تکنیکهای طراحی لوگو مشاور املاک
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰
طراحی لوگوی مناسب برای مراکز خرید
تیر ۱۲, ۱۴۰۱

طراحی لوگو لوازم خانگی

طراحی لوگو برای کسب و کارهای مرتبط با لوازم خانگی موضوع این مطلب آموزشی برای طراحان گرافیک است.

مقدمه طراحی لوگو لوازم خانگی

فروشگاه ها یا کسب و کارهایی که با تولید و ارائه خدمات مربوط به لوازم خانگی در ارتباط هستند معمولاً از جمله کسب و کارهای پر مشغله به ویژه در یکی دو دهه اخیر می باشند. در سالهای اخیر سلیفه افراد به سوی تنوع طلبی در حوزه لوازم خانگی گرایش پیدا کرده است.

امروزه فروشگاه ها ، برندها و خیاباتهای بی شماری را می شناسید که به طور تخصصی و ویژه به فروش لوزم خانگی اختصاص پیدا کرده اند. روز به روز نیز بر تعداد و تنوع آنها افزوده می شود.

با افزایش شاغلین فعال در این زمینه ، نیاز شما به طراحی لوگو بیشتر احساس خواهد شد. چرا که افزایش تعداد رقیبان به معنی تنگ تر شدن عرصه و رقابتی تر شدن فضای کسب و کار است و تلاش زیادی برای فعال و باقی ماندن در این عرصه لازم است انجام شود.

به ویژه امروزه ، لوگوها به بخش غیر قابل جدا شدن از هویت برندها تبدیل شده اند و از جمله دارایی های هر برند هستند که به صورت غیر مستقیم قابل رویت و تشخیص هستند. به همین دلیل داشتن چنین لوگویی و محافظت کردن از آن می تواند شرایط کسب و کار شما را متحول سازد و موقعیت آن را در بازار تضمین کند.

لوگوها برای این منظور طراحی می شوند که بتوانند فعالیت و هویت برندها را به شکل بصری و نمادین به مخاطبان و مشتریان خود عرضه کنند. داشتن چنین تصویری به شناسایی بهتر آنها در میان رقیبان کمک خواهد کرد.

طراحی لوگو لوازم خانگی

طراحی لوگو لوازم خانگی

برای طراحی این نماد هم می توان از نام و هم اشکال مرتبط استفاده کرد. از دیگر الزاماتی که امروزه می توانیم برای طراحی لوگوی فروشگاه یا مشاغل مرتبط با لوازم خانگی نام ببریم ، این است که برخلاف گذشته ، امروزه فقط خانم ها نیستند که درگیر طراحی منزل و لوازم خانگی می باشند ، بلکه آقایان نیز امروزه از مخاطبان این کسب و کارها به حساب می آیند.

به عنوان مثال ، آقایانی که تمایل دارند محل کار خود را با یک دکوراسیون مناسب و چیدن لوازم مناسب طراحی کنند برایشان مهم است که این لوازم را از کدام برند یا فروشگاه تهیه می کنند و قرار است لوازم خریداری شده تا چه اندازه زیبایی ، کیفیت و دوام داشته باشند.

به همین دلیل قطعاً اولین اقدامی که انجام خواهند داد گشتن به دنبال بهترین برند در این زمینه خواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید یک لوگوی مناسب برای کسب و کارتان طراحی کنید تا نماینده برند و کیفیت محصولات شما باشد. همچنین به دلیل گستردگی فعالیتها در این زمینه ، هویت شما را در بازار به صورت مستقل حفظ کند.

در نتیجه ، در مقاله حاضر ، تکنیکهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که بتوانید مناسب ترین و بهترین لوگو را برای کسب و کارهای مرتبط با لوازم خانگی طراحی کنید.

یک) طراحی ساده لوگو را در اولویت قرار دهید

برخی از طراحان لوگو یا صاحبان کسب و کارها تصور می کنند اگر یک لوگوی پیچیده یا کمی شلوغ داشته باشند بهتر می توانند توجه مخاطبان را جلب کنند. این در حالی است که تحقیقات و تجربه سایر کسب و کارها نشان می دهد که تصویر لوگو هر چقدر ساده تر باشد ، بیشتر برای مخاطبان جذابیت ایجاد خواهد کرد.

علت آن هم این است که در این دسته از لوگوها معمولاً مخاطبان شما را حرفه ای تر ، با تجربه تر و صادق تر ارزیابی می کنند. از آنجایی که شما دور از تکلف و پیچیدگی لوگویی را طراحی کرده اید مخاطبان و مشتریان احساس بهتری نسبت به شما پیدا می کنند که قصد فریب دادن آنها را ندارید و صادقانه در کنار آنها ایستاده اید.

اگر لوگوی برندهای بزرگ در دنیا را نیز نگاهی انداخته باشید به خوبی متوجه می شوید که اکثر آنها تصاویر و طراحی های بسیار ساده انتخاب می کنند تا بیشتر بتوانند اعتماد مخاطبان را جلب کنند.

دو) ماندگاری در حافظه

مهمترین تلاشی که در طراحی لوگو باید  داشته باشید این است که تلاش کنید در حافظه مخاطبان خود باقی بمانید. اگر شما لوگویی را برای معرفی کسب و کارتان طراحی کنید ولی نتوانید به کمک آن ، تصویر فعالیت و کسب و کار یا برندتان را در حافظه مخاطبان حک و ماندگار کنید عملاً کار خاصی انجام نداده اید و نمی توانید مانند یک برند حرفه ای وارد بازار شوید.

یکی از مهمترین ملاکهایی که می توانید مطمئن شوید که تصویر لوگوی شما در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند این است که به اصل اولی که گفته شد یعنی سادگی اهمیت بدهید و سعی کنید آن را در طراحی لوگویتان رعایت کنید.

سه) به انتخاب رنگها اهمیت بدهید

یکی از موارد مهمی که می تواند به جذابیت لوگوی شما منجر شود و مخاطبان بیشتری را جذب کند این است که از رنگهای جذاب در طراحی لوگو استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از رنگهای روش برای طراحی لوگوهای لوازم خانگی استفاده کنید.

هر چند شما می توانید از تمامی رئگهای روشن برای طراحی لوگو استفاده کنید ولی پیشنهاد ما این است که از رنگهای بنفش روشن ، صورتی و قرمز روشن استفاده کنید. چرا که این رنگها حس زندگی و به روز بودن را بیشتر منتقل می کنند.

چهار) از خطوط مناسب برای نوشته های لوگو استفاده کنید

لوگویی که طراحی می کنید ممکن است متشکل از نوشته ها یا همراه با یک تصویر باشد. به هر صورتی که از نوشته ها در طراحی لوگو استفاده می کنید بهتر است از خطوط مناسب برای نوشته های آن استفاده کنید. به طور کلی فونتهایی که زیبا و خوانا باشند برای این دسته از لوگوها مناسب تر هستند.

سعی کنید از به کار گرفتن فونتهای فانتزی برای این دسته از لوگوها جداً اجتناب کنید چرا که شما در این محصولات قصد دارید کیفیت بالای محصولات خود را به مخاطبان نشان دهید و استفاده از این فونتها ممکن است جدیت شما در کار را کمتر نشان دهد و نتوانند کیفیت بالای محصولات و تکنولوژی که در آن به کار رفته است را به خوبی به مخاطبان نشان دهد.

بنابراین اگر به اشتباه از یک فونت فانتزی استفاده کنید ممکن است تصویری که قصد دارید در ذهن مخاطبان ایجاد را به طور چشمگیری مخدوش کند.

پنج) شعار مناسبی را انتخاب کنید

موثرترین برندها همواره شعارهایی را برای خود انتخاب می کنند که بتوانند تاثیر گذاری بیشتری روی مخاطبان داشته باشند. اگر به اکثر برندهای با نفوذ در دنیا نگاهی بیاندازید متوجه می شوید همگی آنها یک شعار تاثیر گذار دارند و بر این شعار خود اصرار می ورزند و آن را وجه تمایز خود را با دیگران می دانند. بنابراین بهتر است شما نیز یک شعار برای خود انتخاب کنید و این شعار را در کنار لوگوی خود استفاده کنید. بهتر است در پائین لوگوی خود از این شعار استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از لوگو و این شعار در یک قاب استفاده کنید بهتر است یک شعار کوتاه و موثر انتخاب کنید.

شش) استفاده از نام برند در تصویر لوگو

اگر قصد دارید لوگوی خود را به شکل یک تصویر طراحی و انتخاب کنید بهتر است نام برند خود را در کنار آن بنویسید. همیشه لوگوهایی که نام برند نیز در کنار آنها بوده از جذاب ترین برندها به حساب می آیند. اگر از نام خانوادگی خود برای برندتان استفاده کرده اید بهتر است در نوشته برندتان آن را به شکل پر رنگ تر یا بلد تر طراحی کنید تا مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و بیشتر در حافظه آنها ماندگار شود.

هفت) از طراحی گرافیکی با کیفیت استفاده کنید

لوگوهایی که در طراحی آنها از ویژگیهای گرافیکی بالایی استفاده شده از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. تا جایی که امکان دارد از ابزارهایی که متناسب با تکنولوژی روز هستند برای طراحی لوگو استفاده کنند تا بتوانند لوگوهای با کیفیتی طراحی کنند.

هشت) از طرح های مورد علاقه افراد استفاده کنید

بهتر است در طراحی لوگوی لوازم خانگی از طرح هایی که اکثر افراد به آنها علاقه دارند یا به بیان دیگر برای اکثر افراد دوست داشتنی هستند استفاده کنید.

اگر در حوزه یک وسیله خاص فعالیت می کنید به عنوان مثال ، تنها در حوزه فروش یا تولید تلویزیون ، شیرآلات ، یخچال فریزر یا هر چیز دیگری ، بهتر است در طراحی تصویر لوگوی خود از تصاویر این اشیاء یا نمادهای آنها به خوبی استفاده کنید.

البته این نکته لازم به یادآوری است که از طراحی این نمادها و تصاویر با جزئیات بالا بپرهیزید و تنها به اشاره کلی و یک طرح ساده ولی جذاب اکتفا کنید ، اضافه کردن جزئیات نه تنها به جذابیت لوگوی شما نمی افزاید بلکه گیرایی و جذابیت را کاهش می دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *