طراحی لوگوی بیمه تخصصی در صنعت خودرو
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹
اصول و قواعد طراحی لوگوهای انتزاعی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹

نکات مهم در طراحی لوگو برای مراکز رشد

طراحی لوگو از قدیم الایام وجود داشته ولی با شکل امروزی آن بسیار متفاوت تر بوده است.

در بسیاری از آثار و اشیاء و نوشته ها و اسنادی که از قدیم باقی مانده است نشانه ها و آرم هایی را مشاهده می کنیم که همان لوگوهای امروزی محسوب می شوند و هدف آنها نشان دادن هویت صاحبان آن شیء یا اثر و سند است. امروزه استفاده از لوگوها نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است ؛ چرا که در تمامی زمینه های فعالیت از جمله تجاری ، هنری ، فرهنگی  و آموزشی به اهمیت طراحی لوگو پی برده اند. یکی از زمینه هایی که امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است و تقریباً تمامی بخشها سعی کرده اند در این زمینه فعالیت داشته باشند تا بتوانند کیفیت و کمیت فعالیت  خود را گسترش دهند ، مراکز رشد مربوط به این فعالیت هاست.

طراحی لوگو برای این بخشها اهمیت زیادی دارد چرا که هویت و ماهیت رشد در این بخشها سبب می شود همواره به روز باشند و سعی کنند از روشها و راهکارهای به روز استفاده کنند. مراکز توسعه و رشد معمولاً در هر سازمان ، شرکت ، دانشگاه ، مراکز علمی و تجاری وجود دارد. این بخش در واقع از بخشهای بنیادی هر سازمانی است که وجهه علمی آن سازمان یا شرکت را نشان می دهد. از آنجایی که طراحی لوگو برای این بخشها از اهمیت زیادی برخوردار است ، در این مقاله به ویژگیهایی که باید این لوگوها داشته باشند و نکاتی که در طراحی آنها رعایت شود می پردازیم.

یک) اهمیت موضوعی لوگوی رشد

زمانی که قصد طراحی لوگو برای مراکز رشد را دارید باید به نوع فعالیت آن شرکت ، سازمان یا بخش مورد نظر توجه داشته باشید. چرا که قرار است شما هویت آن شرکت را از طریق یک نماد به دیگران نشان دهید و مانند یک اثر انگشت که مختص هر فردی است یک هویت مستقل برای آن شرکت یا سازمان به وجود آورید. به عنوان مثال باید بدانید که فعالیت آنها در زمینه صنعت ، تجارت ، علمی ، فرهنگی یا آموزشی است. زیرا طراحی لوگو برای هر یک از این بخشها با یکسری زمینه های مشترک ولی تفاوتها و ظرافتهایی همراه است.

دو) نمادهای مرتبط

لوگو یک نماد است و همین نشان می دهد که شما باید در طراحی لوگو بیشتر به فکر ایجاد یک نماد باشید تا توصیف آن شرکت یا سازمان. به همین دلیل ، معمولاً اگر در لوگوهای مراکز رشد مختلف توجه کرده باشید هیچ فرقی نمی کند که این مرکز رشد مربوط به یک صنعت مانند خودروسازی ، مربوط به امور فرهنگی ، مربوط به آموزش یا هر چیز دیگری باشد ، معمولاً در اکثر آنها از نماد یک برگ سبز استفاده می شود. این نماد که کاملاً به درستی انتخاب می شود با یک نگاه در ذهن ما احساس رشد و نمو کردن را تداعی می کند.

سه) رنگ مربوط به لوگوی مراکز رشد

هر گاه واژه رشد در ذهن ما تداعی می شود یا در هر جایی با آن مواجه می شویم به فکر روییدن و رشد کردن گیاهان می افتیم. بنابراین ،کاملاً مناسب خواهد بود که در طراحی لوگوی مراکز رشد از رنگ سبز استفاده کنیم. حتی اگر نماد شما مربوط به گیاهان و روییدن گیاهان نیز نباشد می توانید از این رنگ استفاده کنید و به خوبی این احساس را در مخاطبان خود تداعی کنید. البته این گفته به این معنی نیست که شما نمی توانید از سایر رنگها استفاده کنید. بلکه منظور این است که از رنگی که نماد و نشان دهنده رشد باشد و بتواند هدف شما را نشان دهد استفاده کنید.

چهار) لوگوهای مربوط به مراکز رشد صنعت

برای طراحی لوگوهایی که متعلق به مراکز رشد صنایع هستند می توانید هر نوع صنعتی از جمله خودرو یا هر چیز دیگری که باشد از نمادهایی مانند چرخ دنده و نمادی که نشان دهنده این نوع از فعالیتها است استفاده کنید. معمولاً این دسته از لوگوها را به رنگ آبی رنگ آمیزی کرده ولی از یک نماد روییدن مانندن برگ سبز درختان یا بالهای یک پرنده یا ریشه های در حال رشد یک گیاه استفاده می شود.


طراحی لوگوی بیمه تخصصی در صنعت خودرو

تکنیکهای طراحی لوگو برای برند پوشاک

طراحی لوگو برای صنعت بازیهای کامپیوتری

طراحی بهترین لوگو برای صنایع

لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)

نمادهای مناسب برای طراحی لوگوی خدمات پزشکی

دیدگاه ها بسته شده است