لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مربوط به زیورآلات (طلا و جواهر)
تیر ۸, ۱۳۹۸
طراحی لوگو موشن ها چگونه انجام می شود؟
مرداد ۸, ۱۳۹۸

یک لوگوی اصیل ایرانی طراحی کنیم

با شنیدن نام لوگو انواع آرمها و نشانه های تجاری در ذهن ما تداعی می شود که شاید اکثریت آنها با شکل و شمایل یا فونتها و حروف انگلیسی باشند.

استفاده از حروف انگلیسی یا اشکالی که برگرفته از لوگوهای خارجی هستند به قدری برای ما عادی شده است که شاید کمتر به ذهنمان برسد که یک لوگو ایرانی طراحی کنیم. شاید در ذهن برخی از ما نیز این فکر وجود داشته باشد که لوگوهایی که طرح و شکل خارجی دارند جذاب تر هستند. اما بزرگترین اشتباه ما دقیقاً در این نقطه است. تجربه نشان داده است زمانی که یک سمبل متعلق به فرهنگ مردم باشد جذابیت بیشتری دارد چرا که درک مردم از این سمبل عمیق تر است و احساسات زیادی را برایشان تداعی می کند.

هدف همه برند ها در طراحی لوگو این است که مخاطبان با دیدن نام و نشان تجاری آنها هیجانات مثبتی در خود احساس کنند. به این معنی که هدف ما از طراحی لوگو فقط معرفی کردن برند نیست بلکه قصد داریم همراه با تداعی نام و فعالیت شرکتمان مخاطبان ما احساسات و  هیجانات مثبتی را تجربه کنند و تمایل بیشتری به برند ما پیدا کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم به عناصر مهمی که در طراحی یک لوگوی اصیل ایرانی مهم است اشاره کنیم تا شما را در طراحی بهترین لوگوی ایرانی کمک کرده باشیم.

یک) استفاده از عناصر فرهنگی در طراحی لوگوی ایرانی

چه چیزی بهتر از این که با طراحی یک لوگوی ایرانی و استفاده از سمبل ها ، نمادها و حروف ایرانی به مشتریان و مخاطبان خود احساس نزدیکی و صمیمیت انتقال دهیم. خوشبختانه لوگوی ایرانی این ظرفیت و پتانسیل را دارد که شما بتوانید آداب ، رسوم و فرهنگ ایرانی را در آن جا داده و به شکل بسیار مناسبی از این عناصر فرهنگی در طراحی لوگوی ایرانی استفاده کنید. علاوه بر عناصر فرهنگی ، استفاده از عناصر و نمادهای تاریخی نیز گزینه مناسبی برای طراحی لوگو است. در طراحی و تهیه لوگوی ایرانی باید تلاش کنید تا آمیزه ای از نوآوری و هنر را در کنار هم قرار داده و یک اثر منحصر به فرد خلق کنید.

دو) استفاده از فونت فارسی در طراحی لوگوی ایرانی

استفاده از فونتهای فارسی و زیبایی که وجود دارد می تواند اثر بسیار زیادی در جلب مخاطبان داشته باشد. استفاده از فونتهای فارسی از آن جهت که نقطه دارند و نمی توانیم یک نوشتار هم ارتفاع تهیه کنیم سخت تر هستند. بنابراین ، در استفاده از فونتهای فارسی فقط باید به یک نکته اساسی دقت کنید و آن هم این است که نباید فونتهای پیچیده ، ناخوانا و نامفهوم برای لوگوی خود انتخاب کنید بلکه فونتهای ساده می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند. زمانی که قصد دارید از فونت نستعلیق استفاده کنید سادگی مهم تر است زیرا ممکن است به دلیل شکل نوشتاری این فونت یک نوع پیچیدگی ایجاد شود که لوگوی شما را نا مفهوم نشان دهد.

سه) استفاده از رنگ در طراحی لوگوی ایرانی

باید دقت کنید که رنگ ها جزء عناصر اصلی در طراحی لوگوها هستند. در طراحی لوگوی ایرانی باید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن مانند قرمز ، سبز و آبی بیشتر استفاده کنید. زیرا اگر نمادهای فرهنگی و تاریخی ایرانی را دیده باشید نمادهای رنگی بیشتر از نمادهایی است که در آنها از رنگهای خنثی مانند خاکستری یا مشکی استفاده شده است.

به شما توصیه می شود در طراحی لوگو ایرانی حتماً از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند استفاده کنید. لزوم این کار از این بابت است که این افراد به عناصر فرهنگی و روشهای تلفیق آن در نمادهای تجاری واردتر هستند و مهارت بیشتری دارند و احتمال اینکه شما یک لوگوی ایرانی زیبا و مناسب بتوانید طراحی کنید افزایش پیدا می کند.


انتقال لوگوی تجاری ثبت شده

آشنایی با روشهای درج لوگو روی محصول

دیدگاه ها بسته شده است