چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود ؟ (قسمت اول)
آبان ۱۷, ۱۳۹۶
تفکر خلاق قبل از طراحی لوگو و طراحی آرم شرکت ها (قسمت اول)
آبان ۲۵, ۱۳۹۶

چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود ؟ ( قسمت دوم )

چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود ، موضوعی است که در ادامه مقاله هفته پیش به آن می پردازیم ،

اگر به خاطر داشته باشید هفته قبل به بررسی طراحی لوگو یک موسسه تولیدی و تحقیقی ابزار پزشکی و آزمایشگاهی که دارای آزمایشگاه نخصصی در زمینه مطالعات و تحقیقات پزشکی بود پرداختیم و تا تحقیق و بررسی طراح گرافیک در خصوص سلیقه ، علایق ، همچنین نیاز صنعت و مخاطبان ومنطقه جغرافیایی استفاده کننده از محصولات و خدمات موسسه پرداختیم، این هفته سعی داریم به مراحل عملی طراحی لوگو برای شرکت آزمایشگاهی طبقه آموخته ها در سری مقالات سایت طراحی لوگو طراحان برتر بپردازیم

اولین مرحله :

اولین مرحله برای طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان ها ایده پردازی کلی طبق جمع بندی نظرات سفارش دهنده کار ، نوع فعالیت موسسه و تشخیص طراح از تلفیق اشکال هندسی با تصویر انتخاب شده می باشد . برای پی گیری این منظور طراح باید از بین سه شکل دایره مثلث و مربع ، مثلث را به دلیل حالت بیانی قوی تر که دارد را انتخاب کند . همان طور که می دانید مثلث از تلفیق سه خط مورب ساخته می شود و جزء متحرکت ترین و پویا ترین اشکال هندسی می باشد . از دیگر ویژگی های انتخاب شکل هندسی مثلث ، سمبل منطق ، عقلانیت و دانش نیز می باشد و از نظر مقایسه با رنگ ، مقارن با قدرت و تاثیر گذاری رنگ زرد است و ههمچنین تمامی خاصیت های این رنگ را دارا می باشد .

triangle

دومین مرحله :

دومین مرحله برای طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان ها استفاده از روش برش زدن اشکال هندسی و جابجا کردن قطعات که یکی از روش های طراحی لوگو است می باشد . پس از مطالعه و دقت در خصوص شکل هندسی بصری مثلث ، اتود های اولیه با استفاده از تکنیک دو برش ، جابجایی قطعات و چیدمان مجدد آن ها و مناسب ترین ترکیب به دست آمده انجام می شود . در این مرحله طراح باید سعی کند به مفهوم ترین و ساده ترین شکل ممکنه از ترکیب قطعات برش زده مثلث دست یابد .

triangle2

سومین مرحله :

سومین مرحله برای طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان ها باید طراح گرافیک بیندیشد که طراحی لوگو ساین در اصل باید نشان دهنده ارتباط متقابل اجزاء تصویر ( ترکیب بندی ) و مفهوم درونی علامت و نشانه باشد . به این ترتیب ایده استفاده از تصویر سرنگ و تلفیق یا جایگزینی آن با یکی از اجزای برش زده شده به ثمر خواهد رسید .

ایده تصویری سرنگ ، مفهوم کاملا سر راست بصری دارد . در این مرحله طراح با استفاده از تکنیک های خلاصه سازی گرافیکی و خلاقیت تصویری جلوه ایی جدید از تصویر سرنگ ارائه می دهد .

حرکت مورب سرنگ در فضا و خلاصه کردن سایه روشن های تصور به سیاه و سفید ها می تواند به القاء مفهوم نشانه کمک کند .

چهارمین مرحله :

چهارمین مرحله برای طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان ها ، انتخاب یکی از قطعات مثلث و جابجا کردن آن قسمت با تصویر انتخابی . در این مرحل طراح باید دقت کند که قطعه مورد بحث از نظر شکل زاویه قرار گیری قابلیت جابجایی با تصویر را داشته باشد .

از میان تعدادی از تصاویر سرنگ های تولیدی کارخانه ، مناسب ترین تصویر از نقطه نظر زیبایی شناسی و اهمیت کاربردی انتخاب می شود ، تا بتواند به راحتی در جای پیش بینی شده قرار گیرد . این اتخاب باعث می شود که در درجه نخست با ایجاد تضاد بین شکل هندسی و شکل پیچیده تصویر جذابیت بصری ایجاد شود و در درجه دوم با انتخاب بهترین گزینه و ایجاد تضاد رنگی ، مفهوم لوگو منتقل شود (طراحی منحصر با رنگ های سیاه و سفید انجام می شود و پس از تکمیل مرحله انتخاب رنگ آغاز می گردد .

پنجمین مرحله :

پنجمین مرحله برای طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان ها ، خلاصه سازی تصویر می باشد . پس از انتخاب و طراحی تصویر ساده ای از سرنگ در طراحی آرم ، در مرحله نخست تصویر به سیاه و سفید تبدیل می شود ، سپس از خاکستری های متنوع به سه خاکستری تیره ، میانه و روشن و سیاه و سفید تبدیل خواهد شد و در طی چهار مرحله خاکستری ها حذف و به سیاه و سفید تبدیل می شوند ، به این صورت که خاکستری های تیره که میل به رنگ سیاه در آن ها بیشتر است به رنگ سیاه و خاکستری های روشن به رنگ سفید می پیوندند ، در نهایت خاکستری میانه نیز با توجه به نحوه عملکرد بصری اش به سمت تیره یا روشن جذب می شود .

ششمین مرحله :

ششمین مرحله برای طراحی لوگو و طراحی آرم سازمان ها ، سرانجام تلفیق ایده دو تصویر می باشد ، تصویر سرنگ که به بک تصویر خلاصه و قدرتمند تبدیل شده است به جای قطعه برداشته شده در شکل مثلث به نحوی قرار می گیرد که هم از نظر اصول طراحی جایگزین متعادلی برای قطعه حذف شده باشد و هم از نظر مفهوم به لوگو معنا بدهد .

هفتمین مرحله :

توجه به این نکته ضروری است که رنگ بندی با توجه به مفاهیم مورد نظر از طراح از ابتدا مورد توجه قرار می گیرد اما در طراحی به عنوان آخرین مرحله در روند تکاملی نقش بازی می کند ، در این مرحله رنگ سرمه ای و قرمز که به تکمیل فرآید ساختار به سوی مفهوم می پردازند . قرمز تیره و سرمه ای که در کنار یکدیگر نهایت تکامل را نشان می دهند و اشاره به فرآیند مکمل تفکر خلاق صنعتی دارد .

شما به عنوان یک طراح گرافیک پس از پایان مطالعه این نوشتار و به طور کلی سری مقالات آموزش طراحی لوگو می توانید یک علامت برای یک سازمان طراحی نمایید .

همراهان گرامی جهت سفارش آنلاین طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، طراحی ست اوراق اداری ، طراحی بروشور ، طراحی کارت ویزیت ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت از طریق شماره تماس ۷۷۱۳۵۱۲۷-۰۲۱ و یا از طریق آدرس ایمیل tarahanehbartar@gmail.com با ما تماس حاصل فرمایید

دیدگاه ها بسته شده است