اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت دوم)
اسفند ۲۹, ۱۳۹۸
نکات مهم در طراحی لوگو برای مراکز رشد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹

طراحی لوگوی بیمه تخصصی در صنعت خودرو

طراحی لوگو یکی از ملزومات برای هر برندی است.

چرا که برای فعالیت به عنوان یک برند شما نیاز به یک آرم و نشان تجاری دارید تا خودتان و فعالیتتان را به دیگران معرفی کنید. برندسازی تنها در سایه طراحی یک لوگوی مناسب است که می تواند موفق باشد. زیرا در برندسازی شما یک تصویر از خود در ذهن مشتریان و مخاطبانتان ایجاد خواهید کرد و این تصویر به عنوان عنصر اصلی ارتباطی شما خواهد بود. به این فکر کنید که تمامی تلاش خود را برای برندسازی انجام داده اید ولی لوگویی برای برند خود طراحی نکرده اید.

در واقع هیچ تصویری از شما در ذهن مخاطبان وجود ندارد و قرار است فقط تعدادی مفهوم و عملکرد داشته باشید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کنند. آنگاه خواهید دید که اقدامات شما در بسیاری از مواقع مفید واقع نمی شود یا مشتریان و مخاطبان شما نمی تواند شما را از رقیبانتان تشخیص دهند. پس طراحی یک لوگو یا آرم برای ارائه مفاهیم و عملکردتان یک اقدام اساسی برای برندسازی است. به همان اندازه که طراحی یک لوگو بسیار مهم است ، اینکه آن لوگو را به چه شکل طراحی کنید نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به همین دلیل باید اصول و قواعدی را در طراحی لوگو رعایت کنید تا بتوانید یک لوگوی مناسب که قدرت برقراری ارتباط با مخاطبان و انتقال پیامهای شما را داشته باشد طراحی کنید. لازم است در هر صنعتی که به طراحی لوگو مشغول هستید با اصول کلی و مفاهیم و نمادهای اصلی آن صنعت آشنا باشید. در این مقاله سعی کرده ایم به نکات اساسی که در طراحی یک لوگوی مناسب برای بیمه خودرو لازم است را بیان کنیم.

یک) تصویر یا نماد انتخاب شده

از آنجایی که بیمه های خودرو شامل بیمه راننده و سرنشین ها و بیمه بدنه خودرو است. معمولاً بسیاری از برندهای بیمه خودرو سعی می کنند در طراحی لوگوی خود از تصاویر و نشانه هایی که شامل سرنشین و بدنه خودرو است استفاده کنند. به همین دلیل در بسیاری از لوگوها شاهد آرمی که نشان دهنده بدنه خودرو و سرنشین هاست می باشیم. اگر شما نیز قصد دارید لوگوی بیمه خودرو طراحی کنید حتماً به یاد داشته باشید که هم از نماد انسانی و هم نمادهای مربوط به خودرو برای این کار استفاده کنید.

دو) نماد امنیت

فراموش نکنید که استفاده از نماد امنیت در بیمه های خودرو بسیار اهمیت دارد. هر چند بیمه به عنوان یک امنیت و اطمینان استفاده می شود ولی استفاده از این نماد نیز می تواند اثر فوق العاده ای در اثرگذاری نماد و لوگوی شما داشته باشد. در برخی از بیمه ها برای نشان دادن امنیت معمولاً از نمادهای دست که نشان دهنده یاریگر یا محافظ است استفاده می کنند. شما نیز می توانید به شکل خلاقانه ای از این تصویر استفاده کنید. سعی کنید لوگوی شما از یک خلاقیت برخوردار باشد تا میزان اثر گذاری و ماندگاری آن در ذهن مخاطبان بالا رود.

سه) ترغیب مخاطبان

یکی از مسائل مهم در طراحی لوگوها به ویژه لوگوهایی که برای خدمات طراحی می شود و آن هم خدماتی مانند بیمه که شاید بسیاری از افراد هنوز نسبت به اهمیت آن شک داشته باشند یا تا زمانی که مجبور نباشند از آن استفاده نمی کنند ، مسئله مربوط به ترغیب مشتریان یا ایجاد رغبت در آنهاست. باید سعی کنید لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که مشتریان پی به اهمیت این بیمه ها ببرند و برای خرید آن ترغیب شوند.

چهار) رنگ لوگو

معمولاً در طراحی لوگوی بیمه ها از رنگ آبی یا خاکستری استفاده می کنند. چرا که این دو رنگ هم جدیت و هم آرامش را به افراد القا می کند. مردم از همه بیشتر باید بتوانند به یک بیمه اعتماد کنند. پس بهتر است با انتخاب یک رنگ مناسب بتوانید این حس را به آنها منتقل کنید. رنگ آبی از جمله رنگهایی است که برای صنعت بیمه از سایر رنگها مناسب تر است.

دیدگاه ها بسته شده است