طراحی جذاب برای لوگوی فست فودها و غذاهای حاضری
مهر ۱۷, ۱۴۰۰
اصول طراحی لوگو برای همایش
آبان ۱۴, ۱۴۰۰

چگونه یک لوگوی مناسب برای آژانس املاک طراحی کنیم ؟

قطع به یقین می توان گفت یکی از کسب و کارهایی که میزان رقابت در آن بسیار بالاست ، کسب و کارهای مرتبط با املاک است.

آژانس املاک یکی از شغل هایی است که بسیاری از مردم با آن سر و کار دارند. از طرفی یکی از مشاغلی است که رقابت در آن بسیار زیاد است ؛ زیرا هر کدام از برندها یا کسب و کارها تلاش می کنند میزان فایلهای خود را برای ارائه به مشتریان افزایش دهند. بنا به دلایلی که گفته شد و رقابت بالایی که در این شغل وجود دارد لازم است لوگوی مناسبی برای آن طراحی شود. به همین دلیل ، به طراحی لوگو فراتر از طراحی  یک تصویر یا نشان بیاندیشید. در این مقاله به ویژگیهایی که لوگوی املاک باید داشته باشد اشاره می کنیم.

یک) سادگی

همین الان می توانید در گوگل تصاویر لوگوی مشاوران املاک را جستجو کنید. تعداد زیادی تصویر خواهید دید که لوگوی برندهای مختلف را نشان می دهد. اولین چیزی که در این تصاویر به چشم می خورد ، سادگی آنهاست. امکان آن بسیار کم است که یک لوگوی پیچیده را شاهد باشید. فکر می کنید علت این طراحی ساده چیست ؟

علت این موضوع آن است که لوگوهای ساده ، بهتر می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند. همچنین یک لوگوی ساده را می توان در پس زمینه های مختلف مورد استفاده قرار داد ؛ چرا که محدودیتهای طراحی در آن کمتر است و توانایی درج در هر پس زمینه ای را دارد.

دو) رنگ لوگو

رنگ یک لوگو نیز از ویژگیهای بسیار مهم برای آن است. اولین نکته ای که در خصوص رنگ باید مورد توجه داشته باشید این است که از رنگ های ساده و کم تری استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه تشخیص لوگوی شما را آسان تر می کند بلکه نوشته های آن را نیز بهتر نشان خواهد داد.

سه) ماندگاری لوگو

یکی از مهمترین نکات در طراحی لوگو توجه به توانایی ماندگاری آن است. لوگویی که به صورت حرفه ای و مناسب طراحی شده باشد قابلیت آن را دارد که در حافظه مخاطبان باقی بماند. ماندگاری یعنی مشتریان به محض اینکه آن را مشاهده می کنند بتوانند در حافظه شان نگهداری کنند و در مواجهه بعدی به سرعت آن را تشخیص دهند که به تمایز شما از رقیبان بسیار کمک خواهد کرد.

چهار)  فراتر از زمان

بسیاری از لوگوها ممکن است طراحی شود ولی پس از مدتی کارآیی خود را از دست بدهد. علت این امر آن است که این لوگوها پس از گذشت مدت زمانی خاص تاریخ انقضایشان تمام می شود. برخی از طرحها ممکن است در یک برهه زمانی عملکرد خوبی داشته باشند ولی در طولانی مدت نمی توانند کارآیی خود را حفظ کنند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم لوگویی فراتر از زمان حال طراحی کنید. فراتر از زمان یعنی در هر زمانی بتوانید از آن استفاده کنید و نیازی به طراحی مجدد نداشته باشید.

پنج) تناسب

داشتن تناسب به ویژه در طراحی ها مسئله بسیار مهمی است. سعی کنید از إلمانها و نشان هایی استفاده کنید که تناسب مناسبی میان آنها وجود داشته باشد.

شش) منطقه جغرافیایی

آژانس املاک شما به احتمال زیاد در یک منطقه جغرافیایی ویژه ای از شهر در حال فعالیت است. می توانید از این ویژگی برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید. اضافه کردن این ویژگی موجب منحصر به فرد شدن لوگوی شما خواهد شد.

هفت) استفاده از رنگ مناسب

رنگها نقش مهمتری از آن چیزی که شما فکر می کنید دارند. بنابراین از رنگ مناسب در لوگو غافل نشوید. از مناسب ترین رنگها می توان به رنگ آبی ، سفید و نقره ای اشاره کرد. این سه رنگ از جمله رنگهایی هستند که برای استفاده در لوگوی املاک جذابیت بیشتری دارند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *