طراحی لوگوی مناسب برای مشاورین املاک
بهمن ۱۳, ۱۳۹۷
سه اصل طراحی لوگو برای خدمات بهداشتی و پزشکی
اسفند ۱۲, ۱۳۹۷

انتقال لوگوی تجاری ثبت شده

بر اساس قوانین موجود شما می توانید لوگوی کسب و کار خود را واگذار کنید. لوگوی ثبت شده را می توان پس از مدتی به هر دلیلی که وجود دارد به دیگری فروخت یا انتقال داد.

در واقع بسیاری از افراد و شرکتها هستند که به جای طراحی یک لوگوی جدید به دنبال خرید لوگویی که متعلق به کسب و کار دیگران است و مدتی کار کرده و شناخته شده است  می باشند. همانطور که فروش لوگو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، خرید آن نیز می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد.

داشتن لوگوی تجاری برای هر کسب و کاری یک امتیاز محسوب می شود که حتی به تنهایی نیز ارزشمند است. به همین دلیل ، لوگوی تجاری جزء دارایی های یک شرکت یا فرد محسوب می شود. ممکن است لوگوی شما به دو شکل جبری یا اختیاری به دیگران واگذار شود. در ادامه به توضیح هر دو نوع این انتقال علامت تجاری می پردازیم.

واگذاری جبری لوگوی تجاری زمانی اتفاق می افتد که مالک یک لوگو از دنیا برود. در این شرایط ، افراد خانواده و وارثان این شخص می توانند لوگوی تجاری متعلق به شخص فوت شده را از طریق ارائه مدارک و مستندات لازم به مالک دیگری واگذار کنند یا بفروشند. اما در واگذاری اختیاری لوگوی تجاری ، این خود مالک است که تصمیم می گیرد لوگوی تجاری خود را به دیگری واگذار کند. معمولاً در مواقعی که لوگوی این شخص مدتهاست فعالیت ندارد ، افراد تصمیم می گیرند امتیازهای لوگوی خود را به دیگری واگذار کنند و آن را بفروشند. البته این کار می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که یکی از آنها ممکن است عدم فعالیت لوگو باشد. در واگذاری اختیاری لوگوی تجاری ، شخص واگذار کننده یا مالک لوگو می تواند آن را به صورت موقتی یا برای همیشه به دیگری واگذار کند.

برای انتقال قانونی لوگوی تجاری باید مراحل قانونی مربوط به آن طی شود. به عنوان مثال ، باید سند ثبت و لوگوی برند شما ارائه شود. علاوه بر مدارک و کارت شناسایی هر دو طرف باید مدارک مربوط به مالکیت لوگو نیز در دفاتر ثبت اسناد ، به ثبت برسد تا مراحل انتقال آن انجام شود. دقت داشته باشید که هنگام ثبت لوگو ، لوگویی که در حال واگذاری آن هستید به طور کامل ثبت شود. همچنین ممکن است لوگویی که در حال خرید آن هستید از مدت اعتبار آن گذشته باشد که در این صورت آن لوگو از اعتبار ساقط است و باید هنگام خرید به این نکات مهم توجه کنید.

علاوه بر این ، نکته جالبی که در نقل و انتقالات لوگوی تجاری وجود دارد این است که شما به عنوان مالک یک لوگو می توانید بخشی از آن را واگذاری کنید و تمامی امتیازات آن را به یکباره به دیگران منتقل نکنید. در این دسته از نقل و انتقالات ، معمولاً برخی از خدمات یا محصولات شما به دیگری واگذار می شود. همچنین می توانید امتیازات لوگوی خود را فقط منحصر به فعالیت در یک منطقه جغرافیایی خاص کنید. مثلاً اگر شما یک لوگوی مربوط به تولید محصولات سرمایشی دارید می توانید بخشی از امتیازات خود را به فرد یا شرکتی که در مناطق جنوبی ایران در حال فعالیت است واگذار کنید و خارج از آن منطقه حق استفاده از لوگوی شما را ندارند.

همچنین شما می توانید مشخص کنید که از لوگو یا علامت تجاری شما فقط برای صادرات محصول استفاده شود. به طور کلی می توان گفت ، زمانی که یک لوگو یا بخشی از آن در حال انتقال به فرد یا شرکت دیگری است ، این مالک علامت تجاری است که مشخص می کند آیا همه یا بخشی از امتیازات لوگوی خود را واگذار می کند و برای مشخص کردن این موارد باید تمامی مراحل قانونی و ثبتی آن همانطور که اشاره شد انجام شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو به صفحه اصلی مراجعه نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است