طراحی لوگو برای فروشگاه ها و محصولات مرتبط با ماده غذایی عسل
دی ۲۵, ۱۴۰۰
تکنیکهای طراحی لوگو مشاور املاک
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰

بایدها و نبایدهای لوگوهای انتزاعی

لوگوها انواع مختلفی دارند. هر کسب و کاری با توجه به اینکه در چه زمینه های فعالیت می کند یا چه کاربردی از لوگو دارد دست به طراحی لوگو می زند.

در این میان لوگوها به عنوان علامت و نشانه های تجاری می توانند هویت شما را در بازار نشان دهند و در جاهایی که خودتان حضور ندارید علامت و نشان تجاری شما به عنوان نماینده شما در آنجا حضور داشته باشد.

از طرفی اهداف و شعارهای شما ممکن است در ذهن مردم باقی نماند ولی تصاویر در ذهن بسیاری از افراد باقی می مانند. حتی تجربه نشان داده است بسیاری از افراد که سواد خواندن و نوشتن ندارند ، بسیاری از کسب و کارها را از روی لوگوی آنها می شناسند.

به همین دلیل برای اینکه یک کسب و کار همگانی داشته باشید که بتواند با بسیاری از افراد جامعه ارتباط برقرار کند لازم است یک لوگوی مناسب طراحی کنید.

همانطور که گفتیم لوگوها انواع مختلفی دارند. در این میان ، لوگوهای انتزاعی همیشه از جذابیت ویژه ای برخوردار بوده است و بسیاری از افراد تمایل به طراحی لوگوهای انتزاعی داشته اند.

از طرف دیگر ، برخی از افراد با طراحی چنین لوگوهایی مخالف هستند و معتقدند که این طراحی ها می تواند ذهن افراد را منحرف کند یا منظور شما را به خوبی به دیگران نشان ندهد. بنابراین این نوع طراحی لوگو با مخالفت ها و موافقت هایی همراه است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در خصوص لوگوهای انتزاعی صحبت کنیم.

یک) تصاویر قابل تشخیص

برخی معتقدند اگر قرار است از لوگوهای انتزاعی برای کسب و کارتان استفاده کنید بهتر است از تصاویری که قابل تشخیص هستند استفاده نمایید. آنها اعتقادشان بر این است که یک تصویر به تنهایی نمی تواند مفاهیم مورد نظر شما را به مشتریان و مخاطبان اعلام کند و اگر این تصاویر انتزاعی هم باشند دیگر کار برایتان دشوارتر خواهد شد.

به همین دلیل اعتقاد دارند اگر افراد یا شرکتهایی نیز قصد طراحی لوگوهای انتزاعی را دارند بهتر است از تصاویری استفاده کنند که قابل تشخیص باشند. متأسفانه بسیاری از افراد یا شرکتها هستند که تصور می کنند تصاویر پیچیده و به ویژه انتزاعی جذابیت بیشتری دارند در حالی که تصاویر انتزاعی جذابیت دارند ولی پیچیده کردن این طرح ها دقیقاً برعکس عمل می کنند.

دو) منحصر به فرد بودن

برخی از افراد معتقد هستند که تصاویر انتزاعی چون معمولاً منحصر به فرد هستند بنابراین کارآیی بیشتری دارند و ذهن مخاطبان را می توانند بیشتر جذب کنند. از طرفی ، برخی نیز معتقدند اتفاقاً همیشه منحصر به فرد بودن خوب نیست زیرا گاهی شما را از هم صنفی هایتان دور نگه می دارد و برای افراد قابل شناسایی نیستید. پیشنهاد ما به شما این است که تصاویر منحصر به فرد ولی در عین حال تخصصی طراحی کنید یعنی از نمادهای کسب و کار خود نیز دور نیافتید.

سه) میزان آشنایی با برند

در زمینه طراحی لوگو برخی از افراد معتقد هستند اگر برند شما برای بسیاری از افراد در بازار شناخته شده است حتی می توانید از لوگوهای غیر مرتبط یا نمادین و تنها با جنبه انتزاعی نیز استفاده کنید ؛ اما این حق را برای برندها و کسب و کارهایی که چندان جایگاه خود را نتوانسته اند پیدا کنند خطرناک می دانند. بنابراین ، توصیه می کنند این دسته از کسب و کارها از طراحی چنین لوگوهایی اجتناب کنند.

چهار) تقویت احساسات

برخی از افراد معتقد هستند که یک لوگو باید بتواند احساسات مخاطبان را برانگیزد ، به همین دلیل با لوگوهای انتزاعی مخالف هستند. از طرف دیگر برخی نیز معتقد هستند که اگر کسب و کارها بتوانند با عملکرد خود در میان بازار جایگاه خود را به دست بیاورند اتفاقاً لوگوهای انتزاعی بهتر از سایر لوگوها برای آنها خواهد بود.

با توجه به مطالبی که گفته شد ، لوگوهای انتزاعی با چالشها و بایدها و نبایدهای بسیاری مواجه هستند. اگر قصد دارید یک لوگوی انتزاعی طراحی کنید حتماً این مقاله را بخوانید و با جنبه های مثبت و منفی و نظرات موافق و مخالفی که وجود دارد آشنا شوید و در نهایت نیز توصیه ما به شما این است که از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *