طراحی لوگو برای خدمات کامپیوتری
دی ۱۵, ۱۳۹۹
تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای فروشگاه اسباب بازی
بهمن ۲۲, ۱۳۹۹

تکنیکهای طراحی لوگوی خلاقانه دندانپزشکی

هیچ مشتری نمی تواند صرفاً از روی محصولاتتان شما را بشناسد.

بلکه تصویر یا نمادی که شما برای معرفی محصول خود از آن استفاده کرده و تصویر آن را بر روی محصولتان درج می کنید می تواند کار شما را از دیگران متمایز کند. پس داشتن لوگو برای هر نوع کسب و کاری در اندازه های مختلف یکی از ملزومات آن کسب و کار است.

خدمات دندانپزشکی امروزه یکی از پر رقابت ترین زمینه های پزشکی است. کلینیک ها ، درمانگاه ها و مطب های شخصی زیادی هستند که خدمات دندانپزشکی ارائه می دهند. رقابت در نحوه ارائه خدمات و کیفیت آن یکی از زمینه های رقابتی در این حوزه است. به همین دلیل طرحی لوگو یکی از اصول اولیه برای معرفی خدمات دراین مراکز است. در این مقاله قصد داریم تکنیک های مهم در طراحی لوگو برای خدمات دندانپزشکی را ارائه دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای طراحی یک لوگوی مناسب در این زمینه ، به نکات زیر توجه کنید.

یک)  رنگ مناسب

رنگها یکی از ویژگی های اصلی برای هر لوگویی محسوب می شوند. رنگ آبی و سفید یکی از بهترین و مناسب ترین رنگها برای این دسته از لوگوهاست. این رنگها حس تازگی ، پاکیزگی و آرامش را منتقل می کنند. حتی اگر توجه کرده باشید در بسته بندی خمیر دندانها نیز از این دو رنگ به وفور استفاده می کنند. در صورتی که تمایل داشته باشید تفاوت چشمگیری با سایر لوگوها ایجاد کنید ؛ می توانید از رنگ سبز نیز برای طراحی آن استفاده کنید.

حتی می توانید از رنگ آبی پر رنگ نیز به عنوان یک گزینه مناسب بعد از رنگ سفید و آبی روشن استفاده کنید. لوگویی که طراحی می کنید مربوط به شماست ، پس شما آزاد هستید هر رنگی را برای آن انتخاب کنید حتی اگر یک لوگوی کاملاً متفاوت با آن چیزی که تا به حال وجود داشته است ؛ اما باید توجه داشته باشید که بین رنگهایی که انتخاب می کنید باید هارمونی یا هماهنگی و ارتباط با زمینه فعالیتتان رعایت شود.

دو) شکل لوگو

شکل لوگو نیز از دیگر تصمیمات مهم در طراحی لوگو است. سعی کنید یک شکل ساده و خلوت برای لوگوی خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که نام کلینیک خود را حتماً در لوگو درج کنید ؛ چرا که نام شما می تواند لوگویتان را از سایر لوگوها متمایز کند. همچنین سعی داشته باشید یک نام کوتاه انتخاب کنید ولی آن را به شکل بزرگ بنویسید تا اثر ماندگاری آن در حافظه بیشتر باشد.

سه) نحوه نگارش نام در لوگو

یکی از موارد مهم در طراحی لوگوها ، انتخاب نحوه نگارش نام لوگو است. سعی کنید از فونتهای جذاب و متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید. یک پیشنهاد به شما این است که اگر از حروف انگلیسی برای نگارش نام آن استفاده می کنید از فونتهایی مانند Blackader استفاده کنید و اگر از حروف فارسی استفاده می کنید فونتهایی مانند فونت Elham و Nasim از فونتهای مناسب به حساب می آید. البته اعمال سلیقه شخصی نیز در این کار اصلاً کار نامناسبی نیست و می توانید با توجه به سلیقه خود نیز از سایر فونتها استفاده کنید.

چهار) استفاده از تصاویر

گاهی می توانید از تصاویر برای طراحی لوگو استفاده کنید. تصاویری که ارتباط مستقیم با نوع فعالیت شما داشته باشند یکی از مناسب ترین تصاویر هستند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از تصاویر مرتبط و در عین حال مناسب و کمتر شلوغ استفاده کنید.

پنج) اطلاعات زیاد ندهید

گاهی برخی از طراحان تصور می کنند تمامی مقاصد و ایده های خود را باید در لوگو جا بدهند. در حالی که این کار بسیار اشتباه است و فقط به سردرگمی افرادی که با این لوگو مواجه می شوند می انجامد. پس سعی کنید از ارائه اطلاعات زیاد و درج آنها بر لوگوی خود اجتناب کنید.

دیدگاه ها بسته شده است