چگونه می توانیم یک لوگوی زیبا برای خودمان طراحی کنیم ؟
مرداد ۷, ۱۴۰۱
طراحی لوگوی شرکت بازرگانی
آبان ۲۱, ۱۴۰۱

روشهای طراحی لوگو برای فروشگاه های لوازم التحریر

طراحی لوگو برای هر کسب و کاری نقش بسیار مهمی دارد.

مقدمه

برخی معتقد هستند موفقیت هر کسب و کاری ارتباط زیادی با طراحی لوگوی آن دارد. چرا که در بسیاری از جاها این لوگوی شماست که به جای شما حضور دارد. هر صاحب کسب و کاری می داند که داشتن ارتباط با دیگران موجب موفقیت آنها می شود و به همین دلیل است که لوگو طراحی می کنند.

این روزها بازار لوازم التحریر به دلیل بازگشایی مدارس بسیار گرم است. رقیبان نیز تعدادشان زیاد است. تنوع محصولات و قیمتها به قدری است که به راحتی می توانید مشتریان خود را از دست بدهید. به همین دلیل باید تمامی تلاشهای خود را به خرج دهید تا بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید.

بنابراین یکی از راههایی که می توانید خودتان را به دیگران معرفی کنید طراحی لوگو است. بنابراین سعی کنید از همان اول کار ، به توانایی های خود اعتماد کنید و از توانایی خلاقیت خود به خوبی استفاده کنید. اگر امروز لوگویی را می بینید که می تواند به خوبی عمل کند و مخاطبان خود را حفظ کند قطعاً بارها تلاش شده و شکست خورده تا بتوانند به چیزی که امروز هستند برسند. لوازم التحریر شامل ابزارهای مختلف نوشتار است ، به عنوان مثال : کاغذ ، خودکار و هر آن چیزی که شما برای نوشتن نیاز دارید را لوازم التحریر می گویند.

حتی اشیاء و کالاهایی مانند چراغ مطالعه ، ماکتهای مختلف کره زمین ، نقشه ها یا کیف و لباسهای مدرسه نیز می توانند جزء کالاهایی باشند که شما در فروشگاه خود به فروش می رسانید.

بنابراین ، لوازم التحریر یا فروشگاه هایی که این اشیاء را به فروش می رسانند با ابزارهای مختلفی در ارتباط هستند و می توانند آنها را به فروش برسانند. لوازم التحریرها فقط برای کودکان جذابیت ندارند برای اقشار زیادی با گروه ها سنی و جنسی مختلف جذابیت دارند بنابراین شما در جذب مشتریان مشکلی ندارید بلکه تنها کافی است روش و راه آن را پیدا کنید. یکی از روشهای آن طراحی لوگوی جذاب است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

یک) طرح اولیه را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از اینکه شکل و تصویر نهایی لوگوی خود را ارائه دهید بهتر است یک تصویر کلی و اولیه از آن بکشید و با اطرافیان خود مانند بستگان یا دوستان یا افرادی ک در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنید. پس از اینکه نتیجه مشورتها را در شکل نهایی لوگو اعمال کردید می توانید آن را برای طراحی نهایی آماده کنید. این کار کمک زیادی برای ماندگاری لوگوی شما خواهد کرد.

دو) از نمونه ها کمک بگیرید

اگر کمی در اینترنت بگردید به سادگی می توانید طرح های مختلف برای لوگوی لوازم التحریر را پیدا کنید. توصیه ما این نیست که از آنها تقلید کنید بلکه می توانید از آنها الگو بگیرید. با این کار می توانید متوجه شوید که چه ملاکها یا المانهایی در کسب و کار شما برای طراحی لوگو  مهم است و غالباً مد نظر قرار می گیرد. بنابراین می توانید شما نیز از آن المانها کمک بگیرید و لوگوی ویژه خود را بسازید. البته این نکته قابل ذکر است که لازم نیست یک لوگوی پیچیده طراحی کنید اتفاقاً دنیا دنیای سادگی هست و سادگی را بهتر می توانید عرضه کنید و نتایج بهتری بگیرید.

سه) حرفه ای طراحی کنید

هر چقدر لوگوی خود را به شکل حرفه ای طراحی کنید بهتر می توانید نتیجه بگیرید. اگر قصد دارید وارد این بازار شوید و باقی بمانید و لوگویتان را برای بسیاری از اعضای بازار بشناسانید توصیه ما به شما این است که آن را به صورت حرفه ای طراحی کنید. برخی از افراد تصور می کنند لوگوی یک لوازم التحریر را می توانند به سادگی و حتی با دانش و تجربه اندک خود طراحی کنند ، اما واقعیت این است که شما هر چقدر سعی کنید این کار را سرسری انجام دهید نمی توانید به موفقیت مورد نظر خود برسید.

