روشهای طراحی لوگو برای فروشگاه های لوازم التحریر
مهر ۱۸, ۱۴۰۱
طراحی لوگو صنایع دستی
دی ۴, ۱۴۰۱

طراحی لوگوی شرکت بازرگانی

از اساسی ترین نیاز یک کسب و کار، داشتن لوگو و ارم تجاری است.

مقدمه 

از مهم ترین شاخصه های یک لوگو و ارم تجاری، طراحی لوگو اختصاصی و متمایز بودن آن از لوگو های دیگر هست. این تمایز باعث ماندگاری در ذهن مشتری می شود.لوگوی شما باید بتواند به گونه ایی باشد که به محض دیدن، مخاطب را یاد محصولات و کسب و کار شما بیاندازد.

بعضا لوگو هایی طراحی می شوند که محدود به داخل کشور نیستند و به دلیل فعالیت شرکت و کسب و کار مربوطه در خارج کشور هم، استفاده می شوند.به این نوع آرم ها ،لوگوی شرکت تجاری گفته می شود.

انواع لوگو های شرکت های بازرگانی شامل:

۱. لوگوی تصویری

۲. لوگو تایپ یا لوگوی نوشتاری

۳. لوگوی ترکیبی

یک شرکت تجاری بر حسب نیاز و نوع کسب و کار خود می تواند از این سه نوع لوگو استفاده کند

اما شرکت های بازرگانی به دلیل اینکه خدماتش فقط محدود به داخل کشورش نیست، نیاز به لوگویی متفاوت دارد.

برای یک شرکت بازرگانی باید لوگویی طراحی شود که در عین زیبایی باعث ماندگاری در ذهن مخاطب نیز شود.

ازجمله فاکتور هایی که باید برای طراحی لوگوی یک شرکت بازرگانی مد نظر قرار داد، عمده فعالیت های آن شرکت است. واردات و صاردات کالای آن شرکت، حمل نقل آن به کشورهای دیگر، مهم ترین این فاکتور هاست.

در زمینه ی طراحی لوگو شرکت بازرگانی به دلیل حساسیت های مختلف، به یک طراح حرفه ایی و با تجربه نیاز است.

طراحی لوگو شرکت بازرگانی باید به گونه ایی باشد که برای تمام فرهنگ ها و همه ی افراد قابل فهم باشد. لوگوی این دست شرکت ها در واقع می تواند معرف فرهنگ کشور خود باشد.

برای طراحی لوگو شرکت بازرگانی، طراح باید خلاقیت و نوآوری داشته باشد. استفاده درست از فونت ها ، تصاویر و المان های گرافیکی به لوگو ارزش می دهد.

زمانی از لوگو می توان توقع تأثیر گذاری داشت که ساده باشد.این مهم ترین اصل برای طراحی لوگو بازرگانیست.در کل مخاطب مدت زمان کمی برای توجه به نماد یک برند می گذارد، پس بهتر است اصل سادگی در طراحی آن رعایت شود تا بتواند در ذهن آن ها ثبت شود.

در طراحی لوگو نباید از چندین رنگ استفاده کرد. درست است که رنگ تاثیر بسیار زیادی در لوگو دارد، اما استفاده بیش از حد از چند رنگ کار اشتباهیست. رنگ به لوگو جان می بخشد.هر رنگ، علامت خاصی از فعالیت است.

لوگو یا علامت، هویت آن شرکت است. اگر این لوگو برای برند بازرگانی باشد، طراحی آن نشان دهنده فرهنگ یک کشور است. به همین دلیل نباید از طراحی های ریدیزاین و سطح پایین برای آن استفاده کرد. فراموش نکنید هیچ وقت کیفیت را نباید فدای کمیت کرد.زیرا تبعات بسیار بدی برای یک برند خواهد داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *