طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی(قسمت دوم)
تیر ۱۵, ۱۳۹۹
موضوعات بنیادی در طراحی لوگوی محصولات غذایی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹

نکته های ضروری در طراحی لوگو برای سالنهای ورزشی

خوشبختانه امروزه شاهد افزایش سالنهای ورزشی در سطح شهر هستیم.

آگاهی مردم نسبت به سودمندیهای ورزش کردن و همچنین الگوهایی که برای تناسب اندام در دنیای مد ارائه می شود نیروی محرکه و ترغیبی برای اقشار مختلف مردم از سنین و جنسیت های مختلف شده است تا مردم به فعالیتهای ورزشی علاقه مند شوند. همین استقبال مردم از سالنهای ورزشی ، دنیای رقابت در میان سالن دارها را افزایش داده است.

هر کدام از آنها سعی می کنند با برنامه ریزی مناسب در بخشهای مختلف بتوانند بیشترین مشتریان را به سمت سالنهای خود هدایت کنند. آنها به خوبی می دانند که افراد به دنبال خدمات بهتر هستند و به سالنهایی مراجعه می کنند که این خدمات را به بهترین نحو در اختیار آنها قرار دهد. از طرفی کیفیت سالنها و دستگاه هایی که برای زمینه های مختلف ورزشی در آن ها وجود دارد نیز با یکدیگر متفاوت هستند و به یک زمینه رقابتی مهم برای سالن دارها تبدیل شده اند.

بنابراین ، کم کم در این حوزه از کسب و کارها نیز شاهد تجاری سازی صاحبان این مشاغل هستیم. آنها تلاش می کنند خدمات خود را به گونه ای معرفی کنند که افراد بیشتری را جذب کنند. به همین دلیل طراحی لوگو برای این کسب و کارها مهم شده و سعی می کنند با طراحی های جذابی که برای لوگوی خود انتخاب می کنند ، مشتریان بیشتری را به سمت سالنهای ورزشی خود جذب کنند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که برای طراحی لوگوی سالنهای ورزشی لازم است بدانید تا در انتقال مفهوم و هدف خود به مخاطبان موفق باشید اشاره کنیم.

یک) فونتهای مناسب

فونتی که برای نوشته های لوگو باید استفاده کنید از نوع فونتهای فانتزی و سرزنده باشند. لازم است فونت شما حس سر زندگی و نشاط ، شادابی ، انرژی و مفاهیمی از این دست را به مخاطبان شما منتقل کند. پس یکی از روشهای انتقال این حسها که تجربه نشان داده است نقش فراوانی در انتقال آنها دارد ، استفاده از فونتهای مناسب است.

دو) رنگهای پر انرژی

به نظر شما کدام رنگها را می توانیم به عنوان یک رنگ پر انرژی بدانیم ؟ بهتر است خودتان را تصور کنید که کدام یک از رنگها حس انرژی و نشاط را در شما ایجاد می کند. قطعاً مخاطبان شما نیز مانند شما فکر می کنند. چرا که واکنش انسانها به برخی از محرکها بسیار به هم شبیه است. یکی از رنگهایی که به تجربه ثابت شده رنگ زرد است. افراد زیادی در تحقیقات مختلفی به این نتیجه رسیده اند که رنگ زرد بیشتر از رنگهای دیگر ، حس سر زندگی و نشاط را به انسانها منتقل می کند.

پس بهتر است یکی از گزینه های شما برای طراحی لوگویتان رنگ زرد باشد. البته برای ایجاد خلاقیت می توانید یک تحقیق میدانی نیز داشته باشید تا خودتان به یک نتیجه متفاوت تری برسید. به عنوان مثال ، رنگها از آن دسته از موضوعاتی هستند که به میزان قابل توجهی از فرهنگ افراد تأثیر می پذیرند. پس بهتر است یک تحقیق میدانی در میان افرادی که به عنوان مخاطبان اصلی شما هستند انجام دهید تا سلیقه و عقیده آنها نسبت به رنگها را کشف کنید.

سه) زمینه ورزشی

زمینه ورزشی شما نیز بسیار مهم است. مثلاً فرض کنید سالن ورزشی شما شامل یک سالن استخر است. پس برای اینکه زمینه فعالیت سالن خود را به دیگران نشان دهید از رنگها و فونتهای مناسب استفاده کنید. مثلاً به جای رنگ زرد می توانید از رنگ آبی استفاده کنید و اثر مثبت آن بر مخاطبان خود را شاهد باشید.

چهار) جزئیات را فاکتور بگیرید

برای طراحی لوگوهای ورزشی بهتر است قدرت و انرژی را به عنوان مفاهیم اصلی در نظر بگیرید. جزئیات از آن دسته از مفاهیمی نیستند که در لوگوهای ورزشی مناسب باشند. پس اگر به فکر این بودید که یک لوگو با جزئیات زیاد طراحی کنید بهتر است همین الان منصرف شوید. تمام تمرکز خود را بر دو مفهوم قدرت و انرژی صرف کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.


۷ اصل طراحی لوگو ورزشی

سه اصل طراحی لوگو برای خدمات بهداشتی و پزشکی

لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)

طراحی لوگو برای صنعت بازیهای کامپیوتری

تکنیکهای طراحی لوگو برای برند پوشاک و کت و شلوار مردانه

دیدگاه ها بسته شده است