نکات کلیدی در انتخاب رنگ در طراحی لوگو به عنوان عامل تاکید کننده
آبان ۱۴, ۱۳۹۶
چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود ؟ ( قسمت دوم )
آبان ۲۱, ۱۳۹۶

چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود ؟ (قسمت اول)

چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود ، موضوعی است که نویسنده در این مقاله به آن می پردازد ، پس با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی مراحل علمی و عملی طراحی لوگو اطلاعات مناسب و علمی دریافت کنید.

همانطور که در سری مقالات طراحی لوگو و طراحی آرم سایت طراحان برتر گفته شده است یک طراح لوگو صرف به خلق یک تصویر زیبا نمی پردازد ، او خواسته و نیاز سفارش دهنده را در یک مرز باریک به هم رسانده و موضوع مورد نظر را به طراحی لوگو مورد نظر با رعایت تمام قواعد و قوانین خاص ارتباط تصویری می پردازد. در این نوشتار مثالی را در خصوص اینکه چگونه یک لوگو حرفه ای طراحی می شود با استفاده از آنچه تا کنون در مقالات قبلی گفته شد و با توجه به نکات کلیدی که در این مقاله به صورت خلاصه آمده است پی می گیریم .

طراح نشانه پیش از شروع فرآیند طراحی لوگو و طراحی آرم شرکت ها چند مرحله اصلی که بنا بر مورد می توان آن ها را گسترش داد در پیش رو دارد .لوگو حرفه ای - لوگو سبز

۱- جمع آوری سوابق تصویری و محتوای سفارش مورد نظر .

طراحان می توانند از طریق موتورهای جستجو در خصوص صنعت مورد نظر ، چه شرکت های موفق خارجی و چه شرکت های موفق داخلی به جستجو و تحقیق در خصوص موارد بپردازند ، البته این موضوع به تجربه طراحان نیز بسیار مرتبط است .

۲- آشنایی با نوع فعالیت و شخصیت سازمانی و جایگاه قبلی و فعلی سفارش دهنده کار .

برای بدست آوردن اطلاعات در خصوص شخصیت سازمانی و جایگاه قبلی و فعلی سفارش دهنده کار باید با او صحبت کرد و اطلاعات را به طور کامل از سفارش دهنده کار دریافت نمود ، تا طراحی لوگو به نظرات و سلایق سفارش دهنده کار نزدیک باشد .

۳- در صورت عدم وجود لوگو ی قبلی ، اقدام به طراحی لوگو و در صورت وجود نشانه قبلی بررسی میزان نیاز به تغییر نشانه قبلی

۴- پس از به دست آوردن اطلاعات کافی از چند و چون موضوع سفارشو آشنایی کافی با عملکرد و ویژگی های شرکت یا نهادی که طراحی لوگو و یا طراحی آرم را سفارش داده است ، حال طراح نیاز دارد بداند لوگو را برای چه مخاطبی طراحی می کند .

می دانید آشنایی کامل با فرهنگ اجتماعی ، سلیقه جمعی یا محیطی یکی از مهمترین دلایل موفقیت طراحی است که به ثمر می نشیند برخی از اوقات جامعه کوچک و نیاز ها مشخص است مثلا در طراحی لوگو پارک آب و تاب که بعهده طراحان برتر بود ، وقتی به تحقیق در مورد علایق رنگی مردم شهر قم پرداختیم متوجه شدیم که مردم از رنگ سبز خوشششان نمی آید و بیشتر باید به سراغ رنگ های سرد برویم و برخی اوقات نیازها جنبه جهانی و مخاطبین متنوع اند . مانند مسابقات ورزش جهانی ، در این شرایط بسیار حائز اهمیت است که طراح شناخت عمیق و گسترده ای از مفاهیم مشترک فرهنگی و جهانی در ارتباط با موضوع سفارش داشته باشد

۵- توجه به فنی طراحی لوگو :

طراحی لوگو ی خوب باید علاوه بر خلاقیت و زیبایی بیرونی از لحاظ فنی نیز مناسب و قابل اجرا باشد و امکان استفاده در اندازه های کوچک و محدودیت های رنگی را داشته باشد . نشانه ها در همه جا و در هر اندازه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، پس طراح قبل از طراحی آرم سازمان ها و همچنین به هنگام طراحی لوگو باید به این نکته توجه داشته باشد که نشانه قابلیت کوچک و بزرگ شدن در ابعاد مختلف و استاندارد را حفظ کند . در مرحله نهایی باید به این نکته مهم توجه داشت که طرح در چند رنگ و با چه کیفیتی چاپ می شود زیرا زیبایی بصری طرح تایع کیفیت چاپ و نحوه ارائه آن می باشد

۶- در مرحله نهایی باید به این نکته مهم توجه داشت که طرح در چند رنگ و با چه کیفیتی چاپ می شود ، زیرا زیبایی بصری طرح تابع کیفیت چاپ و نحوه ارائه آن می باشد .

نحوه شکل گیری اصول طراحی لوگو برای یک موسسه :

یک شرکت مثالی تولیدی و تحقیقی ابزار پزشکی و آزمایشگاهی ، که دارای آزمایشگاه تخصصی در زمینه مطالعات و تحقیقات پزشکی است . در نظر دارد تا سفارش طراحی لوگو و یا طراحی آرم سازمان خود را بدهد . طرح مورد نظر موسسه باید در بر دارنده مفاهیم تولید ،تحقیق ، فناوری و خلاقیت باشد .

مدیر شرکت معتقد است که برای ایجاد چنین فضایی احتیاج به طراحی لوگو یی دارد که هویت سازمانی ، فعالیت های آزمایشگاهی و تولیدی را همزمان نشان دهد و نشانه فوق قابلیت استفاده در اوراق اداری آلات و ادوات آزمایشگاهی و کارخانه ، بروشورهای تخصصی داشته باشد و همچنین مناسب برای چاپ روی وسایل حمل و نقل ، کلاه ، تابلوی سر در کارخانه و دیگر موارد تبلیغاتی که توسط آزمایشگاه و کارخانه ساخته می شوند باشد ، یکی دیگر از نکاتی که سفارش دهنده کار به آن توجه ویژه ای دارد ، ارسال سربرگ مجموعه از طریق فکس است ، در این مورد سفارش دهنده می گوید لوگویی که طراحی می شود جزئیات زیادی نباید داشته باشد تا در هنگام ارسال فکس در دستگاه های مختلف از بین نرود .

هر دو ذینفع یعنی طراح و سفارش دهنده ، پس از مذاکره در مورد اهداف صاحب کالا ، در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی و وجوه هنری ، ایده هایشان را مطرح و جمع بندی های اولیه برای شروع کار طراحی را بدست می آورند .

در این مقاله به جزئیات گرفتن سفارش و بررسی و چگونگی شروع فرآیند طراحی پرداختیم لطفا با ما در سری مقالات بعدی طراحی آرم و نشانه سایت طراحان برتر همراه باشید تا در محتوای بعدی مراحل عملی طراحی نشانه برای شرکت ابزار آزمایشگاهی را بخوانید

همچنین شما می توانید برای سفارش طراحی آرم سازمان خود و انواع مختلف موارد تبلیغاتی از قبیل ، طراحی کاتالوگ ، طراحی ست اوراق اداری ، طراحی بروشور ،طراحی کارت ویزیت و … و همچنین چاپ و تولید تمامی موارد با شماره تلفن های ۷۷۱۳۵۱۲۷-۰۲۱ و ایمیل tarahanehbartar@gmail.com با ما در تماس باشید

از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم …

ادامه دارد …

دیدگاه ها بسته شده است