طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی (قسمت اول)
خرداد ۳۰, ۱۳۹۹
نکته های ضروری در طراحی لوگو برای سالنهای ورزشی
تیر ۲۸, ۱۳۹۹

طراحی لوگو برای فروشگاه های اینترنتی(قسمت دوم)

در مقاله قبلی در خصوص لوگوی فروشگاه های اینترنتی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به ادامه مطلب بپردازیم. هر فروشگاهی قصد دارد مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

فروشگاه های اینترنتی نیز از این قائده مستثنی نیستند. یکی از روشهای جذب مشتریان و ماندگاری در ذهن آنها ، لوگویی است که شما طراحی می کنید. در ادامه این مقاله نکاتی را به شما پیشنهاد می دهیم که استفاده از آنها در طراحی لوگو به شما کمک می کند از این طریق بتوانید مخاطبان و مشتریان زیادی را برای فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید.

یک) محل مناسب لوگو و نوشته ها

لوگو یا نماد برند شما و همچنین نوشته هایی که حاوی نام برند و شعارتان هستند باید در جای مناسبی قرار بگیرند. بهترین حالت این است که نماد شما در بالاترین قسمت قرار بگیرد و در زیر آن نام برندتان را بنویسید. البته همانطور که در مقاله قبلی گفتیم ، اگر شما یک برند تازه کار هستید حتماً باید نام برند خود را در پائین لوگویتان درج کنید. چرا که مشتریان ، شناختی از شما ندارند و نمی توانند لوگوی شما را با نام و نوع فعالیتتان تداعی کنند. اما اگر فکر می کنید به اندازه کافی شناخته شده هستید می توانید نام برند را درج نکنید. قسمت بعدی که در ادامه نماد و نام برند باید درج شود ، شعار کسب و کار و برند شماست. اگر شعاری دارید که نشان دهنده هدف اصلی شماست ، بهتر است پس از نام برندتان در پائین ترین قسمت آن را درج کنید.

دو) اندازه نماد ، نام و شعار برند

سعی کنید اندازه هر کدام از موارد گفته شده ، یعنی نماد ، نام برند و شعارتان در اندازه ای باشد که به صورت متناسب در کنار هم قرار بگیرند. برخی از لوگوها به اشتباه به گونه ای طراحی می شوند که نوشته هایی که شامل نام برند و شعار هستند بیشتر از طول لوگو می باشند. این اشتباه ، نه تنها تصویر لوگوی شما را ناپسند و غیر جذاب نشان می دهد بلکه کار شما را بسیار غیر حرفه ای جلوه خواهد داد.

سه) نوشته های واضح

نوشته های لوگویتان را واضح طراحی کنید. برخی از لوگوها نوشته های خود را به گونه ای سخت طراحی می کنند که هیچ مخاطبی دوست ندارد وقت خود را صرف رمزگشایی از این نوشته کند. بنابراین ، پیچیده کردن شکل لوگویتان با نوشته های غیر قابل خوانا ، قطعا به کار شما آسیب می زند.

چهار) طراحی برای نسخه های مختلف

شما باید این مسأله را در نظر بگیرید که مخاطبان شما با ابزارهای مختلف از جمله ، گوشی های تلفن همراه ، کامپیوتر ، تبلت و غیره می خواهند به سایت شما مراجعه کنند. همچنین هر کدام از آنها ممکن است سیستم عاملهای مختلفی داشته باشند. پس بهتر است لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که در ابزارها و سیستم عاملهای مختلف قابل خواندن باشد.

پنج) نام برند و حروف بزرگ

یکی از مسائلی که در طراحی لوگو مطرح است این موضوع است که آیا نام برند را با حروف کوچک انگلیسی یا بزرگ بنویسیم. پیشنهاد می شود از حروف بزرگ برای نوشتن نام برند استفاده کنید. زیرا زیبایی بیشتری دارد و بهتر می تواند احساس قدرت و جذابیت را به مخاطبان انتقال دهد.

شش) خلاقیت

خلاقیت و نوآوری در طراحی آرم از جمله مسائلی است که همواره باید رعایت شود. اگر توجه کرده باشید ، اکثر لوگوهایی که در یک زمینه فعالیت می کنند به هم شبیه هستند. یک لوگوی اصلی و شناخته شده که توانسته برای مخاطبان خود جذابیت داشته باشد و موفقیت کسب کند الگویی برای سایرین می شود که دقیقاً همان لوگو را با کمی تغییر برای کسب و کار خود طراحی کنند. این کار اساساً غلط است. هر چند شما باید از یک الگوی مناسب که هماهنگ با کسب و کار شماست استفاده کنید ولی عنصر خلاقیت از جمله مهمترین عناصری است که باید آن را در طراحی لوگو رعایت کنید ، در غیر این صورت کاری تکراری و غیر جذاب ، طراحی خواهید کرد.

دیدگاه ها بسته شده است