طراحی لوگو کیک و شیرینی
فروردین ۱, ۱۴۰۰
طراحی لوگو برای شرکتهای آماری
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰

کم و کیف طراحی لوگوی تجاری

همانطور که بارها اشاره کرده ایم ، طراحی کردن لوگو برای هر کسب و کاری از اولویتهای تبلیغات برای آن کسب و کار است.

طراحی کردن لوگوهای تجاری ، نسبت به بقیه کسب و کارها از حساسیت بیشتری برخوردار است. طراحی لوگوی تجاری با هدف هویت دادن به تجارتی که فعالیتهای او داخل مرزهای یک کشور است نمی باشد ؛ بلکه این طراحی می تواند ماهیت و هویت یک فعالیت را در خارج از مرز نیز مشخص و معرفی کند.

زمانی که از لوگوهای تجاری صحبت می کنیم در واقع هدفمان طراحی کردن یک نشان یا علامتی است که در دنیا قابل شناسایی و درک باشد. جدا از اینکه لوگوها می توانند به اقتصاد یک کسب و کار ارزش دهند یا آن را تحت تأثیر قرار دهند این لوگو بیشتر برای معرفی یک کسب و کار طراحی می شود.

اگر به فکر طراحی یک لوگوی تجاری هستید باید این موضوع مهم را همواره مد نظر قرار دهید که شما قرار است این فعالیت را در سطح دنیا معرفی کنید ، پس لازم است در حوزه طراحی لوگو به شکل برون مرزی اندیشیده شود.

شما حتی اگر تصور کنید که نیازی به دنیای تجارت بین المللی ندارید ولی در عمل ، بسیاری از سر و کار شما با تجارت بین الملل خواهد بود. به عنوان مثال ، برای وارد کردن یک مواد اولیه یا کالا ، برای صادر کردن کالاهای تولید شده ، برای تحویل کالا از گمرک و حمل و نقل محصولات یا تولیدات خود ملزم به ارتباط با تجارت بین المللی هستید پس چاره ای جز این ندارید که لوگویتان را به شکل لوگویی که در دنیا قابل فهم باشد طراحی کنید.

تمامی شرکتهایی که در دنیا و ایران فعالیت می کنند از طریق لوگوهایشان قابل شناسایی هستند ؛ پس با این تجربه به خوبی می توانیم متوجه شویم که قابل درک بودن لوگوها تا چه مهم است. تصور کنید لوگوی برندهای خارجی که در ایران حضور دارند را نمی شناختید ؛ قطعاً ارزش آنها تا این اندازه در ذهن شما شکل نگرفته بود و از طرفی قادر به تشخیص آن از میان محصولات مختلف سایر برندها نخواهید بود.

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد کاملاً می توان متوجه شد که طراحی یک لوگوی تجاری و کاملاً حرفه ای تا چه حد اهمیت دارد.

در طراحی لوگوهای تجاری با توجه به اینکه فعالیت آنها در سطح جهانی است باید تصاویر و نمادها و المانهایی انتخاب شود که برای افراد تمامی دنیا قابل فهم باشد. زمانی که یک نماد انتخاب می کنید باید به این موضوع مهم توجه کنید چرا که اگر این مسئله مورد غفلت قرار بگیرد قطعاً یکی از موانع و سدهای پیش روی شما برای معرفی شدن در سطح جهانی خواهد بود.

بنابراین باید تلاش شود از تصاویر و نمادهایی که قابل فهم برای تمامی مردم جهان است استفاده شود. برای موفقیت در طراحی چنین لوگویی لازم است دانش فرامرزی خود را گسترش دهید.

در درجه بعدی مهم است که المان یا نمادی که انتخاب می کنید بتواند پیام تجاری شما را به دیگران منتقل کند. به عنوان مثال برخی از لوگوها می توانند هدف شما را به دیگران منتقل کنند ولی قابل درک برای تمامی مردم دنیا نیستند.

از طرف دیگر ، طراحی یک لوگوی تجاری باید به شکلی باشد که بتواند به کسب و کار شما اعتباری بخشد که بتوانید در روابط بین المللی با سایر شرکتها به خوبی خودتان را معرفی کرده و جایگاه و اعتبار کافی را کسب کنید. همچنین ماندگاری این لوگو در ذهن رقیبان و مشتریان شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

در نتیجه می توان گفت باید دقت و توجه زیادی برای طراحی لوگو ی تجاری صرف شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *