عمر لوگو
شهریور ۳۰, ۱۳۹۶
۵ نکته حیاتی در طراحی لوگو و طراحی آرم
مهر ۹, ۱۳۹۶

روال گرفتن سفارش طراحی لوگو

روال گرفتن سفارش طراحی لوگو موضوعی است که در این نوشتار نویسنده به آن می پردازد ، شما می توانید با دنبال کردن سلسله مقالات طراحی لوگو و طراحی آرم طراحان برتر اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید.

علاوه بر توانایی های خلاقه و مهارت های اجرایی یک طراح ، بخش بزرگی از قدرت جذب مشتریان بالقوه در آینده به روش کار و برنامه ریزی شما به عنوان یک طراح حرفه ای بر می گردد . در این مبحث روند و مراحل حرفه ایی دریافت اطلاعات اصلی برای رسیدن به مراحل اجرایی و خلاقانه طراحی لوگو و طراحی آرم آورده شده است که در چند بخش زیر برای شما توضیح داده می شود.

سفارش کار brief

اهمیت دریافت یک سفارش کار کامل با در نظر گرفتن تمام جزئیات بسیار مهم است . دریافت یک سفارش کار استاندارد از اتلاف وقت جلوگیری کرده و به عنوان نقطه آغازین حرکت به سوی هدف باعث می شود از همان ابتدا بر روی موضوع مورد نظر کار شود . دریافت سفارش کار و دقت در ثبت جزئیات مورد توجه سفارش دهنده باعث می شود که توجه به نکاتی معطوف شود که بهترین و مفید ترین نتیجه در معرفی حرفه و شغل مورد نظر مشتری شما گرفته شود

تحقیق و بررسی آرا ( brain storming )

طرح پرسشنامه تخصصی برای موسسه یا شرکت یا خدمات مورد نظر سفارش دهنده که اطلاعات مورد نظر شما را تامین می کند : شامل نام شرکت ، مکان ، سابقه شرکت ، توضیح راجع به تولیدات یا سرویس هایی که شرکت می دهد ، اهداف اصلی شرکت ، و اینکه سفارش دهنده ترجیح می دهد چگونه متفاوت جلوه کند و در ادامه سوالات اصلی در مورد طراحی لوگو تایپ آورده می شوند که مشتری در ابتدای فرآیند سفارش طراحی به آن ها پاسخ می دهد . سوالات شما باید به سفارش دهنده کمک کند تا علاوه بر توضیح روشن اهداف و خواسته های منطقی مجموعه ی تحت سرپرستی اش ، بازگو کننده سلیقه و تخیل وی نیز باشد

۱- دوست دارید که لوگو شما چه چیزی را درباره شرکتتان بیان کند ؟logo-designer copy

۲- آیا تصویر ویژه یا نکته خاصی در ذهنتان هست که دوست داشته باشید در طراحی آرم شرکت آورده شود ؟

۳- به صورت علمی چه لوگو هایی برای شما جذبیت دارند و چرا؟

۴- چه رنگ هایی را ترجیح می دهید ؟

۵- آیا در خواست شرکت شما بعد از طراحی لوگو شامل بخش های نیز هست ؟ اوراق اداری ، کارت ویزیت ، سربرگ ، سر در ، بیلبرد و نظایر آن ؟

۶- در صورتی که نظر یا ایده خاصی در خصوص طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان خود دارید آن را شرح دهید .

پس از مطالعه و جمع بندی اطلاعات حاصل از پرسشنامه بالا ، سوال های اصلی دیگر شما به صورت پرسش و گفتگو می توانند اینگونه باشند :

رقبای کاری شما چه کسانی اند ؟

چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند ؟

فکر می کنید سابقه کاری شما در آینده حرفه ای شما چه تاثیری گذاشته است ؟

جنس تولیدی شما و جنسی که در آینده تولید خواهید کرد را چگونه می بینید ؟

روند مقبول بازار چیست و شما چه جایگاهی در بازار دارید ؟

زمانی که سوالاتتان را از سفارش دهنده می پرسید بصورت مدام این پرسش را در ذهن داشته باشید که سوالات مشتری ما را به کدام سمت هدایت می کنند ؟ و چگونه می خواهیم از پرسش هایمان به یک جمع بندی مفید برسیم ؟ و پس از تحقیق و بررسی آراء در جمع بندی نهایی چه نکاتی را باید در مدنظر داشته باشم ؟

هر چه اطلاعات مفید حاصل از پرسشنامه بیشتر باشد ، به این مرحله از کار کمک بیشتری می کند

طراحی ( sketching )

پس از مطالعه نتایج حاصل از پرسشنامه ، آشنایی با سلیقه های موجود در بازار هدف و شناخت مخاطبان بالقوه لوگو به مطالعه و تحلیل نمونه های موفق مشابه رقبای داخلی و پرداخته می شود و در نهایت جمع بندی اطلاعات بدست آمده زمینه مورد نیاز مرحله طراحی لوگو و طراحی آرم را آماده می سازد .

طراحی الگو prototype

در این مرحله طرح هایتان را به رایانه و یک برنامه ترسمی منتقل کنید . اکثر مشتریان شما مایل به دیدن دو یا سه لوگو هستند . البته تعداد طراح های ارائه شده در این بخش بستگی به وسعت پروژه داشته و در تعداد قابلیت انعطاف دارد

عرضه لوگو / نظریات سفارش دهنده کار

لوگو های طراحی شده یا به شکل حضوری و یا به صورت درخواست سفارش دهنده کار ، به وسیله فایل pdf ارسال می شوند . با این دیدگاه که در این مرحله توجه روی شکل کلی لوگو معطوف می شود . طراح ها بدون رنگ آمیزی ، به صورت سیاه و سفید ، و یا سفید بر روی سیاه ارائه می شوند . در صورت نیاز ، رنگ را در آخرین مرحله بکار ببرید.

در این مرحله صبور باشید و منتظر نظر مشتری بمانید تا پس از بررسی طرح های ارائه شده نظریات اصلاحی خود را اعلام کند.

دستکاری های نهایی و تجدید نظر

با در نظر گرفتن نظریات مشتری در قبول ، اصلاح یا رد طرح نهایی را انجام داده به پایان می رسانید یا تجدید نظر کلی کرده و طرح را کلا اصلاح می کنید. هدف اصلی شما در این مرحله این است که یک آرم معرف برای مشتری خلق کنید که معرف حرفه و کسب و کار او باشد و بتواند سال ها مورد استفاده قرار بگیرد در نتیجه شما به عنوان طراح در بهبود طرح همیشه قابلیت انعطاف از خود نشان بدهید .

آماده کرده و فرستادن فایل

پس از اعمال اصلاحات ، نتیجه گیری تایید نهایی سفارش دهنده ، آماده هستید که طرح تان را با یک برنامه ترسیمی اجرا کنید و یا به وسیله پست الکترونیکی ارسال کرده و یا به صورت فایل قابل چاپ تحویل دهید

فایل های ترسمی که اکثرا برای فایل های چاپی استفاده می شوند را می تواند بزرگ و کوچک کرده و با این کار از کیفیت آن کاسته نمی شود . در صورتی که برنامه های سطحی (ترام) که اغلب برای طراحی وب سایت استفاده می شود کیفیت خود را با بزرگ کردن از دست می دهد و به صورت دندانه دندانه در می آید .

دیدگاه ها بسته شده است