تکنیکهای طراحی لوگوی مناسب برای فروشگاه اسباب بازی
بهمن ۲۲, ۱۳۹۹
تکنیکهای طراحی لوگو برای فعالیتهای هنری
اسفند ۱۷, ۱۳۹۹

نکاتی در طراحی لوگوی مرتبط با فناوری

در دنیایی که روز به روز بر سرعت تغییرات آن افزوده می شود باید تلاش کنید همیشه همگام با این تغییرات حرکت کنید.

اگر پا به پای این سرعت نتوانید حرکت کنید کم کم از چرخه رقابتها خارج خواهید شد. علت این مسئله این است که مخاطبان شما باید این حس را به خوبی درک کنند که شما همگام با فناوریهای روز دنیا به پیش می روید و نیازهایی که این تغییرات برای آن ایجاد کرده است را می توانید به خوبی برآورده کنید.

برای ساختن چنین حسی لازم است از طراحی لوگو ی ویژه  و کاملاً منحصر به فرد استفاده کنید. طراحی این لوگو می تواند احتمال موفقیت شما را بسیار بالا ببرد. به ویژه کسب و کارها و شرکتهایی که در حوزه فناوری مشغول فعالیت هستند در طراحی لوگوی مناسب باید بیشتر تلاش کنند. در این مقاله قصد داریم نکات بسیار مهمی که در طراحی لوگوهای مرتبط با فناوری و تکنولوژی باید رعایت کنید مطرح کنیم.

یک) عناصر مناسب

در هر نوع لوگویی که طراحی می کنید باید عناصر مناسب با مفهوم و زمینه فعالیتتان را انتخاب کنید. اگر این اصل مهم را رعایت نکنید مسلماً لوگوی شما کارآیی لازم را نخواهد داشت و نمی توانید اثر کافی بر مخاطبان خود بگذارید. به همین منظور لوگوهایی که برای خدمات یا محصولات مرتبط با فناوری طراحی می کنید باید عناصر مرتبط با فناوری را به خوبی منعکس کنند.

برای این کار می توانید از نمادهایی مانند چرخ دنده ، آنتن های ماهواره ای و نمادهای مرتبط با اینترنت استفاده کنید. برای انتخاب یک عنصر مناسب بهتر است به زمینه فعالیت خود توجه کنید و نمادهایی که پیشرفته ترین و به روزترین تغییرات را در آن حوزه نشان می دهد انتخاب کنید.

دو) فونت مناسب

بهترین فونت برای این قبیل لوگوها ، فونتهایی هستند که در اندازه های بزرگ و به شکل برجسته ای طراحی می شوند. بنابراین در لوگوی خودتان حتماً از فونت های بزرگ و برجسته برای این منظور استفاده کنید. این نوع فونتها نه تنها پیشرفته و به روز بودن فعالیت شما را نشان می دهند بلکه هویت و ماهیت فعالیت شما را نیز به خوبی منعکس خواهد کرد.

سه) ساده بودن

مانند همه لوگوهای دیگری که گفته شده است در لوگوهای فناوری نیز باید اصل ساده بودن را رعایت کنید. هدف از اینکه لوگوی مرتبط با فناوری را طراحی می کنید این است که هدف خود را به شکل ساده ای به مخاطبان بیان کنید. یک لوگوی پیچیده و عجیب هرگز نمی تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند. برای اینکه این اصل را رعایت کنید باید عناصر ساده را در طراحی استفاده کنید تا پیامهای شما را به شکل واضحی به مخاطبانتان منتقل کنند.

چهار) رنگ مناسب

رنگی که برای لوگوهای مرتبط با مشاغل فناوری و تکنولوژی انتخاب می کنید نقش بسیار مهمی دارد. اهمیت این مسئله از این جهت است که رنگها احساسات گوناگونی را به مردم منتقل می کنند. اگر رنگ مناسبی را برای این کار انتخاب کنید قطعاً می توانید توانایی های خود در نوآوری و به روز بودن را به مخاطبان منتقل کنید. یکی از رنگهای جالب توجه برای این هدف ، رنگ نقره ای و سیاه است.

پنج) استفاده از حروف

در این دسته از لوگوها سعی کنید از حروف و نوشتار نیز استفاده کنید تا ظاهر جذاب تری به لوگوی خود ببخشید. برای این کار باید دو نکته را مورد توجه قرار دهید. اول اینکه حتما از تعداد کمی از حروف برای نوشتار آن استفاده کنید. دوم ، سعی کنید از حروف مقطع استفاده کنید یعنی به جای اینکه یک کلمه یا جمله بنویسید بهتر است از حروف اختصاری استفاده کنید. سوم ، بهتر است از حروف انگلیسی برای نوشته های آن استفاده کنید. رعایت کردن این سه نکته به شما کمک می کند تا لوگوی جذابی را برای کسب و کارتان طراحی کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *