تکنیکهای طراحی لوگوی مالی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹
طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی (قسمت اول)
خرداد ۳۰, ۱۳۹۹

تکنیکهای طراحی لوگوی شرکتهای حمل و نقل

همه روزه هزاران محصول و کالا در سرتاسر جهان در حال جا به جایی است. تکنیکهای طراحی لوگو شرکتهای حمل و نقل موضوع این مقاله است.

این محصولات و کالاها به مکانهای مختلف فرستاده می شوند تا به دست مشتریان و مصرف کنندگان اصلی این کالاها برسند. در این میان ، شرکتهای حمل و نقل هستند که این محصولات را به دست افراد ، شرکتها یا سازمانها می رسانند. می توانیم فعالیت شرکتهای حمل و نقل را در موارد زیر خلاصه کنیم.

۱)ترابری

۲)تحویل دادن کالاها

۳)بارگیری کالا

۴)تخلیه کالا از باربریها یا سایر وسیله های حمل و نقل

۵) بسته بندی کردن محصول

تمامی شرکتها و مجموعه ها نیاز به حمل و نقل را پیدا می کنند بنابراین ، شرکتهای حمل و نقل همیشه رونق داشته اند و امروزه با توجه به اضافه شدن حمل و نقل های اینترنتی به سیستم حمل و نقل های سنتی ، رقابت در بین آنها روز به روز در حال افزایش است. هم اکنون فرقی نمی کند شرکت شما یک شرکت کوچک یا بزرگ ، ملی یا بین المللی حمل و نقل باشد ؛ شرکت شما در هر اندازه از فعالیتی که است باید برای حوزه فعالیت خود لوگوی مناسبی طراحی کند و کسب و کار خود را مطابق با استانداردها و تحولات روز پیش ببرد. از جمله مهمترین پیامهایی که با طراحی لوگو باید یک شرکت حمل و نقل بتواند به مخاطبان خود انتقال دهد تا میزان مشتریان خود را افزایش دهد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) حس اعتماد

شرکتها یا افراد مختلف کالاهای خود را به شما می سپارند و باید از این بابت که کالا یا بار آنها به سلامت به مقصد خواهد رسید مطمئن باشند. به همین دلیل باید اولین نکته ای که در طراحی لوگو به آن توجه می کنید منقل کردن پیام اطمینان به مخاطبان است.

دو) مسئولیت پذیری

شما با محصولات و کالاهای مردم سر و کار دارید و مسئولیت شما این است که کالای آنها را به سلامت به مکانهای مورد نظر آنها برسانید. اگر در مسیر برای کالای آنها مشکلی پیش بیاید یا به سلامت به مقصد نرسد این شما هستید که مسئول آن هستید. افراد انتظار دارند شما مسئولیت کار خود را قبول کنید و در حفظ کالای آنها بکوشید.

سه) متخصص بودن

افراد همیشه تمایل دارند کارشان را با کمک حرفه ایها انجام دهند. وقتی کارشان را به دست یک متخصص یا گروه حرفه ای می سپارند خیالشان راحت است.  پس بهتر است در زمینه فعالیت خود حرفه ای باشید و این پیام را در لوگوی خود به نمایش بگذارید. می توانید از امکانات جدید و ظرفیتهای مختلف اینترنتی برای به روز کردن خدمات خود استفاده کرده و همچنین ، هر وسیله ای که بتواند کیفیت خدمات شما را افزایش دهد استفاده کنید ، به امکانات جدید مجهز باشید تا مشتریان مطمئن شوند که کارشان را به دست یک فرد حرفه ای سپرده اند.

چهار) سرعت در خدمات

دنیای امروزی را می توانیم دنیای سرعت نام گذاری کنیم. سرعت یکی از امکاناتی است که افراد تمایل دارند در تمامی کارهای آنها وجود داشته باشد. از طرفی ، بحث حمل و نقل که به میان می آید یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای آن نام برده می شود و انتظار می رود برآورده شود سرعت در خدمات و حمل و نقل کالاهاست. پس بهتر است در طراحی لوگو به این پیام مهم نیز توجه کنید و سعی کنید از نمادهایی استفاده کنید که القا کننده سرعت در ذهن مخاطبان و مشتریان باشند.

پنج) رنگ محبوب برندهای حمل و نقل

معمولاً از رنگ آبی به نام رنگ محبوب برندهای حمل و نقل یاد می شود. بسیاری از نمادها و لوگوهای طراحی شده توسط شرکتها را می توانیم مشاهده کنیم که رنگ آبی از جمله رنگهای پر استفاده در این نمادهاست. رنگ آبی می تواند احساس اعتماد ، کیفیت و مسئولیت را به مخاطبان منتقل کند.

شش) استفاده از تایپوگرافی در لوگو

معمولاً در لوگوهای شرکتهای حمل و نقل از نوشتار استفاده می شود، از آنجایی که حمل و نقل نمادی از قدرت است معمولاً فونتهای درشت را نیز برای تایپ کردن نام شرکت یا برند استفاده می کنند. بنابراین ، شما نیز دقت کنید که نام برندتان باید با حروف درشت در لوگویتان طراحی و نوشته شود.

دیدگاه ها بسته شده است