قبل از اینکه دست به اصلاح لوگوی خود بزنید ، حتماً این مقاله را بخوانید !

اصول استفاده از اشکال و نمادها به عنوان لوگو برای انتقال مفاهیم
مهر ۴, ۱۳۹۸
۴ مورد از لوگوهای معروف ایرانی به همراه تفسیر آنها
آبان ۱۷, ۱۳۹۸

قبل از اینکه دست به اصلاح لوگوی خود بزنید ، حتماً این مقاله را بخوانید !

لوگوها مانند هر کالا یا شیء دیگری مدت زمان خاصی دارند و تاریخ انقضای آنها بعد از مدتی سر می آید.

همچنین با ظهور بازاریابی های اینترنتی و آنلاین ، نیاز به آپدیت و به روز کردن لوگوها بیشتر شده است. در بازاریابی اینترنتی ، حتی اگر شده یک بخش کاملاً کوچکی از لوگو را تغییر بدهید باید این کار را پس از مدتی انجام دهید تا اصالت شما در نزد مشتریانتان حفظ شود و مطابق و مناسب با تغییرات سریع در بازاریابی و تولید محصولات بتوانید پیش بروید. در این مقاله ، مهمترین معیارهایی که باید در نظر بگیرید و لوگوی خود را به روز رسانی کنید بیان می شود.

یک) تاریخ طراحی لوگو

اولین مسئله این است که به تاریخ طراحی لوگوی خود توجه کنید. همچنین در نظر بگیرید که برای آخرین  بار در چه تاریخی آن را به روز رسانی کردید. همیشه این دو تاریخ را در نظر داشته باشید و در فواصل زمانی منظمی به اصلاح و بازسازی لوگوی خود بپردازید. برخی از شرکتها از اینکه لوگوی خود را تغییر دهند می ترسند و ترس آنها این است که مشتریان آنها نتوانند با لوگوی جدید ارتباط برقرار کنند یا حتی برخی از افراد لوگوی جدید آنها را نشناسند.

اگر اصلاح و بازسازی لوگو با رعایت اصول و کاملاً حرفه ای انجام شود نه تنها  این اتفاق نمی افتد بلکه مشتریان بیشتر به شما اعتماد می کنند و روند رو به رشد لوگو و فعالیتهای شما را شاهد هستند. حتی شرکتهای بزرگی همچون گوگل یا کوکاکولا نیز هر چند سال یکبار این کار را انجام می دهند و هیچ تغییری در جایگاه واقعی آنها در نزد مشتریان و مخاطبانشان اتفاق نمی افتد. چرا که تغییر و اصلاح لوگو با رعایت اصول و کاملاً حساب شده انجام می شود.

دو) توجه به روند طراحی لوگوها

لوگوها نیز مانند هر چیزی دوره هایی را در بازار طی می کنند. یعنی یک طرح لوگویی در یک مدت زمان خاصی به عنوان مد شناخته می شود و غالباً لوگوها سعی می کنند متناسب با مد یا آن چیزی که در بازار رایج است لوگوی جدید خود را طراحی کنند. بنابراین پیشنهاد می شود همیشه به روند تغییرات در طراحی لوگو توجه داشته باشید و از آنها در اصلاح و بازسازی لوگوی خود استفاده کنید.

سه) استفاده از امکانات دیجیتالی برای طراحی لوگو

امروز با روند رو به رشدی که در دنیای دیجیتال اتفاق افتاده است و طراحی لوگوها یا بازسازی کردن آنها را برای ما آسان تر کرده است ممکن است برخی از لوگوها دچار اشتباه شوند و با استفاده از این امکانات به طراحی لوگوهایی که بسیار پیچیده و ریزه کاری شده هستند بپردازند. سعی کنید همیشه حواستان به این مسئله باشد و تا جایی که امکان دارد به طراحی ساده از یک لوگو اکتفا کنید. زیرا طراحی ساده ، اثر ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

چهار) توجه به تحولات شرکت

ممکن است شرکت شما در حال تغییرات و تحولاتی باشد که اثر زیادی بر فعالیت آنها می گذارد. این فرصتها ، بهترین زمان برای تغییر لوگوی شما هستند. حتماً پس از تغییرات و تحولات اساسی در روند فعالیت و شرکت خود به تغییر و اصلاح لوگوی خود بپردازید. اگر قرار است با یک شرکت دیگر ادغام شوید یا قرار است برخی از بخشها به شما اضافه شوند بهتر است همه این موارد را در طراحی لوگوی خود در نظر بگیرید و یک لوگوی جدید و متناسب طراحی کنید. در صورتی که شرکت شما در حال ترکیب و ادغام شدن با شرکت دیگری است بهتر است از لوگوی شرکت اصلی یا بزرگتر برای طراحی جدید لوگو استفاده کنید.

دیدگاه ها بسته شده است