اطلاعات دقیق برای طراحی لوگو را از خود مشتریان کسب کنید !

اهداف افراد حقیقی و حقوقی از طراحی لوگو
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷
آشنایی با قابلیتهای یک نرم افزار خوب طراحی لوگو
آبان ۲۶, ۱۳۹۷

اطلاعات دقیق برای طراحی لوگو را از خود مشتریان کسب کنید !

زمانی که شروع به طراحی یک لوگو می کنید با ابهامات و سوالات مختلفی روبرو می شوید. به عنوان مثال در خصوص اینکه چه نوع لوگویی برای چیزی که مشتری سفارش داده است مناسب است یکی از بزرگترین سوالات است.

بسیاری از طراحان ممکن است زمان زیادی را صرف این کنند که چگونه می توانند برای یک مشتری لوگوی مناسب طراحی کنند. نکته مهم این است که خود مشتریان بهترین منبعی هستند که باید به شما بگویند که چه لوگویی می خواهند. پس بهتر است خودتان را بیهوده سردرگم نکنید و بلکه به دنبال این باشید که چگونه می توانید اطلاعات درست و دقیقی از آنچه مشتریان می خواهند و آن چیزی که برای کسب و کار آنها مناسب است به دست آورید.

پیشنهاد می شود زمانی که مشتریان برای سفارش دادن طراحی لوگو به شما مراجعه می کنند سعی کنید سوالات اساسی و کلیدی که در طراحی به دردتان می خورد بپرسید. این کار به شما کمک می کند که اشتباهات کمتری مرتکب شوید و نیاز به طراحی مجدد یا اصلاح نداشته باشید.

می توانید این سوالات را به صورت پرسیدن شفاهی و پاسخهای کلامی مشتریان دریافت کنید. می توانید پرسشنامه ای طراحی کنید و در اختیار آنها قرار دهید همچنین می توانید این سوالات را به صورت آنلاین نیز از مشتریان بپرسید در صورتی که مشتریان برای ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی اقدام می کنند می توانید یک پرسشنامه آنلاین برای آنها طراحی کنید تا به سوالات شما پاسخ دهند.  برای اینکه بتوانید همه سوالات را بپرسید و آنها را فراموش نکنید بهتر است یک پرسشنامه تهیه کنید و این پرسشنامه ها را در اختیار مشتریان قرار دهید تا به آنها پاسخ دهند. در ادامه به سوالاتی که نیاز است از مشتریان بپرسید می پردازیم.

یک) زمینه فعالیت

یکی از اولین سوالات و مهمترین آنها این است که شما بدانید این فرد در چه زمینه ای فعالیت می کند تا بتوانید یک لوگوی مناسب با کسب و کار و فعالیت او طراحی کنید.

دو) آیا اولین بار است لوگو طراحی می کنند ؟

یکی دیگر از سوالاتی که نیاز است بپرسید این است که از مشتریان و سفارش دهندگان خود بپرسید این است که آیا در حال حاضر لوگویی دارند یا برای اولین بار است که قصد طراحی لوگو دارند ؟ در صورتی که لوگو داشته باشند و مجدداً به فکر طراحی لوگو افتاده باشند بهتر است به دنبال کشف عواملی باشید که آنها را مجبور کرده که مجدداً لوگویی را طراحی کنند.

سه) شناسایی مخاطب

از مشتریان خود سوال کنید که مشتریان و مخاطبان اصلی آنها مربوط به چه گروه سنی ، جنسی ، اقتصادی و اجتماعی هستند. اگر این موارد را در طراحی لوگو در نظر نگیرید نمی توانید اثر گذاری لازم بر روی مشتریان داشته باشید.

چهار) وجه تمایز با رقیبها

از آنها سوال کنید که چه چیزی موجب شده کارشان ، کالا یا خدماتشان از رقیبهای خود در بازار متفاوت باشد.

پنج) رقیبها چه کسانی هستند ؟

شناسایی رقیبها به شما کمک می کند که هم لوگوی آنها را یک بررسی بکنید و هم اینکه با توجه به وجه تمایز این شرکت یک لوگوی مناسب طراحی کنید.

شش) هدف مشتری از کسب و کار

بهتر است هدف مشتریان خود را از کسب و کارشان یا هدفهایی که برای آینده دارند را بپرسید.

هفت) قصد انتقال چه پیامی را دارند ؟

از سفارش دهندگان بپرسید که قصد دارند با طراحی لوگو چه مفهوم یا پیامی را به مخاطبان خود منتقل کنند.

هشت) محل قرار گیری لوگو

یکی دیگر از مواردی که به طراحی لوگوی مناسب کمک می کند این است که بدانید لوگو سفارش شده از سوی مشتریان قرار است در چه زمینه ها ، مکانها و فضاهایی درج شود.

نه) از چه لوگوهایی خوششان می آید ؟

بهتر است از مشتریان بپرسید که چه لوگوهایی از نظر آنها جذاب و زیبا هستند و اثر زیادی بر روی آنها می گذارند. این سوال در واقع می تواند به خوبی ، سلیقه مشتری شما را نشان دهند و به این مسئله پی ببرید که او قصد دارد چه لوگویی برای او طراحی کنید.

ده) رنگ لوگو

در زمینه رنگ مورد علاقه یا رنگی که مد نظر مشتریان است نیز از آنها سوال بپرسید.

یازده ) هزینه لوگو

شما می توانید لوگویی را با کیفیتهای مختلف طراحی کنید . این بستگی به مشتری شما دارد که نیاز به یک لوگو با چه کیفیتی داشته باشد. معمولاً این هزینه طراحی لوگو است که ممکن است مشتریان تصمیم بگیرند یک لوگو با کیفیت متوسط یا بالا طراحی کنید. پس بهتر است قبل از طراحی از هزینه ای که مشتری برای طراحی لوگو در نظر گرفته است با خبر باشید.

دوازده) مهلت انجام طراحی

از مشتری بپرسید که تا زمانی به شما فرصت طراحی لوگو را می دهد یا اینکه قصد دارد کار را چه زمانی تحویل بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده است