طراحی لوگوی شرکت بازرگانی
آبان ۲۱, ۱۴۰۱

طراحی لوگو صنایع دستی

دستساز یا همان صنایع دستی مخاطبان و طرفداران زیادی دارند.

مقدمه

به ویژه امروزه با تغییراتی که در سبک های زندگی مردم به وجود آمده است همه به نوعی تمایل دارند با اشیاء و صنایع سنتی سر و کار داشته باشند. صنایع دستی را می توان در حوزه کارهای هنری دسته بندی کرد.

به همین دلیل افرادی که در این حوزه ها مشغول هستند غالباً افراد هنرمندی هستند که از این طریق کسب درآمد می کنند. از آنجایی که برای داشتن درآمد خوب باید کسب و کار و هر فعالیتی که داریم دارای نشان و آرمی باشد که به آن اعتبار ببخشد.

به همین دلیل بهتر است برای محصولات خود که شامل صنایع دستی است نیز لوگویی را طراحی کنید. لوگوها بهترین معرف برای کسب و کارهای شما هستند. از این طریق می توانید به فعالیت خود رسمیت ببخشید.

از آنجایی که کسب و کارهای مرتبط با صنایع ممکن است از نبود درآمد بالا شکایت کنند باید یکی از علتهای اصلی آن را معرفی و ارائه رسمی این محصولات دانست. اگر بتوانید محصولات خود را به صورت رسمی به بازار و مشتریان معرفی کنید محصولات شما می تواند همگام با محصولات مدرن در بازار رقابت کند. یکی از روشهای رسمیت بخشیدن به این مشاغل ، طراحی لوگو است.

به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان ، طراحی لوگو را فراموش نکنید.

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که تبلیغات حرف اول را می زند. هر چقدر بتوانید یک محصول را به شکل خوبی تبلیغ کنید بهتر می توانید جایگاه آن را در بازار پیدا کنید. هر چند از گذشته گفته اند که نوع و کیفیت محصول شما می تواند بهترین تبلیغ برای محصولتان باشد ولی باز هم هیچ کس نمی تواند منکر نقش تبلیغات در میزان فروش یا کیفیت معرفی یک محصول باشد.

به همین دلیل هرگز ار تبلیغات غافل نشوید. بنابراین بدون فکر یا اقدام اساسی دست به هیچ کاری نزنید. طراحی لوگو برای رسیدن به این هدف یکی از بهترین ابزارها برای این منظور می باشد.

طراحی لوگو به شما کمک می کند تا مخاطبان به محض دیدن لوگویتان متوجه شوند که محصول شما چیست و یا در جعبه های بسته بندی شده چه محصولی قرار دارد. بنابراین در اینجا شما را با ویژگی های لوگو برای صنایع دستی آشنا می کنیم.

ویژگی های طراحی لوگو برای صنایع دستی

یک) لوگو را ساده طراحی کنید

همواره در طراحی لوگو تاکید بر ساده بودن طراحی می کنیم. این مسئله بسیار روشن است که لوگوهای ساده همیشه جذاب تر هستند. گیرایی و تاثیری که لوگوهای ساده بر مخاطبان دارند بسیار بیشتر از لوگوهای پیچیده است.

تجربه بسیاری از برندها و افراد و شرکتهایی که سالها با طراحی لوگو و مشتریان و مخاطبان مختلف سر و کار داشته اند نشان می دهد که لوگوهای ساده همیشه بهتر از لوگوهای پیچیده عمل می کنند. به ویژه صنایع دستی از دنیایی که سادگی در آن بیشتر از دنیای مدرن است نشات گرفته شده و به همین دلیل باید تلاش کنید تا جایی که امکان دارد یک لوگوی ساده طراحی کنید.

دو) طراحی هوشمندانه

یکی از چیزهایی که به شدت می تواند بر جذابیت لوگوی شما بیافزاید استفاده از نمادهای مرتبط است. سعی کنید از نمادها و طرح هایی استفاده کنید که به صورت هوشمندانه انتخاب شده باشند. صنایع دستی بیشتر از طبیعت نشات گرفته شده است و شما می توانید از نمادهای بسیار جذابی استفاده کنید. سعی کنید یک نماد زیبا از طبیعت انتخاب کنید و آن را در لوگوی خود پیاده کنید.

سه) استفاده از رنگها

رنگها زبان گویای احساسات و انتقال آنها هستند. صنایع دستی از آنجایی که برگرفته از طبیعت است بنابراین با رنگها عجین شده است. شما نمی توانید حرف از صنایع دستی بزنید و به رنگها توجهی نداشته باشید. بهتر است از رنگها به خوبی در طراحی لوگو استفاده کنید.

هر چند توصیه می کنیم یک لوگوی ساده طراحی کنید ولی در استفاده از رنگها نباید احتیاط کنید. شما می توانید از ترکیبی از رنگهای مختلف استفاده کنید. حتی اگر در یک لوگوی ساده از دهها رنگ هم استفاده کنید هیچ ایرادی ندارد. علت این کار این است که صنایع دستی نمادهای طبیعت هستند و رنگها یکی از جلوه های زیبای طبیعت می باشند. بنابراین استفاده از رنگهای مختلف از الزامات طراحی لوگوی صنایع دستی است.

چهار) کاربرد هنر در طراحی

صنایع دستی از زیرشاخه های هنر محسوب می شود ، بنابراین لازم است در لوگوی شما نمادها و نشانه های هنری دیده شود. برای نشان دادن چهره هنری لوگوی خود می توانید از طرح های ظریف در لوگویتان استفاده کنید.

جزئیات را به خوبی به نمایش بگذارید و هنرمندانه این کار را انجام دهید. البته منظور ما از پرداختن به جزئیات به هیچ عنوان به معنی پیچیده تر کردن لوگو نیست. بلکه لوگو باید ساده باشد اما می توان برخی از جزئیات زیبا را به آن اضافه کرد.

در طراحی هنری لوگو باید ظرافتهای خاصی به خرج دهید. به عنوان مثال ، قرار نیست با طرح های پیچیده هنری مخاطبان را رو به رو کنید بلکه فقط کافی است یک طرح ظریف ولی خلوت و قابل فهم در مقابل چشمان مخاطبهای خود قرار نیست.

در این صورت است که می توانید یک لوگوی هنری بسیار جذاب طراحی کنید. در طراحی هنری تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که یک طرح زیبای هنری و خلوت داشته باشید. اگر بتوانید چنین لوگویی را طراحی کنید قطعاً موفق خواهید بود و نیازی نیست نگران جذاب بودن آن یا اثر گذاری کافی روی مخاطبان باشید.

پنج) استفاده از خط نوشته

خوش نویسی نیز از شاخه های هنری است. بنابراین از روشهای بسیار خوبی که به شما کمک می کند یک لوگوی هنری و زیبا طراحی کنید این است که از نوشتارهای خطی زیبا استفاده کنید. می توانید نام شرکت یا برند خود را به صورت خط در لوگویتان طراحی کنید.

اگر این کار را بتوانید با مهارت خوبی انجام دهید قطعاً تاثیر زیادی در زیباتر شدن لوگویتان خواهد داشت. سعی کنید در این لوگوهای نوشتاری از فونتهای زیبا استفاده کنید. انتظاری که از کارهای هنری می رود این است که زیباتر از بقیه باشند.

بنابراین ، این اصل در طراحی لوگوی آنها نیز باید وجود داشته باشد. سعی کنید از لوگوهای زیبا و هنری استفاده کنید. در این نوشتارها بهترین قسمت برای نوشتن نام برند در گوشه سمت چپ است. زمان ایجاد یا تاسیس برند در قسمت میانی و پائین بهترین مکان می تواند باشد.

شش) نوع فعالیت

هر چند شما در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنید و لوگویتان را متناسب با آن طراحی می کنید ؛ اما ممکن است فقط در چند زمینه از آن فعال باشید. به عنوان مثال ممکن است در زمینه فرش یا جاجیم فعال باشید. ممکن است در زمینه لباس های محلی و سنتی فعال باشید.

ممکن است در زمینه سوغاتی های شهرهای مختلف فعال باشید. بنابراین تنوع محصولات شما زیاد است و ممکن است شما در همه آنها فعال نباشید. پس بهتر است در لوگوی خود مشخص کنید که چه چیزی قرار است به عنوان محصول شما ارائه شود.

هفت) طراحی واضح

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی لوگوی صنایع دستی به آن توجه کنید این است که طراحی شما باید واضح و قابل تشخیص باشد. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که چون لوگوی هنری در حال طراحی هستند پس اگر طراحی لوگو قابل خواندن نیز نباشد یا واضح نیز نباشد یا به بیان دیگر اگر ابهام نیز داشته باشد می تواند جذابیت خود را حفظ کند. در حالی که بهتر است همواره لوگوی شما واضح طراحی شود.

هشت) تغییر حس و حال مخاطب

در طراحی لوگو برای کارهای هنری باید سعی کنید با دیدن لوگوی شما حس و حال مخاطبان تغییر کند. کارهای هنری همیشه برای بهتر کردن حال مخاطبان است. هر چند برخی از آثار مانند فیلم می تواند برای به فکر فرو بردن افراد نیز باشد. اما در هنرهایی مانند صنایع دستی هدف لذت بردن و بهتر کردن حال مخاطبان است. بنابراین سعی کنید طراحی شما به گونه ای باشد که حس و حال خوب را به مخاطبان منتقل کند.

نه) خاص باشید

همیشه در طراحی لوگو یا محصول یا هر چیزی تاکید بر خاص بودن است. بازار پر از رقیب است و تنها چیزی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در کنار دیگران به چشم بیایید این است که سعی کنید منحصر به فرد باشید. این منحصر به فرد بودن را می توانید از طراحی لوگویتان شروع کنید. همین که لوگوی شما که معرف یا آرم شماست ، با دیگران متفاوت باشد نشان دهنده منحصر به فرد بودن شماست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *