اصول طراحی لوگو برای همایش
آبان ۱۴, ۱۴۰۰
نکات ضروری در طراحی لوگوی انجمن ها
آذر ۲۰, ۱۴۰۰

گام به گام تا طراحی یک لوگوی جذاب

طراحی لوگوها از بحث بر انگیزترین و چالش انگیزترین موضوعات در هر کسب و کاری  است.

همواره افراد یا صاحبان کسب و کارهایی وجود دارند که اهمیت چندانی برای طراحی لوگو قائل نیستند و آن را ضروری نمی دانند. در مقابل افرادی نیز وجود دارند که طراحی لوگو را از مهمترین اقدامات هر کسب و کار می دانند.

برخی معتقدند نباید وسواس بیش از حد در این زمینه نشان داد و در مقابل برخی نیز معتقد هستند که طراحی لوگو باید با دقت هر چه تمام تر انجام شود. همواره مناقشه و اختلاف نظر بین این افراد وجود دارد و هر کدام دلایل خاص خود را دارند.

تجربه نشان داده است کسب و کارهایی که به طراحی لوگو اهمیت می دهند غالباً ارتباط بهتر و مطلوب تری نیز با کاربران خود دارند و در برند سازی نیز موفق تر عمل می کنند. بنابراین ، طراحی لوگو فراتر از طراحی یک تصویر یا نماد است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با گامهایی که برای طراحی یک لوگوی مناسب باید طی کنید آشنا کنیم.

یک) شناخت زمینه فعالیت

همواره گفته شده است که از اولین و اصلی ترین اقداماتی که در طراحی لوگو باید انجام شود این است که از زمینه فعالیت کسب و کار آگاهی پیدا کرده و متناسب با زمینه فعالیت آنها نمادهایی را انتخاب کنید که می توانند بیش از همه موجب ارتباط برندها با مخاطبان شوند.

دو) شناخت صاحب برند

بعد از اینکه زمینه فعالیت یک برند را در نظر گرفتید باید صاحبان آن برند را نیز به خوبی بشناسید. برای این کار بهتر است این افراد را بشناسید و بدانید چه کاری می کنند ؟ تخصص اصلی آنها چیست ؟ به عنوان مثال ، در این بخش ممکن است متوجه شوید که این برند یک کسب و کار خانوادگی است ؛

همین ویژگی می تواند به عنوان یک ابزار برای طراحی لوگو شما به حساب بیاید. بنابراین همواره باید به بسیاری از اطلاعات توجه داشته باشید که بتوانید از آنها برای طراحی هر چه بهتر لوگوها استفاده کنید.

سه) اشاره به تفاوتها

چیزی که موجب برندسازی در بازار می شود ، تفاوت هاست. یعنی اگر یک برند نتواند تفاوتی بین خود با دیگر کسب و کارها پیدا کند یا آن را در بازار نشان دهد نمی تواند موفقیتی به دست آورد. به همین دلیل اکثر کسب و کارها به دنبال نوآوری و ایجاد تفاوت با دیگران هستند.

در همین راستا ، معمولاً  یکی از روشهایی که به شما کمک می کند تا متفاوت بودن خود را به دیگران نشان دهید ، لوگوی شماست. بهتر است در طراحی لوگو حتماً به تفاوتهای خود توجه داشته باشید و نمادهایی که مرتبط با تفاوتهای شماست را در آن بگنجانید. زیرا اولین چیزی که می تواند توجه مخاطبان را به سمت شما جلب کند تفاوتهایی است که با سایر برندها و کسب و کارهای مشابه در بازار دارید. برای این کار به شما توصیه می کنیم از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید.

چهار) طرح اولیه

یکی از مواردی که می تواند به طراحی یک لوگوی مناسب کمک کند این است که قبل از طرح نهایی ، حتماً یک طرح اولیه تهیه شود تا بتوانید ایرادهای آن را برطرف کنید. در بسیاری از مواقع مشاهده می شود به محض اینکه یک لوگو طراحی می شود آن را به عنوان طرح نهایی به کار می برند. در حالی که پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا یک طرح اولیه تهیه کنید. معایب و مزایای آن را با دقت بررسی کنید و پس از برطرف کردن ایرادهای آن تلاش کنید که طرح نهایی را تایید نمایید.

می توانیم نکات گفته شده در بالا را جزء مراحل و اصول مهم در طراحی یک لوگوی مناسب و جذاب بدانیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *