طراحی لوگو لوازم خانگی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱
چگونه می توانیم یک لوگوی زیبا برای خودمان طراحی کنیم ؟
مرداد ۷, ۱۴۰۱

طراحی لوگوی مناسب برای مراکز خرید

امروزه در هر خیابانی تقریبا می توانیم یک مرکز خرید بزرگ ببینیم.

علاوه بر این در هر شهری با توجه به مساحتی که آن شهر دارد معمولاً چند مرکز خرید بزرگ در آن شهر دایر شده است. هر کدام از این مرکز سعی می کنند از دیگر مراکز خرید در سطح شهر متفاوت بوده و شرایطی را فراهم کنند که مشتریان بیشتری برای خرید به مرکز آنها سر بزنند.

اولین چیزی که به ذهن آنها می رسد این است که لوگوی جذابی را به عنوان معرف و نشان تجاری خود طراحی کنند.

برای اینکه بتوانند لوگوی مناسبی طراحی کنند ممکن است از روشهای مختلفی استفاده کنند. برخی از آنها به دلیل اهمیتی که این کار دارد سعی می کنند طراحی آن را به عهده افرادی که تخصص آنها طراحی لوگو هست بسپارند اما در عوض برخی نیز فکر می کنند اگر خودشان این کار را انجام دهند بهتر خواهد بود.

به هر حال انتخاب با صاحبان خود کسب و کارهاست که این طراحی را به چه کسانی بسپارند ، اما توصیه می شود طراحی لوگو و نشان تجاری را یک امر مهم قلمداد کرده و تا جایی که امکان دارد طراحی آن را به افراد متخصص بسپارند.  لوگوها نشان نجاری شما هستند که حتی در جایی که شما حضور ندارید ، می توانند شما را به دیگران معرفی کنند.

پس بهتر است در طراحی آن دقت لازم را به خرج دهید. برای اینکه بتوانید یک لوگوی تجاری مناسب برای مرکز خرید طراحی کنید باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به ذکر این نکات می پردازیم.

یک) استفاده از نمادهای تصویری

در اغلب لوگوهای مراکز تجاری از نمادهای مربوط به ساختمان یا نمادی که نشان دهنده یک مجموعه باشد استفاده شده است.

استفاده از نماد یک ساختمان در این لوگوها مرسوم تر است ولی هیچ وقت فراموش نکنید که در تجارت و هر نوع کسب و کاری ، نوآوری حرف اول را می زند و باید دغدغه اصلی شما این باشد که همیشه یک ایده نو و خلاقانه برای بخشهای مختلف تجارت خود داشته باشید.

از آن جایی که در طراحی لوگو باید نوآوری وجود داشته باشد تا جذابیت بصری لازم برای مخاطب را حفظ کند بهتر است در استفاده از این طرح محتاطانه رفتار کنید و تا جایی که امکان دارد از طراحی متفاوت تر یا گزینه های دیگری که می تواند برای طراحی لوگو مناسب باشد استفاده کنید.

دو) طراحی لوگوی تایپی و تصویری

بهترین حالت برای لوگوهای مراکز تجاری این است که ترکیبی از نوشتار و تصویر باشد. به عنوان مثال ، اگر شما فقط بخواهید از تصویر یک ساختمان استفاده کنید این تصویر می تواند برای مخاطبان شما هر مفهومی را تداعی کند ، در حالی که اگر در بخشی از لوگوی خود نام آن مرکز تجاری را بنویسید می تواند به بهترین نحو مفهوم مناسب و مرتبط را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

سه) استفاده از رنگ مناسب برای طراحی لوگو

رنگ لوگو برای مراکز تجاری و خرید بهتر است از رنگهای مناسب استفاده کنید. در بسیاری از لوگوها ، رنگهایی که از نظر احساسی نشان دهنده قدرت است استفاده می شود. به عنوان مثال ، رنگ سیاه و سفید را بیشتر از رنگهای دیگر انتخاب می کنند.

اما در مواردی ممکن است مرکز تجاری شما شامل یک گروه خاصی از محصولات باشد. به عنوان مثال ، ممکن است مرکز تجاری یا خرید شما یک مرکز اختصاصی کودکان یا مرکز تجاری محصولات الکترونیکی یا مرکز تجاری مربوط به محصولات پوشاک یا جواهرات باشد.

در این موقعیت ها بهتر است از رنگی که متناسب با نوع محصولات و فعالیت مرکز تجاری است استفاده شود. به عنوان مثال ، در مراکز خریدی که محصولات پوشاک را به فروش می رسانند معمولاً از لوگوهایی که رنگهای روشن و زیادی در آنها به کار رفته است استفاده می کنند.


طراحی لوگو مشاور املاک

طراحی لوگو برای همایش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *