تکنیکهای انتخاب لوگوساز
تیر ۳۱, ۱۴۰۰
سودمندیهای طراحی لوگو برای خدمات عکسبرداری
شهریور ۴, ۱۴۰۰

لوگوی فروشگاه های اینترنتی باید چگونه طراحی شود ؟

همه صاحبان کسب و کارها تمایل دارند تصویر جذابی از خود در ذهن مخاطبانشان حک کنند.

برخی سعی می کنند یک نام جذاب انتخاب کرده تا ماندگاری خود را با آن نام تضمین کنند. برخی نیز سعی می کنند شعار یا رنگ خاصی که قابلیت جذب مخاطبان را دارد انتخاب نمایند. در این میان ، لوگو یکی از متداول ترین روشهاست که برای ماندگاری تصویر کسب و کار در ذهن مخاطبان از آن استفاده می شود. به عنوان مثال ، دیدن نماد یا لوگوی شرکت بنز شما را یاد خودروهای باکیفیتی می اندازد که بسیاری از افراد در دنیا مشتاق استفاده از آن هستند ، یا نماد نایک شما را به یاد کفش و لباسهای ورزشی بسیار راحت و با دوامی می اندازد که افراد زیادی در دنیا طرفدار آن هستند و ورزشکاران بزرگی از آن استفاده می کنند.

بسیاری از مواقع پیش می آید که درخصوص یک برند صحبت می کنیم ولی اسم یا نماد آن یادمان نمی آید. گاهی نیز ممکن است تصویر آن یادمان باشد ولی نام آن را به یاد نیاوریم. این موارد معمولاً بسیار اتفاق می افتد زیرا یادآوری تصویر بسیار راحت تر است. با توجه به گفته های فوق می توان به خوبی درک کرد که طراحی لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به ویژه فروشگاه های اینترنتی که امروزه توسعه بسیار زیادی یافته اند لازم دارند لوگوی مناسبی برای معرفی خود طراحی کنند. در این مقاله نکات بسیار مهمی برای طراحی لوگوی فروشگاه اینترنتی ارائه می دهیم ، بنابراین با ما همراه باشید.

یک) نشان دهنده ماهیت کسب و کار

مهمترین نکته این است که لوگوی شما نوع فعالیتتان را نشان دهد. می توانید همین الان یک صفحه word را باز کنید و هر تصویری را برای لوگوی خود طراحی کنید ؛ اما با این طرح نمی توانید به اهداف خود برسید. مهمترین نکته این است که لوگوی شما نوع کسب و کارتان را نشان دهد در غیر این صورت نمی توانید به بسیاری از اهداف و رویاهای خود دست یابید. بنابراین طراحی یک لوگو که با کسب و کار شما تناسب دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

دو) طراحی ساده

طراحی ساده یکی از اصول و نکات بسیار مهم می باشد. هر چه لوگوی شما پیچیده باشد تأثیر آن به همان اندازه کمتر است. هر چه تأثیر یک لوگو کم باشد نمی تواند اعتبار خوبی بین مخاطبان پیدا کند. اگر لوگوی برندهای معروف همچون نایک ، اپل ، پوما و غیره را تصور کنید می بینید که چقدر ساده طراحی شده اند و همین موجب ماندگاری آنها در ذهن مخاطبان شده است.

سه) شعار طراحی کنید

زمانی که به کسب و کار اینترنتی مشغول هستید یا یک فروشگاه اینترنتی دارید لازم است شعار مناسبی نیز برای خود انتخاب کنید. وجود یک شعار کوتاه در کنار لوگویتان می تواند به کسب و کار شما اعتبار ببخشد. بهتر است یک شعار بین بیست تا سی کاراکتر انتخاب کنید. در این جمله کوتاه باید بتوانید اهداف و ارزشهای خود را نشان دهید.

چهار) جایگاه مناسب نماد و شعار

در طراحی لوگو بهتر است جایگاه مناسب هر عنصر را با دقت تعیین کنید. متداول ترین و بهترین روش این است که ابتدا نماد یا لوگوی خود و بعد شعار خود را در پائین آن طراحی کنید. همچنین اندازه مناسب لوگو و شعار نیز بسیار مهم است.

پنج) نوشتار  و تصاویر خوانا

هم تصویر و هم نوشتار لوگویتان باید کاملاً خوانا باشد. زیرا عدم استفاده از تصاویر و نوشته های واضح موجب خسته شدن ذهن مخاطبان می شود و قدرت حفظ آن در حافظه نیز بسیار ضعیف است.

شش) نوشتار انگلیسی

باید بدانیم که حروف انگلیسی می تواند زیبایی و ابهت لوگوی شما را چندین برابر بیشتر کند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود سعی کنید از حروف انگلیسی چه به شکل حروف کوچک و چه بزرگ استفاده کنید. تصویر نماد یا حروف اختصاری آن را با حروف بزرگ و متن و نوشتار اصلی آن را به حروف کوچک بنویسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *