اطلاعات دقیق برای طراحی لوگو را از خود مشتریان کسب کنید !
مهر ۲۹, ۱۳۹۷
منظور از کمینه گرایی Minimal در طراحی لوگوها چیست ؟
آذر ۱۹, ۱۳۹۷

آشنایی با قابلیتهای یک نرم افزار خوب طراحی لوگو

نرم افزار طراحی لوگو موضوع این مطلب است. تعداد زیادی نرم افزار وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت های مختلفی هستند.

معمولاً هر نرم افزاری کاربردها و قابلیتهای متعددی دارد. از آنجایی که طراحی لوگو بسیار مهم است و حتماً باید از یک نرم افزار خوب برای طراحی آن استفاده کنید تا کارتان کیفیت کافی داشته باشد و از طرفی قابلیتهای مورد نیاز شما برای طراحی یک لوگوی خوب تأمین شود به همین دلیل مهم است که چه نرم افزاری را انتخاب می کنید و باید به دنبال چه قابلیتهایی باشید. در ادامه به قابلیتها و ویژگیهای یک نرم افزار مناسب برای طراحی لوگو می پردازیم.

یک) قابلیت رسم اشکال هندسی و بردارها

ممکن است بسیاری از نرم افزارها وجود داشته باشند که قابلیت رسم اشکال هندسی و بردارها را داشته باشند ولی بهتر است به دنبال نرم افزاری باشید که پیشرفته ترین امکانات رسم اشکال هندسی را داشته باشد. زیرا در طراحی لوگو باید دست شما باز باشد و هر تصویر خلاقانه ای که به ذهنتان می رسد و قصد طراحی آن را دارید بتوانید خلق کنید. این امکان فقط با استفاده از نرم افزارهایی که قابلیت رسم بردارهای پیشرفته را دارند امکان پذیر است.

دو) قابلیت رنگ آمیزی بالا

شما هر شکلی را طراحی کنید در نهایت نیاز به این دارید که لوگوی خود را رنگ آمیزی کنید. رنگها از جمله ویژگیهای اصلی یک لوگو هستند. پس بهتر است از نرم افزارهایی که گرافیک بالایی دارند و قابلیت رنگ آمیزی در آنها بسیار بالاست و تنوع رنگ ، ترکیب رنگ و کیفیت رنگ بالایی دارند استفاده کنید.

سه) سرعت بالا

داشتن سرعت بالا در طراحی گرافیکی و لوگو بسیار مهم است. نرم افزاری مناسب است که بتوانید با بالاترین سرعت ، لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید.

چهار) قابلیت نصب بر روی ویندوزهای مختلف

شاید برخی از نرم افزارهای گرافیکی و طراحی را نتوان بر روی تمامی ویندوزها یا آفیس ها نصب کرد. بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که قابلیت نصب بر روی تمامی ویندوزها حداقل از ویندوز ۲۰۰۷ به بعد را پشتیبانی کند.

پنج) قابلیت طراحی جدول

شما احتمالاً در طراحی گرافیکی خود به جداول نیز نیاز داشته باشید. پس نرم افزاری را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی جداول را طراحی کنید.

شش) قابلیت نگارش فونهای مختلف

یکی از انواع لوگوها ، لوگوهای تایپی است. یعنی شما با استفاده از حروف به طراحی یک لوگو می پردازید. پس بهتر است نرم افزار شما تمامی فونتها را داشته باشد تا زمانی که نیاز داشتید یک لوگوی متنی طراحی کنید بتوانید از فونتهای مختلف استفاده کنید و فقط محدود به چند فونت نباشید.

هفت) قابلیت اصلاح و ویرایش عکس

گاهی ممکن است لوگوی شما برگرفته شده از یک عکس مربوط به شرکت یا برندی باشد که قصد طراحی لوگو برای آنها را دارید. در این مواقع شما باید عکس مربوط به این برند یا شرکت را با قابلیتهایی که نرم افزار شما دارد ویرایش کنید و به یک لوگوی مناسب تبدیل کنید. بنابراین ، لازم است نرم افزار شما قابلیت بالایی در ویرایش کردن عکس داشته باشد.

برای اینکه بتوانید لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید حتماً باید در انتخاب نرم افزار مناسب و ویژگیها و قابلیتهایی که در بالا اشاره شد دقت کنید. زیرا هر یک از این قابلیتها به بالا بردن کیفیت و سرعت کار شما کمک خواهد کرد. نرم افزاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام می تواند بخشی از نیاز شما به قابلیتهایی که گفته شد را بر آورده کند. از جمله مهمترین این نرم افزارها که قابلیتهای ذکر شده در بالا را نیز دارند می توان به نرم افزار Illustrator( ایلوستریتور)، کورل دراو Corel draw ، فتوشاپ Photoshop-، ایندیزاین Indesign-اشاره کرد.

دیدگاه ها بسته شده است