نکاتی که باید قبل و بعد از طراحی مجدد لوگو رعایت کنید
خرداد ۱۳, ۱۳۹۷
اطلاعات دقیق برای طراحی لوگو را از خود مشتریان کسب کنید !
مهر ۲۹, ۱۳۹۷

اهداف افراد حقیقی و حقوقی از طراحی لوگو

اهداف افراد حقیقی و حقوقی از طراحی لوگو موضوع این مطلب کوتاه است که پس از مدتی وقفه منتشر شده است.

هدف از طراحی لوگو: شناساندن آرم و نشان تجاری به نحوه مطلوب ، جلب نظر بینندگان و مشتریان ، افزایش فروش ، دوام و ثیت در دید و نظر و فکر مخاطبان و مصرف کنندگان ، بالا بردن معروفیت و قبولیت نشان تجاری و صنعتی ، شاخص سازی و برجسته سازی سازمان و شرکت خود در میان رقیبان تجاری و صنعتی ، معتمد نشان دادن مارک و نشان تجاری ، اثربخشی فزاینده و درخور بر توسعه و ارتقای حرفه و فعالیت ، ماهیت سازی ، طراحی لوگو سبب تقلیل مخارج تبلیغات سازمان و یا کمپانی‌ها می‌شود.

لوگو ، تعریفگر نشان تجاری و جلوه‌ای از ویژگی و مشخصه‌های آن می‌باشد. مخاطبان لوگو و بینندگان نشان تجاری با ین وجود مضمون و نگرش و تصوری مثبت یا منفی از آن استنباط می‌کنند. توصیه می‌شود محتوا و مضمون برنامه ریزی شده‌ای در جهت این امر مهیا سازید و بدین شیوه ذهن بیننده و مشتریان خویش را به آن سمت مدیریت کنید.

یک لوگوی درخور و مناسب مخارج سازمان را کاهش می‌دهد. یک لوگوی هماهنگ و متوازی با مقصود تشکیلاتی ، نشان تجاری که در ساختار گرافیکی گیرا و مطلوب باشد را اجرا و تحقق می‌سازد. ضمن چند لحظه همه‌ی امور ضروری را اعمال می‌کند و احتیاجی نیست با خرج مخارج هنگفت ، کارکرد و حاصل نامطلوب و طرح بی‌قدرت لگوی خویش را پنهان نمایید.

لوگو صف تاخت و تاز و سابقه نشان و آرم تجاری ، شما فقط اندک زمانی وقت دارید تا یک نگرش و چشم انداز خاص را به بینندگان نشان تجاری خویش تلقین نماید و آن طرز فکر و تصور را در ذهن و فکر بیننده ثبت نماید. این رسالت و مسئولیت اصلی را به لوگوها واگذار نمایید. بعد از آن با دیگر وسیله‌های تبلیغاتی مهلت و امکان پیدا می‌کنید تا آشکار سازید چه کسب و کار و عملکردی دارید.

قبل از کسب و تحصیل طرحی موثر و قابل اجرا در جهت لوگوی یک شرکت یا موسسه ، در مورد کیفیت آن فی الواقع تجزیه و تحلیل و بررسی لازم را انجام داده باشید. طراحی لوگو سازمان و شرکت شما را برجسته و شاخص ساخته ، باور و نگرش شما را بازتاب می‌دهد و همانا شما را پرقدرت جلوه می‌دهد.

آن چیزی که لوگوی شما را منعکس می‌سازد ، با گذشت زمان و طی دورانی مبدل به  یک چشم انداز و هنجار و فرضیات اساسی برای نشان و مارک تجاری ، کالا و فرآورده‌های شما می‌شود. این ارزش‌ها در جوار کنترل و اداره‌ی درست قادر است اعمال و اقدامات افراد مجموعه و کارکنان را راهنمایی نماید و منش و هویت سازمان شما قلمداد شود.

اگر شما دارای چند بخش کسب و کار تجاری و صنعتی بزرگ باشید ، ولی مسلماً قادر نیستید در هر تبلیغاتی میزان زیادی از عکس و فیلم‌های در رابطه با سازمان و توانمندی‌های خویش را آشکار سازید. شما  یک مهلت و مجال اندک به منظور آشکار سازی کسب و کار خویش دارید و طراحی لوگو این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت.

نکات اصلی در طراحی لوگو

داشتن تفکر مبتکرانه : تفکر خلاق در طراحی لوگو اصلی‌ترین مولفه‌ای می‌باشد که شما را در مقایسه با دیگر رقیبان متفاوت و شاخص می‌سازد.

اثرگذاری در دید نخست: لوگوی سازمانی شما بایستی به شکلی صورت گیرد تا با نخستین دید در ذهن و فکر بیننده درج گردد.

 برخورداری از معنا و محتوا: بعضی مواقع سمبلی در طراحی لوگو با آن کسب و کار تماماً بی‌ربط می‌باشد ولی مسلماً معنایی را ابلاغ می‌کند.

سادگی طرح: رکن اساسی در طراحی لوگو سادگی و واضح بودن طرح می‌باشد. هر اندازه ساده‌تر طراحی کنید طرح شما قاعده دارتر و قانونمندتر جلوه خواهد کرد.

گیرایی: اطمینان داشته باشید طرح‌های گیرا و زیبا نسبت به طرح‌هایی که منحصراً برخوردار از معنا و محتوا می‌باشند کامیاب‌تر و محبوب‌تر می‌باشند.

منعطف و قیاس پذیری طرح: مقصود از این امر آن است که بایستی توجه داشته باشید طرح لوگو در همه‌ی زمینه‌های گوناگون گرافیکی و تبلیغی توانایی به کارگیری را دارا باشد.

رنگ بندی مطلوب: ترکیب رنگ‌ها در طراحی لوگو اهمیت چشمگیری دارد و بایستی مطابق و هماهنگ با کسب و کار مورد نظر اجرا گردد. زیرا رنگ‌ها قادرند احساس و هیجانات مختلف و گوناگونی را به بینندگان طرح‌ها القا کنند. رنگ‌های به کار رفته در شناسایی و شناخت راحت‌تر آرم‌های تجاری اهمیت زیادی دارند.

دیدگاه ها بسته شده است