آمیختگی ویژگی ها، ترکیب صورت ها در طراحی لوگو و طراحی آرم شرکت ها
اسفند ۲, ۱۳۹۶
اصول طراحی اوراق اداری یا ست اداری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۶

اهمیت رنگ در طراحی لوگو

رنگها یکی از عناصر اصلی در زندگی افراد هستند. چه زندگی شخصی افراد چه در مسائل و امور مربوط به تجارت و کسب و کار ، کاربرد رنگها از جمله مسائل جالب و جذاب هست.

رنگها می توانند تفکرات و احساسات مختلفی را به افراد القا کنند. در واقع بدون اینکه شما مستقیماً چیزی به مخاطبان خود گفته باشید می توانید با انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی خود مفهوم مورد نظر را در ذهن مخاطبان خود تداعی کنید. برای اینکه چه نوع رنگی را برای لوگو یا برند خود انتخاب کنید هیچ قاعده کلی یا قانونی وجود ندارد و شما آزاد هستید هر نوع رنگی را انتخاب کنید ؛ اما به طور حتم نمی توانید در این زمینه بی پروا عمل کنید. زیرا برند و لوگوی شما می تواند احساسی را در مخاطبتان بر انگیزد که آنها را ترغیب به خرید یا برقراری ارتباط با لوگوی شما می کند.

رنگها زمانی ارزش دارند که بخواهید هویت و مفهوم مورد نظر خود را از طریق آن القا کنید. به عنوان مثال ، شرکت Apple (اپل) رنگ سفید را برای لوگوی خود انتخاب کرده است. هدف این شرکت این است که یک طراحی ساده و تمیزی داشته باشد. قطعاً اگر چنین تفکر و هدفی پشت این طراحی نبود هیچ رنگی به رنگ دیگر ارجحیت نداشت و نمی توانستند ثابت کنند که مثلاً رنگ صورتی بیشتر از رنگ آبی می تواند توجه خریدار را جلب کند. اثر رنگ و اهداف مورد نظر در طراحی آرم به حدی است که تحقیقات نشان داده است بیش از نود درصد تصمیم گیریها برای خرید یک محصول یا خریدهای عجولانه و شتابزده می تواند تنها در اثر رنگ آن محصول یا لوگو باشد.  به طور کلی می توان گفت رنگها می توانند مفاهیم زیر را منتقل کنند و لازم است به این نکات و مفاهیم در طراحی لوگو توجه کنید.

رنگ نارنجی

معمولاً زمانی که قصد دارید مفاهیمی مانند اطمینان ، دوستی و خوشحالی را القا کنید بهتر است از رنگ نارنجی در لوگو استفاده کنید.

رنگ زرد

رنگ زرد را زمانی استفاده کنید که می خواهید شفافیت ، گرمی و خوش بینی را به آنها منتقل کنید.

رنگ قرمز

از رنگ قرمز معمولاً برای لوگوهایی که هدفشان تداعی انرژی و هیجان است استفاده می کنند. در صورتی که مخاطبان اصلی شما افراد جوان هستند بهتر است در طراحی لوگوی خود از این رنگ بیشتر استفاده کنید.

رنگ بنفش

رنگ بنفش را زمانی که برای یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی می خواهید لوگو طراحی کنید استفاده کنید. زیرا این رنگ تداعی کننده هوش ، خلاقیت و تفکر است.

رنگ سبز

بهترین کاربرد برای رنگ سبز در طراحی لوگو زمانی است که قصد دارید مفهوم صلح و سلامتی را القا کنید. در صورتی که می خواهید برای سازمانهای حافظ محیط زیست ، محصولاتی که مرتبط با این مسائل و مفاهیم هستند طراحی کنید از رنگ سبز استفاده کنید. همچنین صلح نیز از جمله مفاهیمی است که در طراحی لوگوهای مرتبط با این موضوعات استفاده می شود.

رنگ آبی

اگر دقت کرده باشید اکثر طراحی آرم شرکتهای بیمه به رنگ آبی است. علت آن هم این است که این رنگ معنی آرامش و اعتماد را تداعی می کند.

بر اساس مطالبی که گفته شد می توان به اهمیت رنگها در طراحی لوگو پی برد.

دیدگاه ها بسته شده است