید.

دو) انتخاب تصاویر ابزارآلات پزشکی

یکی دیگر از پیشنهادات برای طراحی لوگوی پزشکی ، استفاده از تصاویر ابزارآلات پزشکی همچون گوشی های طبی است. در صورتی که خدمات شما ، شامل خدمات پزشکی و پرستاری است می توانید از این نمادها به خوبی استفاده کنید. علاوه بر خدمات پزشکی ، در صورتی که شما شرکت تولید کننده یا وارد کننده این دسته از کالاهای پزشکی هستید یا اینکه حتی فقط یک توزیع کننده هستید به خوبی می توانید از این نماد استفاده کنید. نماد ابزارآلات پزشکی از جمله نمادهایی است که در اکثر فعالیتهای مربوط به سلامتی و پزشکی می توان از آنها استفاده کرد.

سه) انتخاب تصاویر نمادهای حیاتی

انتخاب نمادهای حیاتی همچون تصاویر امواج قلبی و مغزی نیز انتخاب های صحیح برای خدماتی است که در بیمارستانها ارائه می دهند.

چهار) انتخاب تصاویر خلاقانه

برخی از برندهای خدمات پزشکی هستند که نمادهای خلاقانه ای را برای خدمات خود انتخاب می کنند. از جمله این نمادها  ، استفاده از تصاویر مربوط به ذرات ملکولی و سلولها هستند. این دسته از نمادها و لوگوها نیز برای افرادی که در خدمات آزمایشگاهی فعالیت می کنند مفید تر است. زیرا هم جذابیت کافی را دارد و هم با موضوع کار آنها کاملاً مرتبط است. البته همانطور که گفته شد باید یک خلاقیت و نوآوری در استفاده از این تصاویر به کار برده شود تا هم تازگی و هم جذابیت لازم را داشته باشد.

پنج) لوگوی ترکیبی

برخی از لوگوها نیز که ترکیبی انتخاب می شوند از جذابیت بسیار زیادی برخوردار هستند. منظور از ترکیبی در اینجا ، لوگوهایی هستند که هم علامت سازمان های عهده دار پزشکی و سلامت در آنها طراحی می شود و هم یکی از نمادهایی که در بالا گفته شد. مثلاً نماد صلیب سرخ و امواج قلبی و مغزی در یک لوگو ترکیب می شود و یک ترکیب نوآورانه و زیبا را به وجود می آورد.

مواردی که مطرح شد ، پیشنهاداتی هستند که در طراحی لوگوی مربوط به خدمات پزشکی به شما ارائه شد. بهتر است با الگو گیری از نمادهای پزشکی و سلامت و به شکل خلاقانه ای به طراحی یک لوگوی مبتکرانه اقدام کنید.


موضوعات مرتبط :

سه اصل طراحی لوگو برای خدمات بهداشتی و پزشکی

طراحی لوگوی مناسب برای مشاورین املاک

طراحی لوگو 

۷ اصل طراحی لوگو ورزشی

ضرورت طراحی لوگو برای صنعت گردشگری چیست و وضعیت ایران در زمینه لوگو گردشگری چگونه است ؟

دیدگاه ها بسته شده است