انتقال لوگوی تجاری ثبت شده
اسفند ۴, ۱۳۹۷
ضرورت طراحی لوگو برای صنعت گردشگری چیست و وضعیت ایران در زمینه لوگو گردشگری چگونه است ؟
اسفند ۲۶, ۱۳۹۷

سه اصل طراحی لوگو برای خدمات بهداشتی و پزشکی

طراحی لوگو در هر کسب و کاری امروزه به یک امر طبیعی و لازم تبدیل شده است.

شاید بتوان گفت اولین کاری که پس از پیاده سازی ایده کسب و کار جدید باید انجام داد طراحی لوگو و برند مناسب برای معرفی خود به مخاطبان است. در این میان ، لوگوی مناسب می تواند هم موجب شهرت برند شما باشد و هم فعالیت شما را به شکل نمادین به تصویر بکشد. لوگوهای طراحی شده برای هر کسب و کاری باید برای آن زمینه مناسب باشد تا بتواند کارآیی لازم را داشته باشد. کسب و کارهای مرتبط با سلامتی و بهداشت نیز با توجه به توسعه کشورها و پیشرفت حوزه های بهداشتی و پزشکی ، روز به روز در حال افزایش است.

طراحی لوگو ساختمان های پزشکان ، مراکز درمانی و بهداشتی در هر خیابانی وجود دارد. رقابت در این زمینه نیز تبدیل به امری طبیعی شده است و هر مرکز یا فردی تلاش می کند تا بهترین معرفی را از تخصص و حرفه خود داشته باشد. به طور کلی می توان گفت حوزه های مرتبط با بهداشت شامل موارد زیر است: مطب ها ، مراکز درمانی ، بیمارستانها ، دارو خانه ها ، فروشگاه های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی. برای اینکه لوگوی مناسب برای این حوزه طراحی کنید بهتر است سه اصل زیر را به عنوان اصول اساسی در طراحی این لوگوها رعایت کنید.

اصل اول) تصاویر

باید به دنبال انتخاب تصاویری باشید که برگرفته از موضوعات پزشکی و سلامتی باشد. به عنوان مثال در بسیاری از لوگوهای داروخانه ها ، مراکز بهداشتی و پزشکی از تصویر قلب یا امواج آلفا و بتا که نشان دهنده امواج قلبی و مغزی است استفاده می کنند. این دو تصویر به خوبی معرف فعالیت و حرفه شماست. اما شاید بتوان گفت ، این تصاویر تا حدودی کلیشه ای هستند و خلاقیت خاصی در آنها وجود ندارد. شاید انتخاب تصویر سیب بهتر و خلاقانه تر باشد چرا که همیشه سیب را به عنوان میوه ای که برای سلامتی بسیار مفید است شناخته ایم و در عین حال نیز تصویر مستقیم از ابزار آلات پزشکی نیست. همچنین اگر شما یک مرکز درمانی هستید که در آن خدمات مختلف بهداشتی و پزشکی ارائه می شود بهتر است از تصویری استفاده کنید که نشان دهنده مجموعه یا مرکز بودن شما باشد. در میان لوگوهایی که برای مراکز بهداشتی و درمانی طراحی شده است ، از لوگوهایی که در آنها از تصویر یک خانه برای نشان دادن مجموعه استفاده شده است می توان به عنوان یک لوگوی مناسب برای این فعالیت نام برد.

اصل دوم) رنگ لوگو

رنگهای به کار رفته در طراحی لوگوها از جمله عوامل تأثیر گذار در زیبایی و جذابیت لوگو است. انتخاب رنگ مناسب برای لوگو علاوه بر اینکه بر جذابیت و زیبایی لوگوی شما می افزاید بلکه موجب می شود تا یک لوگوی متناسب با فعالیت خود داشته باشید. به عنوان مثال می توان گفت رنگ سفید ، که نشان دهنده بهداشت و تمیزی است شاید بهترین رنگ برای لوگوهای مشاغل مرتبط با سلامتی و بهداشت باشد. اما در این میان ، خلاقیت نیز نقش بسیار مهمی دارد. مثلاً در این لوگوها اگر از رنگ سبز کم رنگ نیز استفاده کنید بسیار مناسب است چرا که هم نشان دهنده پاکیزگی و سلامت است و هم اینکه نمادی از آرامش می باشد.

اصل سوم) نوشتار لوگو

در لوگوهایی که قصد دارید از نوشتار برای آن استفاده کنید در نظر داشته باشید که بهتر است نوشتار شما شامل یک کلمه باشد و بهتر است این کلمه نیز بسیار کوتاه ، گویا و جذاب باشد. در ایران معمولاً سعی می کنند در لوگوهای پزشکی و بهداشتی از نوشتارهای انگلیسی یا حروف انگلیسی استفاده کنند. این نوشتارها جذابیت خاص خود را دارند ولی اگر به دنبال خلاقیت در طراحی لوگو هستید سعی کنید از نوشتارهای فارسی و خلاقانه استفاده کنید تا وجه تمایزی با این لوگوها ایجاد کنید.

نکته ای که در بالا به آنها اشاره شد جزء اصلی ترین مواردی است که باید در طراحی لوگوهای مرتبط با سلامت رعایت شود. بنابر این ، به خوبی می توان به این نتیجه رسید که رعایت کردن نکات هر چند کوچک چقدر می تواند مهم بوده و در جذب مخاطبان برای کسب و کار شما نقش داشته باشد.


موضوعات مرتبط :

طراحی لوگوی مناسب برای مشاورین املاک

۷ اصل طراحی لوگو ورزشی

آشنایی با روشهای درج لوگو روی محصول

منظور از کمینه گرایی Minimal در طراحی لوگوها چیست ؟

دیدگاه ها بسته شده است