خدمات طراحی لوگو حرفه ای مشهد و طراحی پوستر مشهد
آذر ۲۴, ۱۳۹۷
جذابیت لوگوهای زاویه دار برای برندهای تجاری و غیره تجاری
دی ۱۶, ۱۳۹۷

آشنایی با روشهای درج لوگو روی محصول

آموزش روشهای درج لوگو روی محصول موضوع این مقاله است. حس مالکیت برای بسیاری از افراد جذاب هست. به همین دلیل بسیاری از مدیران یا صاحبان برندها تمایل دارند تصویر لوگوی خود را در قسمتهای مختلف شرکتشان درج کنند.

این کار به آنها کمک می کند ، علاوه بر حس زیبای مالکیت ، بتوانند تصویر لوگو را در ذهن مخاطبان خود پر رنگ تر کرده و ماندگارتر شوند. غالب برندها یا شرکتها تمایل دارند بر روی محصولات یا اشیائی که متعلق به شرکت آنهاست ، تصویر لوگوی خود را حک کنند. حک کردن لوگو معمولاً در موارد زیر انجام می شود.

یک) بر روی اشیاء متعلق به آن برند

دو) بر روی محصولات و تولیدات آن برند

سه) بر روی هدایایی که برای مشتریان یا کارکنان در نظر گرفته اند

برای اینکه لوگوی یک برند یا شرکتی را بر روی محصولات یا هر شیء دیگری حک کنیم ، باید از روشهای مختلفی استفاده کنیم. برای این کار معمولاً از ابزارهای الکترونیکی و برقی و تکنولوژیهای رایانه ای استفاده می شود. برای درج لوگوهای مختلف باید از روشهای مناسب هر کدام استفاده شود. در ادامه به دو روش مهم درج لوگو روی محصول خواهیم پرداخت.

یک) درج لوگوهای اسمی روی بسته بندی و لیبل

برخی از لوگوها به لوگوهای تایپی مشهور هستند. در این لوگوها ، از حروف برای طراحی لوگو استفاده می شود. اغلب لوگوهایی که برای برندسازی شخصی هستند با حروف طراحی می شوند. معمولاً در لوگوهایی که با حروف طراحی شده اند و نام یک شخص هستند از روش الکترواچینگ برای حک یا درج آن بر روی اشیاء و محصولات استفاده می شود. در این روش ، توسط یک فیلم ، تصویر لوگو را بر روی شئی که قصد طراحی لوگو بر روی آن را دارند تنظیم می کنند. سپس با استفاده از یک جریان برق الکترونیکی ، شروع به حک کردن لوگو بر روی آن محصول یا شی ء می کنند.

پس از به پایان رسیدن مراحل حکاکی ، آن قسمت از محصول که لوگو بر روی حک شده را با رنگ سیاه ، رنگ می کنند.علت استفاده از این رنگ ، به دلیل واضح بودن رنگ سیاه و درخشندگی هست که در این رنگ نسبت به سایر رنگها وجود دارد.

دو) لوگوهای تصویری روی لیبل و بسته بندی

اکثر لوگوها را اگر توجه کرده باشید ، با استفاده از تصاویر و خصوط طراحی می کنند. به این دسته از لوگوها ، لوگوهای تصویری گفته می شود. برای حکاکی کردن این دسته از لوگوها بر روی اشیاء و محصولات ، باید از روش متفاوتی نسبت به لوگوهای تایپی استفاده کرد. اگر قصد داشته باشیم که تصویر لوگوی خود را بر روی محصولات یا اشیاء خود حک کنیم بهتر است از روش لیزر استفاده کنیم. جریان برق هایی که به شکل لیزر هستند امروزه در صنعت های مختلف کاربرد دارند. از طریق امواج برقی لیزر می توان ظریفت ترین و ریزترین کنده کاریها را انجام داد.

از آنجایی که لوگوهای تصویری ، از ظرافت و ریزه کاریهای بیشتری برخوردار هستند. پس اگر قصد حکاکی تصویر لوگوی خود را دارید از لیزرها استفاده کنید. همچنین در صورتی که لوگوی شما پیچیدگی های خاص خود را دارد باید از طراحی با لیزر استفاده کنید. برای انجام این کار ، باید ابتدا تصویر لوگوی خود را از طریق رایانه بر روی محصول یا اشیاء مورد نظر خود حک کنید. استفاده از رایانه ها موجب می شود شما بتوانید تصویر مورد نظرتان را دقت بیشتری طراحی کنید. سپس با استفاده از لیزر ، تصویر لوگو را به شکل بسیار ظریفی حک کنید.

هر دو روش حکاکی که در بالا مطرح شد مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده از روش لیزر به دلیل ظرافت کاری و دقتی که در آن وجود دارد از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار است.


موضوع مرتبط :

اصول طراحی اوراق اداری یا ست اداری

اهمیت رنگ در طراحی لوگو

آیکن در طراحی لوگو و طراحی آرم و برند

طراحی آرم شرکت

آموزش طراحی لوگو ساین با استفاده از فرم های انتزاعی

دیدگاه ها بسته شده است