چهار) کودکان را فراموش نکنید

هر چند مخاطبان شما از گروه های مختلفی هستند ولی باز هم مخاطبان اصلی شما کودکان و دانش آموزان می باشند. پس بهتر است در طراحی لوگوی خود کودکان را مد نظر قرار دهید. اول کشف کنید کودکان به چه نوع تصاویر و المانهایی بهتر واکنش نشان می دهند و برایشان جذاب است و سپس متناسب با خواست آنها لوگوی خود را طراحی کنید. اگر بتوانید یک لوگوی جذاب برای کودکان طراحی کنید مطمئن باشید برای سالهای طولانی حتی پس از آن که آن بچه ها بزرگ شدند نیز باز هم عاشق لوگوی شما باقی می مانند.

پنج) قابل شناسایی باشد

یکی از اصولی که باید رعایت کنید این است که لوگوی شما قابل شناسایی باشد. متاسفانه برخی از طراحان ممکن است لوگویی برای شما طراحی کنند که چندان قابل شناسایی نباشد. به این معنی که مخاطبان و مشتریانتان ممکن است یا شما را با همکارانتان اشتباه بگیرند یعنی یک لوگوی تکراری برای شما طراحی کنند یا حتی ممکن است به گونه ای طراحی نمایند که اصلاً ماهیت و هویت فعالیت شما را نتوانند حدس بزنند. بنابراین به شما توصیه می کنیم لوگویی طراحی کنید که قابل شناسایی باشد. مخاطبان و مشتریان هم بتوانند شما را از دیگران متمایز کنند و هم اینکه بتوانند تشخیص دهند که فعالیت شما چیست و به چه کاری مشغول هستید.

شش) لوگوی هدفمند طراحی کنید

لوگوها تصاویر حرفه ای و مهمی هستند که برای یک کسب و کار طراحی می شود. بنابراین بهتر است لوگوی خود را متناسب با اهداف خود طراحی کنید. به عنوان مثال ، اگر شما قصد دارید مشتریان شما را به دیگران ترجیح دهند و به شما اعتماد کنند باید سعی کنید خودتان را یک فرد حرفه ای در کار خود نشان دهید.

هفت) استفاده از رنگها

قطعاً یکی از مواردی که به جذابیت لوگوی شما کمک می کند رنگهایی است که در آن استفاده می کنید. بهتر است از رنگهای روشن و شاد برای لوگوی لوازم التحریر استفاده کنید. به طور کلی ، زمانی که افراد به یاد لوازم التحریر می افتند طیف وسیعی از رنگها در ذهن آنها نقش می بندد. به همین دلیل می توان به این نتیجه رسید که استفاده از رنگها تا چه حد می تواند برای جذابیت لوگوی شما کمک کننده باشد.

هشت) استفاده از وب سایتهای مناسب

برخی از وب سایتها در اینترنت وجود دارد که از آنها به خوبی می توانید برای طراحی لوگوی لوازم التحریر استفاده کنید. این وب سایتها به این منظور ایجاد شده و می تواند بسیار مفید باشد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

الف) وب سایت StockPhotoSecrets

این وب سایت با هزاران الگویی که در اختیار شما قرار می دهد می توانید به راحتی ، لوگوی بسیار مناسبی را طراحی کنید. از روشهای عملکرد این وب سایت این است که شما می توانید ابتدا تم اصلی لوگوی خود را انتخاب کنید و سپس جزئیات را به آن اضافه کنید. می توان این وب سایت را از برترین و بهترین وب سایتها برای طراحی لوگوی لوازم التحریر نام برد.

ب)  وب سایت Canva

این وب سایت برای تازه کارها بسیار خوب است. طراحی این سایت به گونه ای راحت است که هر تازه کاری می تواند از آن به خوبی استفاده کند. این وب سایت علاوه بر اینکه طراحی را برای شما کاملاً راحت انجام می دهد بلکه در نهایت نیز یک لوگوی متناسب برای کارتهای ویزیت ، بنر و پوستر به شما ارائه می دهد. همچنین لازم به ذکر است این وب سایت به شما امکان طراحی لوگو به صورت آنلاین را فراهم کرده است. لازم نیست شما یک نرم افزار آفلاین داشته باشید یا آن را بخرید. بلکه تنها کافی است به اینترنت وصل باشید و وارد این سایت شوید تا بتوانید به راحتی شروع به طراحی لوگو کنید.

همانطور که در بالا گفته شد ، دنیای دیجیتال و اینترنت امکانات و فرصتهای زیادی در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید یک لوگوی مناسب طراحی کنید. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و یک لوگوی مناسب برای کسب و کار خود طراحی کنید.

ج) وب سایت Shutterstock

استفاده از این وب سایت را به شما پیشنهاد می کنیم ؛ چرا که این وب سایت نمونه های بسیار بالایی برای طراحی لوگو به شما ارائه می دهد. اگر تمایل دارید که خودتان لوگویتان را طراحی کنید این وب سایت می تواند برای شما مفید باشد. تنوع در طرح های لوگو در این سایت دست شما را باز گذاشته تا یک لوگو متناسب با سلیقه و مورد نیاز خود طراحی کنید. همچنین می توانید لوگوی با کیفیت نیز طراحی کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *