نکاتی که باید قبل و بعد از طراحی مجدد لوگو رعایت کنید

اصول طراحی اوراق اداری یا ست اداری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶
اهداف افراد حقیقی و حقوقی از طراحی لوگو
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

نکاتی که باید قبل و بعد از طراحی مجدد لوگو رعایت کنید

بسیاری از موارد ممکن است پیش بیایید که شما تصمیم بگیرید لوگوی سازمانی خود را تغییر دهید و از اول طراحی کنید.

ممکن است برخی از شرکتها یا برندها به دلیل گذشت زمان و تغییراتی که در محصولات یا فعالیتهای آن ایجاد شده است به فکر طراحی مجدد لوگو باشند. عده ای نیز ممکن است طی تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیده باشند که لوگوی آنها کارآیی لازم را ندارد و تصمیم بگیرند آن را اصلاح کنند یا از اول طراحی کنند. بنا به هر دلیلی که قصد طراحی مجدد لوگوی خود را دارید باید چند نکته اساسی را قبل و بعد از طراحی مجدد در نظر داشته باشید.

یک) به روز رسانی فراگیر

زمانی که لوگوی خود را تغییر می دهید باید تصویر قدیمی لوگو را در هر جایی که درج شده است تغییر بدهید. تمامی صفحات اینترنتی ، کالاها ، سربرگها و غیره که تصویر لوگوی قدیمی شما در آن است به تصویر لوگوی جدیدتان تغییر بدهید. به این دلیل گفته می شود به روز رسانی لوگو باید فراگیر باشد این بدین معنی است که ، نباید فکر کنید تصویر جدید لوگویتان را در صفحات و فضاهایی که پس از این ایجاد می کنید درج کنید. بلکه باید در تمامی صفحات و فضاهایی قبلی نیز این تغییر صورت بگیرد. برای این کار با دو مسئله روبرو هستید:

۱)نیاز به صرف زمان زیادی دارید. تغییر تمامی این صفحات نیاز به زمان دارد که باید صبورانه این زمان را صرف کنید.

۲) نیاز به نیروی کار زیادی دارید. برای اینکه بتوانید این تغییرات را ایجاد کنید نیاز به نیروی انسانی زیادی دارید که این کار را برای شما انجام دهند زیرا وسعت کار به حدی است که به تعداد زیادی از کارکنان خود نیاز دارید تا در این تغییر و اصلاح لوگوی شما مشارکت داشته باشند.

اگر فکر می کنید نمی توانید به صورت متعهدانه پای این تغییرات اساسی بایستید بهتر است از فکر تغییر یا اصلاح لوگوی خود صرف نظر کنید.

دو) طرح ساده در نظر بگیرید

زمانی که قصد تغییر و اصلاح لوگوی خود را دارید به اولین اصلی که نیاز است توجه کنید تا یک لوگوی مناسب و تأثیرگذار طراحی کنید این است که لوگوی ساده ای طراحی کنید. لوگوی شما هر چقدر ساده تر باشد توانایی برقراری ارتباط بالاتری دارد و بیشتر در ذهن مخاطبان باقی می ماند. طرحهای پیچیده معمولاً به سختی قابل فهم و درک هستند.

سه) لوگوی قابل فهم برای همه طراحی کنید

از آنجایی که در دنیای پیرامون ما زبانها و فرهنگهای مختلف وجود دارد بهتر است لوگویی که طراحی می کنید برگرفته از یک زبان یا فرهنگ خاصی نباشد. اگر می خواهید منظور و هدف شما برای بسیاری از افراد در دنیا قابل فهم باشد و با تعداد زیادی از افراد ارتباط برقرار کند بهتر است در استفاده از طرحها و زبانهای خاص دقت داشته باشید تا از یک زبان یا طرح خاصی استفاده نکنید. زیرا ، مهم است که لوگوی شما برای همه افراد یک معنی مشابهی داشته باشد.

چهار) در استفاده از رنگها محتاط باشید

هر چند آرم های رنگی بیش از لوگو های سیاه و سفید زیبا و جذاب به نظر می رسند. با این حال ، باید دقت داشته باشید که تنوع رنگی در آن کم باشد زیرا هر رنگ اضافی که در لوگوی خود استفاده می کنید برای شما هزینه بیشتری در پی دارد. همچنین ، تصور کنید که این لوگو را در جاهای مختلف قصد دارید درج کنید و لوگوی شما نیز رنگی است بنابراین ، هزینه خیلی زیادی روی دست شما باقی می ماند که در بسیاری از اوقات به نفع شما نیست که لوگویی با رنگهای زیاد و متنوع داشته باشید. از آنجا که قرار است این لوگو در هر جایی فعال هستید حضور داشته باشد پس هزینه های چاپ آن با این حجم بالا بسیار زیاد خواهد شد.

 

دیدگاه ها بسته شده است