آشنایی با قابلیتهای یک نرم افزار خوب طراحی لوگو
آبان ۲۶, ۱۳۹۷
خدمات طراحی لوگو حرفه ای مشهد و طراحی پوستر مشهد
آذر ۲۴, ۱۳۹۷

منظور از کمینه گرایی Minimal در طراحی لوگوها چیست ؟

مکتبهای هنری متعدد ، اثر قابل توجهی بر طراحی لوگوها گذاشته اند. از آنجایی که بخش مهمی از طراحی لوگو به گرافیک و هنر بر می گردد بنابراین ، تغییر در مکاتب هنری می تواند بر تحول در طراحی لوگوها اثر بگذارد.

به عنوان مثال در سالهای اخیر ، سبکی از هنر ، خلق شده است که در آن ، هنرمند تلاش می کند تا به طور کاملاً خلاصه و مفید ، به بیان منظور و ذهنیت خود بپردازد. به این خلاصه و مفید گویی در آثار هنری ، کمینه گرایی یا مینیمالیسم می گویند. این سبک از هنر در طراحی لوگوها بسیار موثر بوده است و امروزه به یکی از اصول طراحی لوگوها تبدیل شده است.

اکثر طراحان سعی می کنند با تبعیت از اصول این مکتب هنری ، ساده ترین و خلاصه ترین لوگو را طراحی کنند. هدف این سبک ، این است که به دور از هر گونه پیچیده گویی ، بر اساس سادگی و خلاصه گفتن ، به بیان منظور خود بپردازند یا برند مورد نظر را به تصویر بکشند. برای طراحی لوگو به سبک کمینه گرایی یا مینیمالی لازم است از اصولی پیروی شود که سعی شده است به مهمترین آنها در ادامه این مقاله پرداخته شود.

یک) حذف المانهای اضافی

برای این گونه لوگوها باید هر گونه المانهای اضافی را حذف کنید و تنها با تکیه بر اشکال هندسی ، سعی کنید مفهوم و منظور خود از این لوگو را به مخاطبان القاء کنید. حذف المانهای اضافی به شما کمک می کند تا رنگ و سایر عناصر لوگوی شما ناب تر و با کیفیت تر به نظر برسند. سادگی طراحی لوگو موجب می شود سریعتر در ذهن مخاطب باقی بماند و در دفعات بعدی ، احتمال شناسایی آنها را افزایش می دهد. در این لوگوها نباید هیچ گونه محرک یا مزاحم اضافی در مقابل درک مخاطبان از لوگو وجود داشته باشد. چرا که حضور هر گونه محرک اضافی ، موجب پائین آمدن درک مخاطبان از مفهوم لوگو نقش بستن تصویر آن در ذهنشان می شود.

دو) رنگهای کمتر

همیشه بر اهمیت استفاده از رنگها در طراحی لوگو تأکید می شود. اما اگر بگوییم ، یکی از مولفه های اصلی در طراحی لوگو به سبک کمینه گرایی یا مینیمال این است که شما از رنگهای کمتری استفاده کنید ، علاوه بر این ، نه تنها رنگ کمتر ، بلکه لازم است از طیف رنگهای سرد و خنثی مانند خاکستری و سفید استفاده کنید ، شاید شما فکر کنید که این برخلاف گفته های قبلی است. در حالی که در اینجا نیز تأکید بر انتخاب رنگ و اهمیت آن در لوگو است ولی از دیدگاهی متفاوت که همان کمینه گرایی است بر این مسئله اشاره می کند که هر چقدر رنگها کمتر و از طیف رنگهای سرد باشند لوگوی شما را اصیل تر و ساده تر نشان خواهند داد.

سه) تصاویر کمتر

یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی این دسته از لوگوها رعایت شود این است که از تصاویر کمتر استفاده کنید و در صورت استفاده از آنها نیز ، تصاویر ساده باید استفاده شود تا ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر شود. این تصویر ساده ، همچنین می تواند لوگوی شما را متفاوتر از سایر لوگوها نشان دهد. زیرا یکی از اصول طراحی لوگو این است که باید متفاوتر از سایر لوگوها باشد و از تقلید در طراحی لوگو اجتناب شود.

چهار) استفاده از شکلها

هر چقدر در طراحی لوگو از اشکال هندسی ساده استفاده شود ، بهتر می توانیم بگوییم این لوگو یک لوگوی مینیمال است. استفاده از اشکال هندسی ساده می تواند نقش زیادی در شهرت یک برند و در نهایت نام آن شرکت داشته باشد.

پنج) فونتهای ساده یا متفاوت

در صورتی که لوگوی شما به شکل حروف و تایپی هست یا اینکه ترکیبی از تصویر و نوشتار را استفاده کرده اید ، باید سعی کنید فونتهای ساده تر و رساتر انتخاب کنید و علاوه بر این ، فونتهای متفاوتی که در سایر لوگوهای مشابه تا کنون استفاده نشده است را به کار ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی آرم به این صفحه مراجعه نمایید.

 

نکات کلیدی در انتخاب رنگ در طراحی لوگو به عنوان عامل تاکید کننده

آموزش طراحی لوگو ساین با استفاده از فرم های انتزاعی

دیدگاه ها بسته شده است