نشانه هایی که به شما می گوید باید لوگویتان بازسازی شود (بخش اول)

طراحی لوگو برای فروشگاه ساعت فروشی
مهر ۱۲, ۱۳۹۹
نشانه هایی که به شما می گوید باید لوگویتان بازسازی شود (بخش دوم)
آبان ۲۱, ۱۳۹۹

نشانه هایی که به شما می گوید باید لوگویتان بازسازی شود (بخش اول)

لوگوها نیز مانند بسیاری از چیزها ، عمر مشخصی دارند. لازم است پس از مدتی در مورد طراحی لوگوی خود تجدید نظر کنید و اصلاحاتی را انجام دهید.

به ویژه این ضرورت در بازاریابی آنلاین بسیار بیشتر است و مدام باید به روز رسانی شود. بسیاری از افراد چنین تصور می کنند که به هنگام بازسازی لوگو باید یک بازسازی اساسی انجام دهند. در حالی که این بازسازی می تواند بسیار ریز باشد. اما همین تغییر کوچک می تواند هویت و جایگاه شرکت و برند شما را در میان شرکت کنندگان حفظ کند.

از آنجایی که بازسازی لوگو هم بسیار مهم و هم بسیار ظریف و پیچیده است در این مقاله به مشخص هایی که برای به روز کردن لوگوی خود باید به آنها توجه کنید می پردازیم.

یک) تاریخ تولید یا طراحی لوگو

لوگویی که هم اکنون در حال استفاده از آن هستید ، تاریخ طراحی مشخصی دارد. دقیقاً می دانید که در چه تاریخی لوگوی شما طراحی شده است. این تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که عمر لوگوی شما را نشان می دهد. هیچ لوگویی نمی تواند برای مدت طولانی در بازار به حیات خود ادامه دهد. بلکه پس از مدتی نیاز به بازسازی دارد تا بتواند همچنان ارتباط خود با مشتریان و مخاطبانش را حفظ کند.

برخی از برندهای بزرگ و شناخته شده در دنیا هستند که هر سال ، لوگوی خود را کمی اصلاح می کنند در عین حال مشتریان زیادی نیز دارند. مهم این است که لوگوی خود را به گونه ای اصلاح کرده و تغییر دهید که برای مشتریانتان قابل شناسایی باشد. این واقعیت را باید بپذیرید که عدم تغییر و بازسازی لوگو ، ارزش و جذابیت برند شما در نزد مخاطبان را کاهش می دهد. به همین دلیل لازم است هر از چندگاهی به فکر بازسازی لوگوی خود بیافتید و متناسب با تغییرات در آن حوزه به اصلاح لوگو بپردازید.

دو) پیروی از مدهای روز

همانطور که در انتخاب لباس یا هر چیز دیگری سعی می کنید آخرین مدلهایی که در بازار وجود دارد را انتخاب کنید. در انتخاب طراحی لوگوی خود نیز باید دقیقاً همین کار را انجام دهید. چرا که روز به روز بر شیوه های طراحی یا حتی طرحهای مختلفی که جذابیت بیشتری دارند افزوده می شود. به همین دلیل باید با سلیقه مشتریان خود آشنایی داشته باشید و بدانید دقیقاً چه چیزی تغییر کرده است تا بهترین طراحی را انجام دهید.

به عنوان مثال در انتخاب المانهای مختلف برای لوگوی خود دقت کنید چرا که هر سمبل یا المانی برای دوره خاصی مناسب است و در هر زمانی نمی توانید از آن ها استفاده کنید. روندهای جدید در طراحی لوگو را بشناسید و مطابق با آنها طراحی کنید. همچنین به نوع المانها و سمبل هایی که در حیطه کسب و کار شما در بازار مورد استفاده قرار می گیرد توجه کنید و یک لوگوی مناسب با استفاده از ابزارهای روز بازار تهیه کنید.

سه) طراحی ساده

هر زمان که صحبت از طراحی لوگو است ، یکی از مهمترین اصلهایی که برای طراحی مطرح می شود رعایت کردن اصل سادگی است. دلیل تأکید و اهمیت این موضوع چیست ؟

لوگوی ساده و اصیل می تواند اثرات چشمیگری در جذب مشتریان داشته باشد. همچنین پیام را به ساده ترین شکل ممکن به مخاطبان انتقال دهد. همچنین این لوگو می تواند مدت زمان بیشتری در ذهن مشتریان شما دوام داشته باشد.  لوگوهایی که دارای جزئیات زیادی هستند مخاطبان نمی توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند و مفهومشان را درک کنند. بنابراین ، رعایت کردن اصل سادگی را جدی بگیرید و همیشه در طراحی کردن لوگو این اصل را رعایت کنید.

دیدگاه ها بسته شده است