بایدها و نبایدهای لوگوهای انتزاعی
بهمن ۸, ۱۴۰۰
طراحی لوگو لوازم خانگی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

تکنیکهای طراحی لوگو مشاور املاک

تکنیکهای طراحی لوگو مشاور املاک موضوع این مطلب آموزشی برای مشاورین املاک و طراحان گرافیک می باشد.

یکی از پر رقابت ترین حوزه های کسب و کار به حوزه املاک مربوط می شود. دقیقاً به همین علت است که شاخص بودن و قابل دیده شدن بسیار مهم است. به این معنی که در میان رقیبان خود قابلیت دیده شدن را داشته باشید. طراحی یک نشان و لوگوی تجاری مناسب می تواند آغازی برای ایجاد مزیتهای رقابتی باشد. با این مقاله همراه باشید تا با طراحی لوگوی مناسب برای این دسته از مشاغل آشنا شوید.

یک) پیچیده نباشید

اگر دقت کرده باشید اکثر لوگوهایی که برای مشاوران املاک طراحی می شود بسیار ساده هستند. دلیل آن این است که شما از یک لوگوی ساده به راحتی می توانید در رسانه های مختلف استفاده کنید ولی از یک لوگوی پیچیده نمی توانید به همین راحتی بهره کافی را ببرید. همچنین شما به عنوان یک مخاطب ، بسیار سریع و راحت می توانید لوگوهای ساده را از لوگوهایی که پیچیده هستند تشخیص دهید.

دو) ماندگاری در حافظه

چیزی که نشان دهنده قدرت و نفوذ یک لوگو است قدرت ماندگاری آن در حافظه مخاطبان می باشد. اگر بتوانید یک لوگویی که به راحتی در حافظه مخاطبان باقی می ماند را طراحی کنید بسیار موفق تر عمل خواهید کرد. همچنین دیگران به راحتی می توانند شما را از دیگر رقیبانتان تشخیص دهند.

سه) فراتر از زمان

یکی از روشهایی که باید لوگوهای ماندگار طراحی کنید این است که از طرحی استفاده کنید که تاریخ انقضاء نداشته باشد. متأسفانه برخی از کسب و کارها لوگویی را برای خود طراحی می کنند که در روزهای اول بسیار جذاب است و می تواند در بازار حضور پیدا کرده و مشتریان خود را جلب کند ؛ اما پس از مدتی جذابیت و کارآیی خود را از دست می دهد. از آنجایی که کسب و کار شما یک کسب و کار دائم است و مدام به مشتریان خود نیاز دارید و ارتباط داشتن با آنها اهمیت دارد پس سعی کنید از همان ابتدا ، لوگویی را طراحی کنید که پس از مدتی کارآیی خود را از دست ندهد.

چهار) داشتن هماهنگی

یکی از اصول مهم در طراحی لوگو این است که بتوانید میان عناصر و اجزاء مختلف آن هماهنگی ایجاد کنید. هر چقدر میان بخشها و اجزاء مختلف آن هماهنگی وجود داشته باشد می توانید لوگوی جذابی را طراحی کنید.

حال به ارائه چند پیشنهاد برای طراحی لوگو املاک می پردازیم

یک) موضوع اصلی شما نیستید

باید توجه داشته باشید که مشتریانی که به دنبال شما هستند در واقع هدف اصلی آنها شما نیستید بلکه به دنبال ملک می گردند. پس سعی نکنید لوگوی خود را بسیار شخصی طراحی کنید. بلکه سعی کنید از اشکال و تصاویر و شعارهایی استفاده کنید که نشان می دهد شما مشتریان را برای رسیدن به ملک مورد نظرشان کمک خواهید کرد. بنابراین تمرکز اصلی شما در طراحی لوگو املاک ، کمک کردن و یافتن ملک مناسب برای مشتریان باشد.

دو) نشان دهنده خدمات

شما در قالب کسب و کار خودتان در حال ارائه خدمات و سرویس خاصی به مشتریان هستید. پس سعی کنید لوگویتان را به گونه ای طراحی کنید که نشان دهنده خدمات شما به مشتریان باشد. همچنین ممکن است شما در زمینه فروش منازل یا املاک یا زمین های ویژه ای تخصص بیشتری داشته باشید ، بهتر است لوگوی شما نشان دهنده این فعالیت تخصصی شما نیز باشد. به عنوان مثال ، شما در فروش زمین ها یا خانه های ویلایی فعالیت می کنید یا فروش آپارتمان های مدرن ، پس بهتر است اگر فعالیت شما تخصصی است آن را نیز نشان دهید.

سه) محل جغرافیایی

توجه داشته باشید که در خدمات مربوط به مشاور املاک ، محل جغرافیایی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است در لوگویتان محل جغرافیایی یا ناحیه و محل خود را مشخص کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *