لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)

نمادهای مناسب برای طراحی لوگوی خدمات پزشکی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۸
یک لوگوی اصیل ایرانی طراحی کنیم
تیر ۱۴, ۱۳۹۸

لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)

بسیاری از کسب و کارها هستند که طراحی لوگو را چندان مهم نمی دانند. آنها تصور می کنند که کالای آنها به تنهایی می تواند معرف نوع فعالیت و کیفیت کالاهای آنها باشد.

در حالی که لوگوی مناسب با نوع فعالیت می تواند شما را فردی حرفه ای که رفتار مناسب در بازار را به خوبی می شناسد نشان دهد و از طرفی جذابیت فعالیت و کالای شما را چندین برابر افزایش دهد. از جمله این کسب و کارها ، فعالیتهای مربوط به زمینه طلا و جواهرات هستند. افراد مشغول در این زمینه ، چنین تصور می کنند که ویترین مغازه یا نمایشگاه آنها به خوبی می تواند نشان دهنده فعالیت آنها باشد. در حالی که طراحی کردن یک لوگوی مناسب برای هر طلا فروشی ضروری است.

زیرا این لوگو در فاکتورهای فروش ، کارت مغازه و هر محل یا مدرکی که مربوط شماست ثبت می شود. لوگوی مناسب و جذاب می تواند نشان دهنده منحصر به فرد بودن شما باشد و در عین حال نیز اعتماد مشتریان نسبت به کسب و کار شما را افزایش دهد و ابزار قدرتمندی در دستان شما برای رقابت با رقیبهایتان در بازار باشد. در این مقاله سعی شده است نکاتی کلیدی برای طراحی لوگوی طلا و جواهرات به شما پیشنهاد شود تا بتوانید با دیدی باز و در عین حال کاملاً حرفه ای به طراحی لوگو بپردازید.

یک) انواع طراحی                  

لوگوی شما می تواند به سه شکل مختلف: حروف ، اشکال و ترکیبی طراحی شود. در لوگوی حروف از فونتهای مختلف برای طراحی لوگو استفاده می شود. باید سعی کنید فونتهایی را انتخاب کنید که جذابیت ظاهری داشته باشند و شکیل باشند و در عین حال جلوه فعالیت شما را افزایش دهند. همچنین ممکن است به جای حروف از شکلها برای طراحی لوگو استفاده کنید. این شکلها می تواند هم برگرفته از اشکال هندسی باشد و هم اینکه هر نوع شکل و تصویری که در طبیعیت وجود دارد که می تواند به زمینه فعالیت شما مرتبط باشد می توانید استفاده کنید. اگر فکر می کنید که لوگوی تایپی یا همان استفاده از حروف کلمات یا لوگوی شکلی نمی توانند به تنهایی منظور یا هدف شما را برسانند می توانید یک لوگوی ترکیبی طراحی کنید که از هر دوی اینها در آن لوگو استفاده شده است. هیچ ارجحیتی در استفاده از هر کدام از این طرحها نیست ، بلکه از هر کدام که استفاده کنید ، فقط سلیقه شما را نشان می دهد.

دو) استفاده از طرح ساده

در طراحی لوگو ، نکته ای که بسیار به آن تأکید شده است استفاده از طرحهای ساده است. یکی از اصول اولیه در طراحی ، سادگی لوگو بیان شده است. اگر این اصل را در طراحی لوگو مورد توجه قرار ندهید ، لوگوی غیر حرفه ای و غیر جذابی طراحی خواهید کرد.

سه) استفاده از رنگ

به کار بردن رنگها در طراحی لوگو می تواند بر جذابیت لوگوی شما اثر مثبت داشته باشد. همچنین با انتخاب نوع رنگ مناسب برای لوگوی طلا و جواهرات می توانید با موفقیت بسیاری از لوگوهای خود در بازاریابی استفاده کنید. رنگها احساسات مختلفی را بر می انگیزند . معمولاً اگر به لوگوهای جذاب و برجسته در زمینه طلا و جواهرات در دنیا دقت کرده باشید از رنگهای طلایی به کرات استفاده می شود. این رنگ نشان دهنده ارزش محصول و همچنین مرتبط با نوع جنس محصول شماست.

البته نوآوری می تواند هر کسب و کاری را در بازاریابی کمک کند. به عنوان مثال ، خلاقیت در رنگی که برای طراحی لوگوی خود استفاده می کنید می تواند نوع فعالیت شما را بکر و ناب تر نشان  دهد مثلاً اگر از رنگ مشکی در طراحی لوگوی مربوط به جواهرات و طلا استفاده کنید می توانید قدرت لوگوی خود را نشان دهید و کار خود را بسیار متفاوت تر نشان دهید. در واقع هر رنگی می تواند احساسات مورد نظر شما را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

چهار) پیشنهاد آخر  

هر چند گفته شد که استفاده از هر کدام از نوع طراحی لوگو شامل اشکال ، حروف یا ترکیبی فرقی نمی کند و فقط مربوط به سلیقه شماست ولی بهتر است لوگوی خود را شامل یک عکس و نوشته طراحی کنید. بهترین حالت این است که نام فروشگاه یا نام برند خود را در قسمت بالا یا پائین این عکس یا شکل درج کنید تا به خوبی معرف شما باشد.


موضوعات مرتبط :

نمادهای مناسب برای طراحی لوگوی خدمات پزشکی

ضرورت طراحی لوگو برای صنعت گردشگری چیست و وضعیت ایران در زمینه لوگو گردشگری چگونه است ؟

۷ اصل طراحی لوگو ورزشی

دیدگاه ها بسته شده است