۴ مورد از لوگوهای معروف ایرانی به همراه تفسیر آنها
آبان ۱۷, ۱۳۹۸
۷ اولویت مهم در طراحی لوگوهای مختصر
دی ۱۶, ۱۳۹۸

طراحی لوگو برای صنعت بازیهای کامپیوتری

بازی کردن یکی از نیازهای روانی هر انسانی است. اهمیت آن به ویژه در سنین رشد و پائین تر بیش از سایر مواقع مطرح است.

چیزی که امروزه شاهد آن هستیم تغییر شکل بازیها می باشد. امروزه دیگر کمتر با بازیهایی که به شکل سنتی و سابق انجام می شود مواجه می شویم. دنیای دیجیتال ، دنیای بازی را نیز تغییر داده و آن را تبدیل به یک صنعت پر سود کرده است. چیزی که تبدیل به صنعت می شود روند معمولی آن تغییر کرده و شکلهای بازاریابی به آن افزوده می شود. بازیها نیز از این قائده مستثنی نیستند. تبدیل بازیها به صنعت موجب شده است بسیاری از مواردی که در صنایع دیگر رعایت می شود در این صنعت نو ظهور نیز رعایت شود. در صنعت با بازار مواجه هستیم و تصمیماتی که باید روی بازار اثر بگذارد از عناصر مهم در آن هستند. یکی دیگر از عناصر مهم و تأثیر گذار بر بازار ، طراحی لوگوی مناسب است.

در صنعت بازی نیز لوگوهای مختلفی طراحی شده است که گاه برخی از آنها بسیار موفق بوده اند. از آنجایی که این صنعت روز به روز در حال توسعه است و بسیاری از افراد هستند که در محدوده های کوچک یا بزرگ در این صنعت مشغول می باشند بنابراین ، طراحی لوگوی مناسب اهمیت پیدا می کند. در این مقاله به مهمترین نکات در خصوص طراحی یک لوگوی مناسب برای صنعت بازی می پردازیم.

یک) نقاط ارتباطی بین بازی و گیمر یا فردی که بازی می کند

لوگویی که برای فعالیت خود طراحی می کنید باید بتواند ارتباط مناسبی بین بازی و گیمر ایجاد کند. نقاط ارتباطی آن را می توانیم در عوامل زیر خلاصه کنیم:

۱)ارتباط نام

نام لوگوی شما باید از نظر معنا در ارتباط با مخاطبانتان باشد. یعنی فضای بازی شما باید متناسب با فضای مخاطبان باشد که طراحی لوگوی مناسب یکی از آنهاست.

۲)تجربه لذت بخش

باید بدانید این بازی شما چه کیفیتی دارد یا چه لذتی را فراهم می کند ؟ آیا هیجان مبارزه یا هیجان های مثبت دیگری همچون رقابت را ایجاد می کند. با توجه به هر نوع هیجانی که ایجاد می کند بهتر است نام مناسب آن انتخاب کنید. نام گذاری لوگو با در نظر گرفتن هیجان مخاطبان ، بسیار اهمیت دارد.

دو) رنگ لوگوی بازی

شما هر نوع بازی را که طراحی کرده باشید بیشتر مخاطبان به لوگوهایی که با رنگ روشن طراحی شده اند تمایل بیشتری نشان می دهند. پس لازم است از رنگهای روشن به طور مناسبی در طراحی لوگویتان استفاده کنید.

سه) تایپوگرافی

اغلب لوگوهای بازی تمایل دارند از نوشتار و کلمات در طرحی لوگوی خود استفاده کنند. تجربه نشان داده است این گونه لوگوها می توانند ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنند. در این دسته از کسب و کارها ، نام لوگو بیش از ظاهر آن در حافظه مخاطبان باقی می ماند و هیجان مثبتی که صاحبان این کسب و کارها تمایل دارند در مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کنند به خوبی ایجاد می شود.

چهار) انتخاب حوزه بخصوص

سعی کنید حوزه بخصوصی از بازیها را برای تولید و طراحی لوگو استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تمرکز بیشتری روی فعالیت خود داشته باشید و در آن حوزه ای که تمرکز کرده اید به موفقیتهای بیشتری نسبت به زمانی که زمینه ها و حوزه های مختلف را انتخاب می کنید داشته باشید. بهترین کار این است که یکی از شخصیت های محبوب لوگو یا برند خود را که توانسته است شهرت و محبوبیت پیدا کند به عنوان نام لوگوی خود انتخاب کنید و متناسب با آن لوگوی خود را طراحی کنید.

پنج) فانتزی بودن

بازیها مخاطبان خود را وارد دنیای غیر واقعی می کنند که در آن هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد. پس فانتزی بودن آن از هر چیز دیگری مهم تر است. بهتر است تا جایی که امکان دارد لوگوی خود را متناسب با بازیهای خود به شکل کاملاً فانتزی طراحی کنید. هم نماد فانتزی و هم رنگها و نامهای فانتزی از جمله این عناصر هستند که رعایت کردن آنها می تواند لوگوی شما را جذاب تر نشان دهد.


نمادهای مناسب برای طراحی لوگوی خدمات پزشکی

ضرورت طراحی لوگو برای صنعت گردشگری چیست و وضعیت ایران در زمینه لوگو گردشگری چگونه است ؟

۷ اصل طراحی لوگو ورزشی

لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)

دیدگاه ها بسته شده است