نکاتی در طراحی لوگوی مرتبط با فناوری
اسفند ۳, ۱۳۹۹
طراحی لوگو کیک و شیرینی
فروردین ۱, ۱۴۰۰

تکنیکهای طراحی لوگو برای فعالیتهای هنری

همانطور که بارها گفته شده ، امروزه برای هر نوع فعالیتی لازم است لوگو طراحی شود. علت و ضرورت این طراحی از این جهت است که رقابت در اکثر زمینه ها و فعالیتها بیش از گذشته شده و افراد و رقیبان زیادی در هر حوزه از فعالیت وجود دارند.

بنابراین ، شما نیاز دارید یک آرم یا نشانه ای برای معرفی خود به مخاطبانتان داشته باشید. بهترین راه برای این کار ، طراحی لوگوی مناسب است. لوگوها این توانایی را دارند که مانند یک تابلوی معرفی فعالیت و کسب و کار شما عمل کنند و از طرفی ، می توانند به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

هر چه قدر در کار طراحی لوگو بهتر عمل کنید ، بیشتر می توانید حرفه ای بودن خود را به مخاطبان و مشتریانتان نشان دهید. به ویژه امروزه برای فعالیتهای هنری ، یکی از ضروریات محسوب می شود ، چرا که رقابت در زمینه فعالیتهای هنری مانند سایر فعالیتها بسیار گسترده شده است و از آنجایی که هنرمندان معمولاً محصولات فرهنگی تولید می کنند و حتی ممکن است محصول آنها نیاز ضروری مخاطبان و مشتریان نباشد ، بنابراین نوع معرفی و طراحی لوگو از اهمیت زیادی برخوردار است.

لذا در این مقاله قصد داریم نکات و تکنیکهایی را برای طراحی لوگوی هنریتان معرفی کنیم که بسیار می تواند برای شما مفید باشد.

یک) مرتبط بودن با نوع فعالیت

قطعاً در فعالیت هنری که شما انجام می دهید تفاوت محصول یا نوع محصولی که تولید می کنید با سایر محصولات هنری زیاد است. اما چه چیزی باید قادر باشد این تفاوت شما را نشان دهد ، کاملاً مشخص است باید لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که تفاوت شما با سایرین را نشان دهد و بتواند مشتریان و مخاطبانی که متقاضی محصولات شما هستند را جلب کند.

از طرفی ، طراحی لوگو به عنوان یک نشانه باید بتواند نوع فعالیت را در میان سایر بازارها به خوبی نشان دهد. برخی از لوگوها متأسفانه به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب ، چندان متوجه محصول یا نوع فعالیت آن نمی شود. در اکثر اوقات در چنین شرایطی معمولاً از لوگوهای تقلیدی و تکرار کار دیگران استفاده می شود حتی ممکن است صنعت مشابهی هم نباشد ولی آنها دست به طراحی لوگوی مشابه بزنند. بنابراین در طراحی لوگو ، یکی مرتبط با نوع فعالیت بودن و دیگری نوآوری و عدم شباهت با سایر رقیبان است.

دو) ساده طراحی کنید

هر چند بسیاری از افراد تصور می کنند باید یک لوگوی هنری نسبت به سایر لوگوها ، پیچیده تر باشد ولی باید این نکته مهم را مطرح کنیم که لوگوی ساده همیشه بهترین ارتباط با مخاطبان را برقرار می کند. هر چند لوگوی شما یک لوگوی هنری است ولی این دلیل نمی شود که یک لوگوی پیچیده طراحی کنید تا هنری بودن خود را در لوگویتان نشان دهید. بلکه لوگو بیشتر کارکرد تجاری دارد و هر چقدر ساده تر طراحی شود این هدف که همان هدف تجاری سازی است بهتر تأمین خواهد شد.

سه) رنگ کمتر

در راستای طراحی ساده لوگوی هنری ، بهتر است تا جایی که امکان دارد ، لوگوی خود را با رنگهای کمتری طراحی کنید. اگر لوگوی حرفه ای قصد دارید طراحی کنید بهتر است از ۴ رنگ بیشتر در آن استفاده نکنید. هر چقدر این سادگی را بیشتر رعایت کنید سود بیشتری نیز خواهید برد. چرا که کار شما را از پیچیدگی و تکلف به دور خواهد کرد.

برخی از صاحبان برندها یا مشاغل هنری مانند مشاغلی که با فرش و سایر هنرهای این چنینی که مملو از رنگ و طرح است سر و کار دارند ، تصور می کنند باید یک لوگو با همین ویژگیها طراحی کنید در حالی که اگر دست به طراحی چنین لوگویی بزنید قطعاً لوگوی شما که نشان تجاریتان است هرگز در ذهن مخاطبان باقی نخواهد ماند. پس همواره اصل ساده بودن را رعایت کنید.

چهار) از ابزارهای مرتبط استفاده کنید

بهترین نوع طراحی لوگو این است که ابزارهای اصلی که در کار شما مورد استفاده قرار می گیرد را به عنوان نماد فعالیت خود در طراحی لوگو استفاده کنید. به عنوان مثال ، بهتر است از تار و پود برای نشان دادن فعالیت در زمینه فرش ، از قلمو برای فعالیت در زمینه نقاشی ، از نماد دوربین برای فعالیت در زمینه فیلم و عکس و غیره استفاده کنید. این نمادها نشان دهنده نوع فعالیت شما هستند و سریع تر با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *