طراحی لوگو مزون لباس
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹
طراحی لوگو برای فروشگاه ساعت فروشی
مهر ۱۲, ۱۳۹۹

طراحی لوگو برای صنعت پوشاک زنانه

در دنیای کنونی اکثر افراد سعی دارند همیشه به بهترین شکل ممکن در جامعه حضور پیدا کنند.

شاید اولین گزینه ای که برای این منظور انتخاب می کنند لباسهای مناسب باشد. آنها لباسهایی را انتخاب می کنند که بتواند آنها را به لحاظ موقعیت اجتماعی و اقتصادی در سطح مطلوبی نشان دهد. به همین دلیل انتخاب لباس مناسب امروزه یکی از چالشهای مهم به ویژه برای بانوان است. اغلب بانوان تمایل دارند لباسهایی بپوشند که علاوه بر زیبایی با آخرین مدهای دنیا نیز هماهنگ باشد. پوشاک یکی از مواردی است که می تواند به شکل قابل توجهی بر شخصیت و اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد. با توجه به مطالب ذکر شده می توانیم به طور کلی اصول طراحی لوگوی پوشاک زنانه را در موارد زیر خلاصه کنیم.

یک) به روز بودن

یکی از مطالب مهمی که در بالا مطرح شد این بود که افراد علاقه دارند لباسی را که انتخاب می کنند مطابق با مدهای روز دنیا باشد ؛ بنابراین ، در طراحی لوگو نیز لازم است شما از طرحها و سمبلهایی انتخاب کنید که نشان دهد محصولات شما از مدهای روز دنیا تبعیت می کنند. تمامی سعی خود را در طراحی به این مسئله معطوف کنید که لوگویی به روز طراحی کنید. از نوع طرح تا ابزارهای طراحی باید تمامی مطابق با فن آوری نوین روز دنیا باشد.

دو) زیبایی

همیشه یکی از ملاکهای انتخاب هر لباسی ، زیبا بودن آن است. لباسی که طراحی زیبایی داشته باشد تقاضای بالایی نیز دارد. بنابراین ، همانطور که طراحی زیبا از عناصر مهم در فروش پوشاک می باشد بهتر است لوگویتان را به گونه ای طراحی کنید که زیبا بودن محصولات پوشاک شما را تداعی کند. به ویژه طراحی چنین لوگویی برای پوشاک زنانه از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

سه) نمادها و سمبلهای مورد پسند جوانان

همیشه برای انتقال مفاهیمی مانند شادابی و به روز بودن از نمادهای مربوط به جوانان استفاده می کنند. نمادهایی که نشان دهنده مد گرایی و جوان پسند بودن لوگوی شماست باید به عنوان یکی از عناصر مهم در طراحی لوگویتان مورد استفاده قرار بگیرد. از نمادهایی مانند چهره ها و اندامهای بدنی که نشان دهنده فردی جوان است می توانید به عنوان نمادها و سمبل های جوانی استفاده کنید.

چهار) رنگ

رنگها یکی از جذابیتهای لوگو هستند. بدون تردید رنگها نقش مهمی در القای جذابیت لوگوی شما دارند. سعی کنید از رنگهایی که متناسب با سبکهای پوشاک شماست استفاده کنید. به عنوان مثال ، رنگ سفید ، مشکی و قرمز از جمله رنگهای جذاب برای لباسهای مجلسی است که می توانید در صورتی که اکثر لباسهای شما در این دسته قرار  دارند از این رنگها برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

پنج) طراحی فصلی

با توجه به اینکه پوشاک شما قابل عرضه در چه فصلی از سال است بهتر است لوگوی خود را متناسب با آن طراحی کنید. معمولاً برای پوشاک تابستانی از نمادهایی مانند تیشرت و لباسهای سبک استفاده می کنند و برای لباسهای پائیزی و زمسانی از نمادهایی مانند خزها ، دستکشها ، شال گردن و از این دست استفاده می شود.

شش) عناصر جانبی پوشاک

معمولاً اگر در برندهای پوشاک بزرگ دنیا توجه کرده باشید ، علاوه بر محصولات پوشاک در کنار آن اکسسوریها و لوازم جانبی مانند عطر و سایر کالاهای لوکس را نیز عرضه می کنند. بنابراین حتی برای لوگوی محصولات پوشاک خود می توانید از این عناصر نیز استفاده کنید. برندهای دیور ، ورساچه ، هرمس و…. همگی جزء این برندها هستند.

هفت) طراحی های کلی

می توانید از طراحی های کلی و غیر مرتبط نیز برای برندهای پوشاک استفاده کنید. برخی از برندهای بزرگ و معروف پوشاک در دنیا از طراحی های جالب ولی در عین حال غیر مرتبط برای لوگوهای پوشاک استفاده کرده اند.

در نهایت همچون مقالات قبلی ، پیشنهاد می شود برای طراحی بهترین و مناسب ترین لوگوها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است